Mercedes hledá výrobce osmistupňového automatu

Německá automobilka Mercedes-Benz chce do příští generace svých modelů nasadit zcela nový dvouspojkový automat. Ten by měl mít dokonce osm rychlostních stupňů a princip by měl být totožný se známou převodovkou DSG.

Automobilka se rozhodla pro tento typ převodovky navzdory tomu, že ostatní rivalové kromě Audi sázejí u větších limuzín na tradiční vícestupňové automaty.

Mercedes vidí v daném typu převodovky jen samá pozitiva. Chod je stejně hladký jako u běžného automatu, ale rychlosti řazení jsou v případě potřeby výrazně kratší a blíží se rychlosti řazení manuální převodovky. Pokud půjde vývoj kupředu, lze očekávat, že se rychlost řazení přiblíží sekvenčním převodovkám. To se může hodit při nutnosti rychle akcelerovat, nebo při sportovní jízdě.

Další výhodou pak má být spotřeba. Jelikož nad automobilkami stále visí hrozba limitů CO2, je nutné najít rozumné způsoby, jak snížit spotřebu. Dvouspojkový automat dokáže proti tradičnímu automatu ušetřit přes 10% spotřeby a to se dnes počítá.

Mercedes v této chvíli hledá společnost, která by se pustila do vývoje. Hovoří se o tom, že o zakázku se poperou známí výrobci převodovek Getrag a ZF, kteří mají s těmito tyty velké zkušenosti.

Sám Mercedes se do tohoto projektu pouštět nechce, jelikož vývoj by byl příliš komplikovaný a nákladný. Pokud se převodovka povede dají se navíc snížit náklady tím, že automobilka poskytne licence jiným automobilkám, které nejsou příliš velkými konkurenty.

Jelikož značná část modelů přišla na trh teprve nedávno, dá se očekávat nasazení až kolem roku 2011-2012.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků