Mercedes láká na elektrickou třídu S. Produkční limuzíny EQS se dočkáme ještě letos

Elektrická alternativa klasické limuzíny třídy S prochází testováním a maskovaný prototyp nyní Mercedes porovnává s původním konceptem.

Mercedes pokračuje v rozšiřování své rodiny elektromobilů EQ. Dalším členem v pořadí bude už zanedlouho limuzína EQS, kterou dříve předpověděla studie Vision EQS. Maskovaný předprodukční prototyp EQS tak nyní Mercedes ukazuje po boku konceptu a je zřejmé, že alespoň proporcemi mu bude věrný.

Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

Elektrická alternativa klasické třídy S si tedy udrží karoserií s dlouhou kabinou, krátkou přední kapotou, ostrým úhlem čelního okna a linií střechy, která postupně splývá do zádě. Ačkoliv zatím nevidíme pod maskování, lze očekávat podobné designové prvky jako u dalších vozů rodiny EQ, nehledě na detaily přímo využité z konceptu Vision EQS.

Interiér nejspíš vykročí stejným směrem jako modernizovaná třída S, kterou teprve čeká premiéra. Bezpochyby ale opět dojde na širokoúhlou obrazovku na palubní desce spojující přístrojový štít a infotainment, přičemž se chystá ještě rozsáhlejší využití dotykových ploch a displejů pro ostatní funkce vozu.

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

O technice EQS zatím Mercedes nic neprozrazuje, britský Autocar ale mluví o pravděpodobné dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem přes 400 koní (294 kW) v základní verzi, pracujících s bateriovým modulem o kapacitě asi 90 kWh. Dojezd se očekává na 500 km. EQS má být rovněž prvním modelem Mercedesu využívajícím novou platformu Modular Electric Architecture (MEA), určenou výhradně pro elektromobily.

Mercedes již potvrdil, že odhalení produkčního EQS plánuje na letošní rok. Přesné datum ale nezmiňuje. Letos bychom se měli rovněž dočkat crossoveru EQA, tedy elektrické varianty nového GLA.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků