Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Assasin  |  22. 01. 2020 14:09

Jedno z nejhezčích aut vyšší střední. Jsem rád, že má tahle první automobilka období temna za sebou. Její finanční situace není asi úplně ok, ale až opadne totální mánie z elektroaut, vrátí se vše do normálu.Vodík, či syntetické palivo je budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  22. 01. 2020 14:33

Jasně, vodík, který nikdo neumí vyrobit za rozumnou cenu, vodík, jehož výroba zatěžuje životní prostředí mnohem víc než těžba a spalování ropy nebo uhelné elektrárny při výrobě elektřiny, vodík, který nikdo neumí za rozumných nákladů skladovat a distribuovat je budoucnost. Tož to ti k té budoucnosti blahopřeji.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  22. 01. 2020 15:36

nekde videl odbornika na budoucnost Václava Loulu a ten prece vi ze vodik je budoucnost, a tento odbornik to tvrdi cca tak 15 let,..... a ta budoucnost ne a ne prijit a porad se odklada na neurcito

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  22. 01. 2020 16:53

Loula=Unipetrol a Unipetrol=ropa a CNG z kterých se dnes vodík vyrábí. A protože se vyrábí krajně neefektivně, tak by z toho měl Unipetrol (a další petrolejářské firmy) zisky jako prase (daleko větší než mají dneska z ropy a CNG, protože by spotřeba stoupla cca 4x).

Odpovědět  |   | 
iPace  |  23. 01. 2020 09:39

sak prave, ale pokazde kdys toho pana vidim nekde v TV jak je z nej odbornik na budoucnost a ze elektrina ji nema, tak se musim smat, aneb presluhujici duchodce ktery ma jasno v tom jak to tu bude vypadat za X let

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 01. 2020 17:58

S timhle pristupem bychom se napr. nikdy nepodivali do kosmu.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  23. 01. 2020 09:42

praveze dobivani vesmiru v moderni ere jde smerem k technologiim, ktere nejdou spatecnicky k vodiku vodik je jen modlou petrolejaru kteri v nem videj prodlouzeni doby kdy budou vydelavat na fosilnich palivech, ale nastesti vsechno dnes hraje proti nim, jak vyvoj tak ekonomicka bilance

Odpovědět  |   | 
Tom  |  23. 01. 2020 12:33

A vadilo by to necemu? Docela by me zajimala uhlikova stopa a dalsi znecisteni z letu do kosmu.

Odpovědět  |   | 
Igor  |  22. 01. 2020 17:44

Vodik je 'budoucnost' jen kvuli tomu, ze nekoho napadlo redukovat veskery boj o splodinach jen na CO2 a to ma spalovani vodiku vynikajici kdyz tam neni vodik. Skoda jen, ze to uz to kvuli teplotam horeni neni tak super napriklad NOx a spol.

Za sebe vidim budoucnost v CNG - methan je prirozeny produkt veskereho tleni. Obnovitelny zdroj. Navic pokud ho budeme jima ze skladek/silazi a spalovat tak resime castecne problem tech skladek/silazi ... methan sam o sobe je sklenikovy plyn a trochu zavaznejsi nez blbe CO2. CNG zase tolik problemu nema, vyjma nadrzi, ale porad trva doplnit nadrz na dalsich 400-500km vyrazne kratsi dobu nez nabit elektro blbost

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 01. 2020 18:05

Vodik hlavne kvuli tomu, ze se da vyrobit z morske vody a odpadem pri jeho spalovani je cista voda. Bez komercne zvladnute jaderne fuze resp opravdu masoveho vyuziti jadra a solaru se nikam zasadne nepohnem.

Odpovědět  |   | 
Marcelino  |  22. 01. 2020 20:31

No hlavne je takmer neriešiteľný problém spáliť v "bežnom" spaľovacom motore vodík tak, aby vznikla iba vodná para. To by muselo byť druhé činidlo iba čistý kyslík, a nie bežne nasávaný vzduch, ktorý obsahuje až cca 78% dusíka. Preto sa momentálne vzhľadom na škodlivé emisie ako oveľa "ekologickejšie" javí využitie vodíka iba v palivových článkoch, na výrobu elektriny pre elektromotory...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 01. 2020 21:05

Vodík je budoucnost leda v tom, že se dá snadno a efektivně zdanit, jako klasická ropná paliva. Zbytek už jsou jen samé nevýhody, ale to bych se tu opakoval už asi po stopadesáté.
Masové využití CNG taky není zrovna efektivní ani ekologické.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 01. 2020 21:28

Zdanit se da vsechno

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 01. 2020 22:38

Něco lépe, něco hůře. Zrovna s elektřinou to je docela problém, když je všude a potřebná ke všemu. Nasadit vysoké spotřební daně na elektřinu pro domácnosti a podniky? Trošku nemyslitelné.

Odpovědět  |   | 
.  |  23. 01. 2020 11:44

Až se rozšíří EV tak názorně uvidíš, jak se dá elektřina zdanit a jak "nemyslitelné" se stane samozřejmým.

Odpovědět  |   | 
asd  |  23. 01. 2020 13:54

Nastuduj si skladbu ceny energií podle koncového uživatele v Německu a pak si pooprav definici nemyslitelného.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  28. 01. 2020 09:07

Energeticka narocnost vodiku je zatim kolem 60 kWh na 1 Kg vodiku. V Nemecku stoji 1kg vodiku skoro 10euro. Stavajici auta na vodik zerou 1-1,5 kg vodiku na 100km. Uz vidim, jak chudej Cech si kupuje drahe auto a k tomu palivo co je dvakrat drazsi nez benal. Za tech 60kWh ujedes v EV aute i cca 250-300km. A kdyz auto na vodik bouchne, tak ohrozujes nejen sebe, ale i daleke okoli. Staci se podivat co se stalo v Norsku, kde bouchla vodikova cerpacka. Lidem co jeli v okoli tlakovou vlnou vyletly airbagy v autech a nekolik lidi zranily.
O vykonem vodikovych aut ani nemluve ti jsou oproti EV autum uplne zdechliny.

Odpovědět  |   | 
Carlsson  |  22. 01. 2020 17:27

Za mě nejlepší motor 350d-400d. Baterky si strčte do budíku.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  23. 01. 2020 22:20

Jako, kdyby nabídli ekvivalent naftě, tak proč by ne. Klidně bych si i připlatil 300 tis za stejně výkonný elektromobil jako je 400d,kdyby měl dojezd 500 - 600 km.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Kultura Bosozuku představuje největší japonský bizár. Přesvědčte se o tom sami

Kultura Bosozuku představuje největší japon…

Ono je to vlastně diskutabilní: pro nás je to něco okázalého a nevídaného, ale v Japonsku jsou tyto bizarnosti na denním pořádku.

10.  8.  2019 | | 28 N/A
Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za nákup on-line přidá slušný bonus

Hyundai spouští prodej aut přes Mall.cz. Za…

S internetovým obchodem Mall.cz rozjíždí české zastoupení Hyundai spolupráci, díky které si budete moci nové auto objednat jednoduše on-line.

27.  4.  2020 | | 63 N/A