Mercedes koupí podíl v MV Agusta. Bude dělat i motorky?

Mercedes koupí podíl v MV Agusta. Bude dělat i motorky?

Koncern Daimler dokončuje dohodu ohledně koupě čtvrtinového podílu výrobce exkluzivních motocyklů MV Agusta. Další německá automobilka se tak chce dostat na dvě kola.

Po BMW, ke kterému motocykly patřily ještě před auty, a Volkswagenu, který koupil italskou značku Ducati, se přidává i Mercedes a jeho divize AMG, přes kterou Daimler, podle informací magazínu Automotive News, podíl kupuje.

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šílených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šílených 300 koní

Mercedes chce pomoci legendární značce zpátky na nohy. MV Agusta patří k ikonám. Na kontě má 75 titulů pohárů jezdců a konstruktérů ze zlaté éry motocyklových závodů, než v sedmdesátých letech postupně zmizela ze scény, jak ji vytlačila silná japonská konkurence.

MV Agustu vrátili na scénu na začátku devadesátých let Claudio Castiglioni a designér Massimo Tamburini. Skomírající značku MV Agusta vlastnil Harley-Davidson, pak malajský státní podnik Proton, aby ji nakonec opět koupil těsně před svou smrtí Castiglioni. Firmu nyní řídí jeho syn.

titulní foto: wikipedia

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků