Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „mezautomobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů -  BMW ,  Toyota ,  Hyundai ,  Honda  a právě  Daimler . Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily. Mercedes-Benz

Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „mezautomobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů - BMWToyotaHyundaiHonda a právě Daimler. Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily. | Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km. Mercedes-Benz

Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km. | Mercedes-Benz

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší, než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková  Toyota  nebo korejský  Hyundai  ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu. Mercedes-Benz

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší, než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková Toyota nebo korejský Hyundai ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu. | Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy. Mercedes-Benz

Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy. | Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz
 Mercedes-Benz
Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km. Mercedes-Benz
Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší, než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková  Toyota  nebo korejský  Hyundai  ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu. Mercedes-Benz
15
Fotogalerie

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Vodíkové automobily jsou na silnicích pořád velmi vzácným druhem. Některé automobilky v nich ovšem vidí budoucnost, Toyota má svoji Mirai, Hyundai zase na některých trzích nabízí ix35 FCV. K nim se již brzy připojí Mercedes, který představuje koncept Mercedesu GLC F-Cell plug-in.

Jak už je z názvu patrné, nejde jen o vodíkové auto, ale také o plug-in hybrid. V zadní části má GLC zabudované lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh, se kterými by mělo být auto schopné ujet přibližně 50 kilometrů čistě na elektřinu. V útrobách vozu se dále nacházejí dvě karbonem vyztužené nádrže na 4 kilogramy vodíku, jejichž kompletní naplnění by nemělo zabrat déle než tři minuty.

Přechod z auta se spalovacím motorem na vodíkové by tedy neměl být zdaleka tak bolestivý jako je tomu u ryzích elektromobilů. A srovnatelný je s konvenčními automobily také dojezd, který by měl činit až 500 kilometrů.

D300951.jpgD300956.jpgD300958.jpg
Zatím jde jen o koncept, ale už na konci příštího roku se má vodíkový Mercedes GLC dostat do prodeje

To nejlepší jsme však si nechali na konec. V galerii se sice díváte na koncept, ale Mercedes intenzivně pracuje na sériové verzi, která by měla dorazit do konce roku 2017. Cena je zatím velkou neznámou, Jurgen Schenk, člověk zodpovědný za integraci systému E-Drive tvrdí, že cena bude akceptovatelná. I tak si ale můžete být jistí, že na dražší motorizaci u GLC narazíte jen těžko.

D300946.jpgD300948.jpgD300964.jpgD300967.jpgD300970.jpgD300971.jpgD300973.jpgD300974.jpgD300977.jpgD300978.jpgD300979.jpgD300984.jpg

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud