Mercedes láká na elektrickou třídu S. Produkční limuzíny EQS se dočkáme ještě letos

Elektrická alternativa klasické limuzíny třídy S prochází testováním a maskovaný prototyp nyní Mercedes porovnává s původním konceptem.

Mercedes pokračuje v rozšiřování své rodiny elektromobilů EQ. Dalším členem v pořadí bude už zanedlouho limuzína EQS, kterou dříve předpověděla studie Vision EQS. Maskovaný předprodukční prototyp EQS tak nyní Mercedes ukazuje po boku konceptu a je zřejmé, že alespoň proporcemi mu bude věrný.

Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

Elektrická alternativa klasické třídy S si tedy udrží karoserií s dlouhou kabinou, krátkou přední kapotou, ostrým úhlem čelního okna a linií střechy, která postupně splývá do zádě. Ačkoliv zatím nevidíme pod maskování, lze očekávat podobné designové prvky jako u dalších vozů rodiny EQ, nehledě na detaily přímo využité z konceptu Vision EQS.

Interiér nejspíš vykročí stejným směrem jako modernizovaná třída S, kterou teprve čeká premiéra. Bezpochyby ale opět dojde na širokoúhlou obrazovku na palubní desce spojující přístrojový štít a infotainment, přičemž se chystá ještě rozsáhlejší využití dotykových ploch a displejů pro ostatní funkce vozu.

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

O technice EQS zatím Mercedes nic neprozrazuje, britský Autocar ale mluví o pravděpodobné dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem přes 400 koní (294 kW) v základní verzi, pracujících s bateriovým modulem o kapacitě asi 90 kWh. Dojezd se očekává na 500 km. EQS má být rovněž prvním modelem Mercedesu využívajícím novou platformu Modular Electric Architecture (MEA), určenou výhradně pro elektromobily.

Mercedes již potvrdil, že odhalení produkčního EQS plánuje na letošní rok. Přesné datum ale nezmiňuje. Letos bychom se měli rovněž dočkat crossoveru EQA, tedy elektrické varianty nového GLA.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 66 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků