Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Mercedes má blízko k uvedení modernizace třídy E. Kromě fotek maskovaných prototypů již zveřejňuje i chystané novinky na technice.

Současná generace Mercedesu-Benz třídy E (W213) je na trhu více než tři roky, takže německá automobilka předvídatelně chystá nutnou modernizaci svého sedanu, kombi a dalších verzí. Odhalení novinky bychom se klidně mohli dočkat na březnovém autosalonu v Ženevě. Na vylepšený model již Mercedes láká hrstkou prvních informací.

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Pod maskováním prototypů zatím nic extra nevidíme, nepochybné je ale omlazení „éčka“ po vzoru nejnovějších modelů značky. Žádná revoluce se neočekává, ale kosmetické změny se samozřejmě dotknou i vrcholných AMG variant. Pozměněné nárazníky, jiná grafika osvětlení, nová nabídka designů kol, vždyť to znáte.

V kabině máme čekat nový multifunkční volat s dotykovými plochami, standardně dostane třída E větší displeje na palubní desce a poslední generace systému MBUX s hlasovým ovládáním nebo navigací s rozšířenou realitou je samozřejmostí. Dojde i na vylepšení armády asistenčních a bezpečnostních systémů.

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Po stránce motorizací chystá Mercedes pro třídu E plug-in hybridní varianty, přičemž řadu nových motorů doplní i mild-hybridní jednotky. Už byl automobilkou zmíněn třeba dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 197 kW (268 koní) s 48V sítí a integrovaným startér-generátorem, kdežto elektrickou pomoc využije i benzinový třílitrový šestiválec naladěný na 266 kW (362 koní).

Premiéra modernizace Mercedesu třídy E s karoserií sedanu a kombi na autosalonu v Ženevě vypadá nadějně i z toho důvodu, že automobilka potvrdila spuštění prodeje novinky v Evropě na začátek léta. Vylepšené kupé, kabriolet nebo prodloužená verze pro Čínu dorazí o něco později.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků