Mercedes GL P670: dvanáctiválec od MKB

U MKB se toho zkrátka nebojí. Tentokrát vestavěli do těžkého SUV Mercedes – Benz GL dvanáctiválec s výkonem 668 koní.

Německá ladičská společnost MKB je známa svými agresivně střiženými tuningu, vycházejícími především z vozů značky Mercedes – Benz, nicméně skutečně proslula náročnými modifikacemi polozávodních pohonných jednotek AMG. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na stavby MKB P 1000 (alias Mercedes – Benz SL65 AMG) nebo MKB 63/8 (Mercedes – Benz C63 AMG). Nyní obrátila své zraky k vozům Mercedes – Benz GL, pro něž nabízí řadu posilovacích sad s výkony v rozpětí od 286 do 668 koní (210 až 491 kW).

Pro řadu M-B GL u MKB připravili několik upravených verzí. Vznětové typy 350 CDI posílily na 286 koní (210 kW) a 450 CDI nyní dávají 360 koní (265 kW) a 850 Nm točivého momentu. Milovníci opravdu působivé akcelerace pak mohou zvolit zážehové provedení GL 500 s osmiválcem posíleným na 430 koní (316 kW) a 550 Nm, což zřejmě s tímto těžkým monstrem „zacvičí“. Pokud vám ale nestačí ani tyto hodnoty, je pro vás připravena úprava MKB P670. Jejím jádrem je náhrada standardního osmiválce z řady GL 500 vidlicovým dvanáctiválcem, jenž díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 668 koní (491 kW) a točivého momentu plných 1 200 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten se na kola obou náprav přenáší skrze upravenou automatickou převodovku a soustavu 4-Matic s novým řídicím programem. Vylepšený Mercedes díky tomu dosahuje jízdních výkonů srovnatelných se supersportovními vozy, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se až na 270 km/h. Podvozek je pochopitelně upravený a opatřený novou brzdovou soustavou s keramickými kotouči o průměru 380 mm na obou nápravách a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny.

A cena této přestavby? Ta je šílená podobně jako přestavba sama. Pánům z MKB údajně zabere půl roku a vás přijde v přepočtu na 5 374 000 Kč bez daně. Počítá se přitom s tím, že před tím přistavíte svůj výchozí M-B GL 500…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků