Mercedes GL v omezené sérii Grand Edition

Prazvláštní obřík v podobě rozložitého SUV Mercedes – Benz GL nedostatkem komfortu netrpí, ale nyní nabídne ještě více.

Stuttgartští totiž právě představili omezenou sérii Grand Edition, jež má vozu, faceliftovanému pro modelový rok 2010, dále přidat na okázalosti a komfortu. Novinka se vyznačuje řadou specifických prvků zaměřených především na dojem. Všimneme si nových dvacetipalcových litých ráfků, dvoubarevného koženého čalounění nebo dřevěných obkladů v černém odstínu. Příď vozu se v rámci série Grand Edition dočkala zatmavených podkladů sdružených svítilen, nového nárazníku s vestavěnými denními světly z LED a větší masky chladiče leskle černým žebrováním a výraznými chromovanými vodorovnými lištami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ráfky, nášlapové rámy podél prahů a spíše stylizovaný ochranný kryt motoru jsou lakovány šedým, metalizovaným odstínem. Pozornost designérů se však soustředila na prostor pro cestující, jehož předností si majitel vozu užívá zpravidla častěji než obdivných pohledů na jeho karoserii. Sedadla jsou zcela nová a vyznačují se již výše zmíněným dvoubarevným koženým čalouněním se zvýrazněným stehováním, přičemž se toto schéma přenáší také na obklady dveří. Decentní obklady z černého dřeva najdeme na volantu, dveřích a palubní desce. K dojmu větší exkluzivity přispívají také působivé osvětlení částí přístrojové desky a dveřních madel v odstínu podsvitu ovladačů, černé čalounění stropu, velurové koberce, sportovní pedály z leštěné nerezové oceli a emblém „Grand Edition“ na středové konzoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada Grand Edition je pro řadu GL k mání v kombinaci se všemi nabízenými motory od šestiválcových verzí GL 350 BlueTec 4Matic a GL 350 CDI 4Matic až k osmiválcům GL 450 a GL 500. Všechny verze Grand Edition jsou v Evropě standardně dodávány trvalým pohonem všech kol, pneumatickým pérováním Airmatic s adaptivním tlumením Adaptive Damping System a řízením Direct-Steer. V Německu byly stanoveny ceny v rozmezí v přepočtu od 1 971 000 do 2 440 000 Kč za verze GL 350 CDI, resp. GL 500. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků