Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Vodíkové automobily jsou na silnicích pořád velmi vzácným druhem. Některé automobilky v nich ovšem vidí budoucnost, Toyota má svoji Mirai, Hyundai zase na některých trzích nabízí ix35 FCV. K nim se již brzy připojí Mercedes, který představuje koncept Mercedesu GLC F-Cell plug-in.

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Jak už je z názvu patrné, nejde jen o vodíkové auto, ale také o plug-in hybrid. V zadní části má GLC zabudované lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh, se kterými by mělo být auto schopné ujet přibližně 50 kilometrů čistě na elektřinu. V útrobách vozu se dále nacházejí dvě karbonem vyztužené nádrže na 4 kilogramy vodíku, jejichž kompletní naplnění by nemělo zabrat déle než tři minuty.

Přechod z auta se spalovacím motorem na vodíkové by tedy neměl být zdaleka tak bolestivý jako je tomu u ryzích elektromobilů. A srovnatelný je s konvenčními automobily také dojezd, který by měl činit až 500 kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím jde jen o koncept, ale už na konci příštího roku se má vodíkový Mercedes GLC dostat do prodeje

To nejlepší jsme však si nechali na konec. V galerii se sice díváte na koncept, ale Mercedes intenzivně pracuje na sériové verzi, která by měla dorazit do konce roku 2017. Cena je zatím velkou neznámou, Jurgen Schenk, člověk zodpovědný za integraci systému E-Drive tvrdí, že cena bude akceptovatelná. I tak si ale můžete být jistí, že na dražší motorizaci u GLC narazíte jen těžko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků