Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Mercedes už dlhšiu dobu pracuje na dieselových motoroch s technológiou Bluetec. GL 420 CDI má 290 koní a jazdí pod 10 na sto.
Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Amerika je pre dieselové motory veľkým strašiakom. Mercedes sa snaží preniknúť na jeden z kľúčových trhov s technológiou Bluetec, ktorá má na starosti okrem zníženia spotreby a emisií v podobe filtra pevných častíc a nového oxidačného katalyzátoru taktiež redukciu oxidov dusíka. Toho sa nachádza vo výfukových plynoch naftových motorov pomerne veľké množstvo. Systém Bluetec dodatočne upravuje výfukové plyny a znižuje tieto nežiadúce emisie až o 80%, na čo potrebuje každých 100 km približne 0,1 l močoviny.

Mercedes ale v lete minulého roku neuspel s triedou E320 CDI Bluetec, kedy mu vládna agentúra EPA odmietla udeliť povolenie k predaju tohto vozidla v piatich štátoch s prísnymi emisnými normami.

Mercedes sa ale nevzdáva a pre detroitský autosalón si pripravil špecialitu v podobe GL 420 CDI Bluetec. Celý projekt nesie dodatok Vision, čo predznamenáva víziu do budúcnosti, v tomto prípade tú dieselovú a cielenú na americký trh. Mercedes dúfa, že bude môcť vypustiť toto vozidlo do predaja už budúci rok, k čomu ale bude v niektorých štátoch potrebné už spomínané povolenie.

GL 420 CDI poháňa veľký osemvalec 4,0 l s výkonom 213 kW (290 k) a točivým momentom 700 Nm. Prekvapením však je uvádzaná kombinovaná spotreba, ktorá sa má podľa slov automobilky pohybovať na úrovni 9,8 l nafty na 100 km. Pri nádrži s objemom 100 litrov tak toto SUV prejde na jedno natankovanie až 1000 km. Motor v GL 420 CDI je prvým osemvalcom automobilky s touto technológiou. Doteraz inžinieri pracovali len na už spomínanom šesťvalci, ktorý sa predstavil v troch triedach – E, CLS a GL.

Len pre zaujímavosť, E320 CDI Bluetec chystá Mercedes uviesť do Európy v budúcom roku.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes GL 420 CDI Bluetec

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků