Mercedes láká na elektrickou třídu S. Produkční limuzíny EQS se dočkáme ještě letos

48 komentářů

Dagmarrr
31. ledna • 20:12

No, mně by se zrovna ten koncept elektrického eska s těmi čuděsnými tvary docela páčil a asi už je doba, kdy futuristické tvary budou realitou :-D A když budou eleltroauta opravdu ekologická a ekologicky recyklovatelná i se svými zdroji a energií nezatáíženou spalovíním čehokoliv, tak určitě ano... A zrovna u téhle káry je výhodou, že její budoucí majitelé většinou berou cenu jen pouze jako jednu z položek, co ovlivňují jejich výběr mezi konkurencí.

bzzz
31. ledna • 22:11

Co je na tom (maskovanem produkcnim) M futuristicke? Co je futuristicke na dalsich soucasnych EVs?

dzozifko
31. ledna • 19:17

Obávam sa, že štandardné automobilky ako Mercedes, Audi či BMW stále nepochopili, ako si zákazníci predstavujú elektromobil. Zatiaľ jediná firma, ktorá to vie, a to dokonale, je Tesla:
Elektromobil nemá mať futuristické tvary, má to byť normálne auto s dobrou aerodynamikou a prepracovaným systémom pohonu a ovládania. Nemá to byť spaľovák, ktorému vymenili motor a nádrž za elektromotor a batérie.
Automobilky zatiaľ skáču od jedného mantinelu k druhému: buď urobia zo spaľováka elektromobil alebo vyrobia elektromobil čudesných tvarov...

bzzz
31. ledna • 22:18

Co je cudneho/futuristickeho na Leafu, Zoe, I-Pace, Ioniq, Taycanu, BMW i? Na Teslach je zajimavy akorat pohon a dojezd. Ty standardni D3 znacky zacinaji obvykle na cene, ktera je pro vetsinu lidi tabu pripadne strop.

Ďoďo
31. ledna • 20:06

Tesla nevlastní žiadnu modernú technológiu,nemajú nič viac ako Nemci, Japonci,Korejci,... Problém je, že oni chcú zarobiť peniaze, nedávať dary ako Tesla a predstierať že šetria svet. Ostatné automobilky nemajú na rozdiel od Tesly generálneho riaditeľa ktorí prosí peniaze na financovanie tejto spaľovne peňazí.Tesla vyrába auta s obrovskými batériami, aby sa vychvalovali o dosahu a potom ich so stratou predá.

mpolan
31. ledna • 22:44

Tohle zoufalství protielektrických bojovníků se mi čím dál více líbí. :-D Jejich svět se hroutí, nenáviděná Tesla stále ne a ne zkrachovat, elektrická auta se prodávají navzdory jejich vytrvalým předpovědím konce a navzdory nenávistným řečem. Bojovníci se neštítí žádné lži, žádné manipulace, jen aby uhájili poslední zbytky svého starého světa.

5667
2. února • 19:54

mpolan mluví o lžích... tvle, už je to tu...

Ďoďo
31. ledna • 18:07

Trh s EV zabije sam zakaznik.Automobilky možu vyrabať EV koľko chcu,ale nemôžu donutiť ľudí,aby kupovali elektroauta.Žiadny dopyt po elektrickych vozidlách neexistuje.

mpolan
31. ledna • 19:55

Aha, a těch 350 tisíc elektrických aut za loňský rok koupili v Evropě asi mimozemšťani, co?

Ďoďo
31. ledna • 20:21

V ekonomicky silnej Australii v minulom roku predali 5000 elektrickych aut bez dotacii t.j. 0,5 %. V Europe a vo svete sa predavaju EV iba tam kde su dotacie.V USA sa predaje Tesly zrutili po zrušení daňovej uľavy.V Holandsku a inde vo svete tak isto.

iPace
31. ledna • 20:29

myslis ten nesketecnej propad Tesly v prosinci kdy v USA meli prodejni rekord? jo tomu rikam zajimavej propad 2 mesice po konci dotaci, covece takove propady prodeju bych taky rad mel, tedy vice nez dvojnasobek predchoziho mesice :-Dtakova mala cisla pro pobaveni
predposledni mesic s dotaci va Tesly v USA - 15.225
posledni mesic s dotaci na Tesly v USA - 21.875
prvni mesic bez dotaci na Tesly v USA - 10.900
druhy mesic bez dotaci na Tesly v USA - 13.400
treti mesic bez dotaci na Tesly v USA - 32.225no proste zajimavej propad prodeju :-O

Ďoďo
1. února • 8:57

Daňovu uľavu v USA Tesla dostavala do konca roka 2019 + Kalifornia extra darovala 5000 usd,preto tam mali 60% vsetkych predajov v USA.Po novom ma narok na Kalifornsky dar iba model3.https://cleantechnica.com/2019/11/29/californias-ev... ... si tieto rekordne predaje,alebo niečo ine?-https://www.cnbc.com/2020/01/16/new-tesla-regi... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
31. ledna • 21:40

Propadl akorat Ďoďo na zakladce a nedivil bych se, kdyby hned vicekrat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
1. února • 9:28

tak ja na zakladce taky propadl, nejsem zrovna lingvista takze z Nenciny reparat, a z Cestiny malem taky reparat, dulezitejsi nez znamky ve skole je jak clovek zije po absolvovani nebo neabsolvovani tech skol a co dela, jestli ho to co dela bavi a jestli mu to co dela zajisti stastnej zivot

Twan
31. ledna • 16:08

zrovna plánuju na léto cestu přes evropu, ideálně nějakým starým autem a mimo dálnice stylem kde se zastaví, tam budeme. A nějak si neumíím představit, že bych to absolvoval v elektromobilu. Je to naprostý paskvil, který není ani praktický, ani ekologický, není to nic než jen omezení. Nechápu proč se to tolik prosazuje.

dzozifko
31. ledna • 19:21

Chápem, že sú ľudia, ktorí s nadšením platia ropným koncernom, rafinériám, čerpačkám a nakoniec aj štátu doslova lichvárske poplatky.
My ostatní sa tešíme na svet, v ktorom sa zbavíme energetického nevoľníctva a energiu si budeme vyrábať sami a následne ju používať v autách či domoch...
Holt každý má iné preferencie... :-D

MM
2. února • 10:47

Klidně se teš, akorát se ti to nikdy nesplní.

EL2020
1. února • 15:28

Tak Ionity s kWh za 20 Kč mi připadá jako koncernové vydřidušství na druhou. Kam se na to hrabe nějaký ropný koncern... ;-)

iPace
1. února • 18:41

tak zrovna vlastnici koncernovych elektromobilu maj na Ionity cenu 0.33 eur za kWh ;-)

tom
2. února • 9:18

A nemusis se bat, az vas bude vic, vsak vam stat tu dan taky napari. A treba z kilometru. Jen doufam, ze to bude nejak rozumne udelane a ne kvuli elektro maniakum zdrazej elektrinu i nam vsem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
2. února • 9:31

me je to opravdu fuk, ja vetsinu elektriny kterou projezdim nabijim doma, a to ze si obcas kdystak priplatim na verejne nabijecce, to me ma jako nejak polozit? navic Ionity neni jedina sit nabijecek v Evrope, a zrovna 0.33 eur je +- cena jakou bezne plati Nemci normalne za kWh i domajinak vcera dorazilo od CEZ upozorneni ze mam nedoplatek na elekrine, za rok 2019 celkovej odber 486kWh a nedoplatek lehce nad 1000 korun, sakra zvedaj me i zalohy na elektrinu o temer 70 korun, asi se jim nelibi ze jsem z predchoziho roku klesnul na spotrebe na cca tretinu

EL2020
2. února • 1:33

To taky není žádná láce... a prezentovat to jako výhodu je absurdní. Vždyť to pořád vychází cca stejně draho jako benzin (kde ale většinu ceny tvoří daně).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
2. února • 9:45

nevim z jakych cisel vychazis, porovnam li nase auta doma, tak iPace s prumernou spotrebou 21kW by pri te cene kostoval na kilometr cenu cca 0,0693 eur (asi 1.8 koruny), u hybridniho benzinaku RX450h spotreba cca 9 litru na 100, pri 32 korunach pak kilometr vychazi na 2.88 koruny, u toho Lexusu ale nikde jinde nez na cerpaci stanici jaksi nenatankujeme, iPace ale nabijim vetsinou doma nebo obcas i u kanclu za cenu okolo 3 korun za KWh (kdys rozpoctu cenu FV systemu na predpoklad ze s autem za 4 roky najezdim cca 160 tisic km)

Twan
31. ledna • 23:00

Kdyby to tak bylo, tak bych proti elektromobilům nebyl a bral bych je jako nutné zlo. Jenomže ono je to naopak, povíme si za pár let ;)

iPace
1. února • 9:24

a jak to teda je? s elektromobilem neplatim zadnym petrolejarum a nabijim si velkou cast sveho jezdeni z fotovoltaiky na strese garaze a castecne strese domu, tohle povime si za par let slicham od lidi z okoli od doby co na garazi mame fotovoltaiku, jak to nemuze fungovat, jak je to drahe a nikdy se to nezaplati, no a ono to svete div se navzdory jejich varovani funguje a zaplatilo se to za 6 let :-O jasne ted s baterkama ktere tam jsou necele 2 roky se ty baterky zase budou splacet tak 6-8 let, no strasny kdys uvazim ze zaruka na ne je 10 let a podle dat za ty necele 2 roky me vydrzi mozna i 15-16 let, strasny jak si to povime za par let :-Dza par let tu jen povis toliko, ze dal platis poplatky vsem okolo sebe kteri na tom vydelavaj? predpokladam ze bydlis v najmu, auto mas na operak, veskerou svoji vybavenost domacnosti mas placene pujckou a kdyby nahodou, tak zustanes s holim zadkem? hele idelani je si vzit pujcku i na obleceni, to vis jistota je jistota B-]

tom
2. února • 9:15

Slicham

iPace
1. února • 11:10

v dobe kdy jsem fotovoltaiku instaloval tak okolo v ulici/ctvrti nemel fotovoltaiku nikdo, dnes po tech 8 letech ji maji na strese tak 3 baraky z 10, a tak jak elektrina bude zdrazovat, tak ty instalace budou stale castejsi jev a troufnu si napsat ze za 20 let bude i v CR jen velice malo rodinnych domu kde na strese nebude nejaky ten fotovoltaicky panel B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
2. února • 9:16

A neni to tim, ze dneska uz nizkoenergeticky dum bez toho ani postavit nejde?

mpolan
2. února • 12:16

Proč by nešel? Samozřejmě, že to bez problémů jde.

Lojza
1. února • 13:20

Od jake firmy instalaci FVE, jestli se vas mohu zeptat. Ja poptaval ruzne dodavatele FVE o vykonu 10kwp a 16kWh akumulatory. Se vsim vsudy, asynchronim menicem, pripojeni bojleru na ohrev vody,zasuvku na EV auto, instalaci jsem se nemohl dostat pod 500 000kc vc DPH pred zapoctenim dotace.

iPace
1. února • 17:54

stavel jsem si sam a kolega elektrikar pak udelal revizi a vystavil papir aby to bylo legalne pripojitelne, az baterie me montovala firma kvuli zaruce SWtech, maj sidlo nekde u Pardubic, ale predpokladam ze 10kwp+16kWh u nich bujde +- na podobnou sumu jak pises, ono to bude dost "kartelove" diky firmam jako CEZ kteri maj i presto ze jsou nejdrazsi hodne zakazniku, takze ostatni ty ceny taky nadsazujoua ono dnes dobrej elektrikar stoji ranec, z "delnickych" profesi je to dneska bych rekl jedna z top moznosti jak si vydelavat fakt hodne slusne penize, takze i elektrikar co stavi fotovoltaiku na miste a pak vypise revizi, tak se necha dobre zaplatit

Ef
31. ledna • 20:35

Boze prober ho do reality sveta😒😒

iPace
31. ledna • 19:07

styl jizdy ktery uvadis je presne to co soucasnym elektromobilum vyhovuje, tedy denne relativne malej najezd a jizdni profil mimo dalnice, po okreskach pohodovou jizdou kdy neresim se s iPace dostavam na dojezd cca 450km, a to ted v "zime"takovou cestu jsem vloni absolvoval v Tesle S, ujeli jsme za 20 dni cca 8 tisic kilometru, trasy byli komplet mimo dalnice po zajimavych mistech Evropy, a nebyl problem si auto prez noc nabit i na beznem statku kde inzerovali ubytovani drevenou cedulej u cestyale jasne elektromobil nesplnuje hned tvoji prvni potrebu stareho auta, cim pojedes, stribrnou Oktavkou kombi TDI? dost stare, dost retro :-D

Twan
31. ledna • 22:59

Těžko říct jestli koupím Grenadu 82 a "dostavím" si jí sám nebo jestli se vypravím do německa kouknout na Armirála co mám vyhlídlého. Ještě nevím kolik přesně bude peněz a podle toho se rozhodnu. Ale dojezd 450km už je absurdní samo o sobě, jen první známí v německu je 550km daleko, takže tam nedojedu. Druhé nocováníu holandských hranic je dalších 450, potom Amsterdam...no nevím jestli se chci celou dovolenou klepat jestli dojedu a kde budu nabíjet. Radši prostě natankuju a jedu kam chci...nebuď už trapný s tím prosazováním toho nesmyslu bez jediné racionální výhody...objektivně jsi nikdy nenapsal nic užitečného, furt jen meleš jak ti to dojede 500km a jak je to úplně boží.

iPace
1. února • 9:18

nepsal jsi nahodou "stylem kde se zastaví, tam budeme" a ted pises o nejakem znamem, takze mas trasu naplanovanou predem a vlastne o zadne jezdeni kam dojedem tam bdues se vlastne nejedna, a dalsi zajimava vec, ty tech 550km k prvnimu znamemu pojedes teda v jednom zatahu a nebudes nikde stat ani na zachod, protahnout se? no uzasnej styl jizdy :-Djo kup si Grenadu a dostav si ji, takze vyrazis na ten trip za 2-3 roky? no tak jo :-D

Twan
1. února • 18:05

mel si co chceš ty pako....plán je do Amsterdamu a cíl je ve Španělsku...ale proč to vlastně debilovy jako ty vysvětluju...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
2. února • 12:13

To je hezké, jak dovedeš popřít sebe sama, když ti někdo ukáže, že by to šlo i tím elektromobilem...

tom
2. února • 9:13

To ze si ipace mysli, ze sezral vsechnu moudrost je tady videt. To, ze zustal stat pred patnacti lety v zastydle puberte taky, uz jen podle te narazky ma octavku a reci o retro (coz vubec netusim, co to ma do spojitosti s octavkou. Micmene pravdu v tom, aby te tam s benzinem euro 0 jeste pustili.

Jana
2. února • 10:46

Ona elektromobilita přitahuje spoustu zamindrákkvaných frustrátů.

bzzz
2. února • 21:11

Myslis kritika elektromobility pritahuje spoustu zamindrakovanych frustratu ;-) V elektromobilu - pokud to neni Taycan - si na ostatnich ego prostacek hlupacek nezahoji jako v ropaku (byt by to byla stocena/bourana bazarovka, hlavne ze na D1 da 200 a vsem ukaze zada).

iPace
2. února • 16:16

hosi vy to asi nechapete, me osobne je fuk v ceme jezdit, klidne si jezdete v dieselu, benzinaku, plynaku, je to vase rozhodnuti a ja nemam potrebu vam v tom branit, jsou to vase prachy a vase rozhodnuti, ale pokud nekdo napise kravinu kterou si vycuca z prstu, tak proste reaguju ;-)

bzzz
31. ledna • 23:06

Aby te s Admiralem pozdeji pustili zpatky do Nemecka ;-)

bzzz
31. ledna • 16:29

On ti nekdo nuti elektromobil jako polykac km (road trip car)?

Twan
31. ledna • 23:02

Tak když to montujou do téhle "pozemní jachty" (která je mimochodem krásná), tak mně napadlo že nebýt to elektromobil, moc by se mi líbil. Takhle je to takový malý člunek s 5L nádrží.

bzzz
31. ledna • 23:03

;-)

bzzz
31. ledna • 15:02

Pekne a pokud to opravdu da 500...

Rokyta ex Acz
31. ledna • 16:01

Uvidime, sam se docela bojim. Zas Mercedes je jedna z par znacek, kterym lze relativne verit.

Doporučujeme

Články odjinud