Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Mercedes má blízko k uvedení modernizace třídy E. Kromě fotek maskovaných prototypů již zveřejňuje i chystané novinky na technice.

Současná generace Mercedesu-Benz třídy E (W213) je na trhu více než tři roky, takže německá automobilka předvídatelně chystá nutnou modernizaci svého sedanu, kombi a dalších verzí. Odhalení novinky bychom se klidně mohli dočkat na březnovém autosalonu v Ženevě. Na vylepšený model již Mercedes láká hrstkou prvních informací.

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Pod maskováním prototypů zatím nic extra nevidíme, nepochybné je ale omlazení „éčka“ po vzoru nejnovějších modelů značky. Žádná revoluce se neočekává, ale kosmetické změny se samozřejmě dotknou i vrcholných AMG variant. Pozměněné nárazníky, jiná grafika osvětlení, nová nabídka designů kol, vždyť to znáte.

V kabině máme čekat nový multifunkční volat s dotykovými plochami, standardně dostane třída E větší displeje na palubní desce a poslední generace systému MBUX s hlasovým ovládáním nebo navigací s rozšířenou realitou je samozřejmostí. Dojde i na vylepšení armády asistenčních a bezpečnostních systémů.

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Po stránce motorizací chystá Mercedes pro třídu E plug-in hybridní varianty, přičemž řadu nových motorů doplní i mild-hybridní jednotky. Už byl automobilkou zmíněn třeba dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 197 kW (268 koní) s 48V sítí a integrovaným startér-generátorem, kdežto elektrickou pomoc využije i benzinový třílitrový šestiválec naladěný na 266 kW (362 koní).

Premiéra modernizace Mercedesu třídy E s karoserií sedanu a kombi na autosalonu v Ženevě vypadá nadějně i z toho důvodu, že automobilka potvrdila spuštění prodeje novinky v Evropě na začátek léta. Vylepšené kupé, kabriolet nebo prodloužená verze pro Čínu dorazí o něco později.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků