Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Vodíkové automobily jsou na silnicích pořád velmi vzácným druhem. Některé automobilky v nich ovšem vidí budoucnost, Toyota má svoji Mirai, Hyundai zase na některých trzích nabízí ix35 FCV. K nim se již brzy připojí Mercedes, který představuje koncept Mercedesu GLC F-Cell plug-in.

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Jak už je z názvu patrné, nejde jen o vodíkové auto, ale také o plug-in hybrid. V zadní části má GLC zabudované lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh, se kterými by mělo být auto schopné ujet přibližně 50 kilometrů čistě na elektřinu. V útrobách vozu se dále nacházejí dvě karbonem vyztužené nádrže na 4 kilogramy vodíku, jejichž kompletní naplnění by nemělo zabrat déle než tři minuty.

Přechod z auta se spalovacím motorem na vodíkové by tedy neměl být zdaleka tak bolestivý jako je tomu u ryzích elektromobilů. A srovnatelný je s konvenčními automobily také dojezd, který by měl činit až 500 kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím jde jen o koncept, ale už na konci příštího roku se má vodíkový Mercedes GLC dostat do prodeje

To nejlepší jsme však si nechali na konec. V galerii se sice díváte na koncept, ale Mercedes intenzivně pracuje na sériové verzi, která by měla dorazit do konce roku 2017. Cena je zatím velkou neznámou, Jurgen Schenk, člověk zodpovědný za integraci systému E-Drive tvrdí, že cena bude akceptovatelná. I tak si ale můžete být jistí, že na dražší motorizaci u GLC narazíte jen těžko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků