Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

19 komentářů

Carlsson
22. ledna • 17:27

Za mě nejlepší motor 350d-400d. Baterky si strčte do budíku.

Michal
23. ledna • 22:20

Jako, kdyby nabídli ekvivalent naftě, tak proč by ne. Klidně bych si i připlatil 300 tis za stejně výkonný elektromobil jako je 400d,kdyby měl dojezd 500 - 600 km.

Assasin
22. ledna • 14:09

Jedno z nejhezčích aut vyšší střední. Jsem rád, že má tahle první automobilka období temna za sebou. Její finanční situace není asi úplně ok, ale až opadne totální mánie z elektroaut, vrátí se vše do normálu.Vodík, či syntetické palivo je budoucnost.

Lojza
28. ledna • 9:07

Energeticka narocnost vodiku je zatim kolem 60 kWh na 1 Kg vodiku. V Nemecku stoji 1kg vodiku skoro 10euro. Stavajici auta na vodik zerou 1-1,5 kg vodiku na 100km. Uz vidim, jak chudej Cech si kupuje drahe auto a k tomu palivo co je dvakrat drazsi nez benal. Za tech 60kWh ujedes v EV aute i cca 250-300km. A kdyz auto na vodik bouchne, tak ohrozujes nejen sebe, ale i daleke okoli. Staci se podivat co se stalo v Norsku, kde bouchla vodikova cerpacka. Lidem co jeli v okoli tlakovou vlnou vyletly airbagy v autech a nekolik lidi zranily.
O vykonem vodikovych aut ani nemluve ti jsou oproti EV autum uplne zdechliny.

Igor
22. ledna • 17:44

Vodik je 'budoucnost' jen kvuli tomu, ze nekoho napadlo redukovat veskery boj o splodinach jen na CO2 a to ma spalovani vodiku vynikajici kdyz tam neni vodik. Skoda jen, ze to uz to kvuli teplotam horeni neni tak super napriklad NOx a spol.Za sebe vidim budoucnost v CNG - methan je prirozeny produkt veskereho tleni. Obnovitelny zdroj. Navic pokud ho budeme jima ze skladek/silazi a spalovat tak resime castecne problem tech skladek/silazi ... methan sam o sobe je sklenikovy plyn a trochu zavaznejsi nez blbe CO2. CNG zase tolik problemu nema, vyjma nadrzi, ale porad trva doplnit nadrz na dalsich 400-500km vyrazne kratsi dobu nez nabit elektro blbost

mpolan
22. ledna • 21:05

Vodík je budoucnost leda v tom, že se dá snadno a efektivně zdanit, jako klasická ropná paliva. Zbytek už jsou jen samé nevýhody, ale to bych se tu opakoval už asi po stopadesáté.
Masové využití CNG taky není zrovna efektivní ani ekologické.

bzzz
22. ledna • 21:28

Zdanit se da vsechno ;-)

mpolan
22. ledna • 22:38

Něco lépe, něco hůře. Zrovna s elektřinou to je docela problém, když je všude a potřebná ke všemu. Nasadit vysoké spotřební daně na elektřinu pro domácnosti a podniky? Trošku nemyslitelné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asd
23. ledna • 13:54

Nastuduj si skladbu ceny energií podle koncového uživatele v Německu a pak si pooprav definici nemyslitelného.

.
23. ledna • 11:44

Až se rozšíří EV tak názorně uvidíš, jak se dá elektřina zdanit a jak "nemyslitelné" se stane samozřejmým.

bzzz
22. ledna • 18:05

Vodik hlavne kvuli tomu, ze se da vyrobit z morske vody a odpadem pri jeho spalovani je cista voda. Bez komercne zvladnute jaderne fuze resp opravdu masoveho vyuziti jadra a solaru se nikam zasadne nepohnem.

Marcelino
22. ledna • 20:31

No hlavne je takmer neriešiteľný problém spáliť v "bežnom" spaľovacom motore vodík tak, aby vznikla iba vodná para. To by muselo byť druhé činidlo iba čistý kyslík, a nie bežne nasávaný vzduch, ktorý obsahuje až cca 78% dusíka. Preto sa momentálne vzhľadom na škodlivé emisie ako oveľa "ekologickejšie" javí využitie vodíka iba v palivových článkoch, na výrobu elektriny pre elektromotory...

Viktor
22. ledna • 14:33

Jasně, vodík, který nikdo neumí vyrobit za rozumnou cenu, vodík, jehož výroba zatěžuje životní prostředí mnohem víc než těžba a spalování ropy nebo uhelné elektrárny při výrobě elektřiny, vodík, který nikdo neumí za rozumných nákladů skladovat a distribuovat je budoucnost. Tož to ti k té budoucnosti blahopřeji.

bzzz
22. ledna • 17:58

S timhle pristupem bychom se napr. nikdy nepodivali do kosmu.

Tom
23. ledna • 12:33

A vadilo by to necemu? Docela by me zajimala uhlikova stopa a dalsi znecisteni z letu do kosmu.

iPace
23. ledna • 9:42

praveze dobivani vesmiru v moderni ere jde smerem k technologiim, ktere nejdou spatecnicky k vodiku ;-) vodik je jen modlou petrolejaru kteri v nem videj prodlouzeni doby kdy budou vydelavat na fosilnich palivech, ale nastesti vsechno dnes hraje proti nim, jak vyvoj tak ekonomicka bilance ;-)

iPace
22. ledna • 15:36

nekde videl odbornika na budoucnost Václava Loulu a ten prece vi ze vodik je budoucnost, a tento odbornik to tvrdi cca tak 15 let,..... a ta budoucnost ne a ne prijit a porad se odklada na neurcito :-D

Viktor
22. ledna • 16:53

Loula=Unipetrol a Unipetrol=ropa a CNG z kterých se dnes vodík vyrábí. A protože se vyrábí krajně neefektivně, tak by z toho měl Unipetrol (a další petrolejářské firmy) zisky jako prase (daleko větší než mají dneska z ropy a CNG, protože by spotřeba stoupla cca 4x).

iPace
23. ledna • 9:39

sak prave, ale pokazde kdys toho pana vidim nekde v TV jak je z nej odbornik na budoucnost a ze elektrina ji nema, tak se musim smat, aneb presluhujici duchodce ktery ma jasno v tom jak to tu bude vypadat za X let :-D

Doporučujeme

Články odjinud