Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Vodíkové automobily jsou na silnicích pořád velmi vzácným druhem. Některé automobilky v nich ovšem vidí budoucnost, Toyota má svoji Mirai, Hyundai zase na některých trzích nabízí ix35 FCV. K nim se již brzy připojí Mercedes, který představuje koncept Mercedesu GLC F-Cell plug-in.

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Jak už je z názvu patrné, nejde jen o vodíkové auto, ale také o plug-in hybrid. V zadní části má GLC zabudované lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh, se kterými by mělo být auto schopné ujet přibližně 50 kilometrů čistě na elektřinu. V útrobách vozu se dále nacházejí dvě karbonem vyztužené nádrže na 4 kilogramy vodíku, jejichž kompletní naplnění by nemělo zabrat déle než tři minuty.

Přechod z auta se spalovacím motorem na vodíkové by tedy neměl být zdaleka tak bolestivý jako je tomu u ryzích elektromobilů. A srovnatelný je s konvenčními automobily také dojezd, který by měl činit až 500 kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím jde jen o koncept, ale už na konci příštího roku se má vodíkový Mercedes GLC dostat do prodeje

To nejlepší jsme však si nechali na konec. V galerii se sice díváte na koncept, ale Mercedes intenzivně pracuje na sériové verzi, která by měla dorazit do konce roku 2017. Cena je zatím velkou neznámou, Jurgen Schenk, člověk zodpovědný za integraci systému E-Drive tvrdí, že cena bude akceptovatelná. I tak si ale můžete být jistí, že na dražší motorizaci u GLC narazíte jen těžko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků