Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Vodíkové automobily jsou na silnicích pořád velmi vzácným druhem. Některé automobilky v nich ovšem vidí budoucnost, Toyota má svoji Mirai, Hyundai zase na některých trzích nabízí ix35 FCV. K nim se již brzy připojí Mercedes, který představuje koncept Mercedesu GLC F-Cell plug-in.

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Mercedes-Benz GLC je nejpohodlnější prémiové SUV (první jízdní dojmy)

Jak už je z názvu patrné, nejde jen o vodíkové auto, ale také o plug-in hybrid. V zadní části má GLC zabudované lithium-iontové akumulátory o kapacitě 9 kWh, se kterými by mělo být auto schopné ujet přibližně 50 kilometrů čistě na elektřinu. V útrobách vozu se dále nacházejí dvě karbonem vyztužené nádrže na 4 kilogramy vodíku, jejichž kompletní naplnění by nemělo zabrat déle než tři minuty.

Přechod z auta se spalovacím motorem na vodíkové by tedy neměl být zdaleka tak bolestivý jako je tomu u ryzích elektromobilů. A srovnatelný je s konvenčními automobily také dojezd, který by měl činit až 500 kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím jde jen o koncept, ale už na konci příštího roku se má vodíkový Mercedes GLC dostat do prodeje

To nejlepší jsme však si nechali na konec. V galerii se sice díváte na koncept, ale Mercedes intenzivně pracuje na sériové verzi, která by měla dorazit do konce roku 2017. Cena je zatím velkou neznámou, Jurgen Schenk, člověk zodpovědný za integraci systému E-Drive tvrdí, že cena bude akceptovatelná. I tak si ale můžete být jistí, že na dražší motorizaci u GLC narazíte jen těžko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků