Mercedes GL P670: dvanáctiválec od MKB

U MKB se toho zkrátka nebojí. Tentokrát vestavěli do těžkého SUV Mercedes – Benz GL dvanáctiválec s výkonem 668 koní.

Německá ladičská společnost MKB je známa svými agresivně střiženými tuningu, vycházejícími především z vozů značky Mercedes – Benz, nicméně skutečně proslula náročnými modifikacemi polozávodních pohonných jednotek AMG. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na stavby MKB P 1000 (alias Mercedes – Benz SL65 AMG) nebo MKB 63/8 (Mercedes – Benz C63 AMG). Nyní obrátila své zraky k vozům Mercedes – Benz GL, pro něž nabízí řadu posilovacích sad s výkony v rozpětí od 286 do 668 koní (210 až 491 kW).

Pro řadu M-B GL u MKB připravili několik upravených verzí. Vznětové typy 350 CDI posílily na 286 koní (210 kW) a 450 CDI nyní dávají 360 koní (265 kW) a 850 Nm točivého momentu. Milovníci opravdu působivé akcelerace pak mohou zvolit zážehové provedení GL 500 s osmiválcem posíleným na 430 koní (316 kW) a 550 Nm, což zřejmě s tímto těžkým monstrem „zacvičí“. Pokud vám ale nestačí ani tyto hodnoty, je pro vás připravena úprava MKB P670. Jejím jádrem je náhrada standardního osmiválce z řady GL 500 vidlicovým dvanáctiválcem, jenž díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 668 koní (491 kW) a točivého momentu plných 1 200 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten se na kola obou náprav přenáší skrze upravenou automatickou převodovku a soustavu 4-Matic s novým řídicím programem. Vylepšený Mercedes díky tomu dosahuje jízdních výkonů srovnatelných se supersportovními vozy, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se až na 270 km/h. Podvozek je pochopitelně upravený a opatřený novou brzdovou soustavou s keramickými kotouči o průměru 380 mm na obou nápravách a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny.

A cena této přestavby? Ta je šílená podobně jako přestavba sama. Pánům z MKB údajně zabere půl roku a vás přijde v přepočtu na 5 374 000 Kč bez daně. Počítá se přitom s tím, že před tím přistavíte svůj výchozí M-B GL 500…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků