Mercedes končí s dvanáctiválcem. Jako první o něj přišla řada SL

Mercedes-Benz poněkud v utajení stahuje z prodeje vrcholný dvanáctiválec spojený s řadou SL. Na verze SL 600 a SL 650 AMG tak už můžeme pouze v dobrém vzpomínat. Nejhorší na celé věci je fakt, že v další generaci, která přijde na trh příští rok, se už takto velkého motoru s největší pravděpodobností nedočkáme. Nedá se nic dělat, downsizing je zkrátka v kurzu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nejsilnější verzí bude po odchodu dvanáctiválce SL 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem

Pro zopakování připomeňme, že vidlicový dvanáctiválec, který využívalo „slabší provedení“ SL 600 podával maximální výkon 510 koní a 830 Nm. Jeho výkonnější šestilitrová alternativa vyprodukovala dokonce 604 koní a 1000 Nm. Ano, současné moderní přeplňované osmiválce dokážou s přehledem to samé, ale dvanáctiválcové jednotce se stejně nevyrovnají.

Někteří za tímto krokem vidí snahu převést zákazníky k vrcholnému modelu SLS AMG, což možná může být také částečně pravda. Ať už je to jak chce, dnešní doba svázaná trochu zvláštními eko-normami těmto velkým motorům nepřeje. S odchodem dvanáctiválců z nabídky pro řadu SL si pouze přidáme další dvě položky do nemalého seznamu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků