Mercedes GL P670: dvanáctiválec od MKB

U MKB se toho zkrátka nebojí. Tentokrát vestavěli do těžkého SUV Mercedes – Benz GL dvanáctiválec s výkonem 668 koní.

Německá ladičská společnost MKB je známa svými agresivně střiženými tuningu, vycházejícími především z vozů značky Mercedes – Benz, nicméně skutečně proslula náročnými modifikacemi polozávodních pohonných jednotek AMG. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na stavby MKB P 1000 (alias Mercedes – Benz SL65 AMG) nebo MKB 63/8 (Mercedes – Benz C63 AMG). Nyní obrátila své zraky k vozům Mercedes – Benz GL, pro něž nabízí řadu posilovacích sad s výkony v rozpětí od 286 do 668 koní (210 až 491 kW).

Pro řadu M-B GL u MKB připravili několik upravených verzí. Vznětové typy 350 CDI posílily na 286 koní (210 kW) a 450 CDI nyní dávají 360 koní (265 kW) a 850 Nm točivého momentu. Milovníci opravdu působivé akcelerace pak mohou zvolit zážehové provedení GL 500 s osmiválcem posíleným na 430 koní (316 kW) a 550 Nm, což zřejmě s tímto těžkým monstrem „zacvičí“. Pokud vám ale nestačí ani tyto hodnoty, je pro vás připravena úprava MKB P670. Jejím jádrem je náhrada standardního osmiválce z řady GL 500 vidlicovým dvanáctiválcem, jenž díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 668 koní (491 kW) a točivého momentu plných 1 200 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten se na kola obou náprav přenáší skrze upravenou automatickou převodovku a soustavu 4-Matic s novým řídicím programem. Vylepšený Mercedes díky tomu dosahuje jízdních výkonů srovnatelných se supersportovními vozy, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se až na 270 km/h. Podvozek je pochopitelně upravený a opatřený novou brzdovou soustavou s keramickými kotouči o průměru 380 mm na obou nápravách a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny.

A cena této přestavby? Ta je šílená podobně jako přestavba sama. Pánům z MKB údajně zabere půl roku a vás přijde v přepočtu na 5 374 000 Kč bez daně. Počítá se přitom s tím, že před tím přistavíte svůj výchozí M-B GL 500…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků