Mercedes hledá výrobce osmistupňového automatu

Německá automobilka Mercedes-Benz chce do příští generace svých modelů nasadit zcela nový dvouspojkový automat. Ten by měl mít dokonce osm rychlostních stupňů a princip by měl být totožný se známou převodovkou DSG.

Automobilka se rozhodla pro tento typ převodovky navzdory tomu, že ostatní rivalové kromě Audi sázejí u větších limuzín na tradiční vícestupňové automaty.

Mercedes vidí v daném typu převodovky jen samá pozitiva. Chod je stejně hladký jako u běžného automatu, ale rychlosti řazení jsou v případě potřeby výrazně kratší a blíží se rychlosti řazení manuální převodovky. Pokud půjde vývoj kupředu, lze očekávat, že se rychlost řazení přiblíží sekvenčním převodovkám. To se může hodit při nutnosti rychle akcelerovat, nebo při sportovní jízdě.

Další výhodou pak má být spotřeba. Jelikož nad automobilkami stále visí hrozba limitů CO2, je nutné najít rozumné způsoby, jak snížit spotřebu. Dvouspojkový automat dokáže proti tradičnímu automatu ušetřit přes 10% spotřeby a to se dnes počítá.

Mercedes v této chvíli hledá společnost, která by se pustila do vývoje. Hovoří se o tom, že o zakázku se poperou známí výrobci převodovek Getrag a ZF, kteří mají s těmito tyty velké zkušenosti.

Sám Mercedes se do tohoto projektu pouštět nechce, jelikož vývoj by byl příliš komplikovaný a nákladný. Pokud se převodovka povede dají se navíc snížit náklady tím, že automobilka poskytne licence jiným automobilkám, které nejsou příliš velkými konkurenty.

Jelikož značná část modelů přišla na trh teprve nedávno, dá se očekávat nasazení až kolem roku 2011-2012.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků