Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Mercedes už dlhšiu dobu pracuje na dieselových motoroch s technológiou Bluetec. GL 420 CDI má 290 koní a jazdí pod 10 na sto.
Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Amerika je pre dieselové motory veľkým strašiakom. Mercedes sa snaží preniknúť na jeden z kľúčových trhov s technológiou Bluetec, ktorá má na starosti okrem zníženia spotreby a emisií v podobe filtra pevných častíc a nového oxidačného katalyzátoru taktiež redukciu oxidov dusíka. Toho sa nachádza vo výfukových plynoch naftových motorov pomerne veľké množstvo. Systém Bluetec dodatočne upravuje výfukové plyny a znižuje tieto nežiadúce emisie až o 80%, na čo potrebuje každých 100 km približne 0,1 l močoviny.

Mercedes ale v lete minulého roku neuspel s triedou E320 CDI Bluetec, kedy mu vládna agentúra EPA odmietla udeliť povolenie k predaju tohto vozidla v piatich štátoch s prísnymi emisnými normami.

Mercedes sa ale nevzdáva a pre detroitský autosalón si pripravil špecialitu v podobe GL 420 CDI Bluetec. Celý projekt nesie dodatok Vision, čo predznamenáva víziu do budúcnosti, v tomto prípade tú dieselovú a cielenú na americký trh. Mercedes dúfa, že bude môcť vypustiť toto vozidlo do predaja už budúci rok, k čomu ale bude v niektorých štátoch potrebné už spomínané povolenie.

GL 420 CDI poháňa veľký osemvalec 4,0 l s výkonom 213 kW (290 k) a točivým momentom 700 Nm. Prekvapením však je uvádzaná kombinovaná spotreba, ktorá sa má podľa slov automobilky pohybovať na úrovni 9,8 l nafty na 100 km. Pri nádrži s objemom 100 litrov tak toto SUV prejde na jedno natankovanie až 1000 km. Motor v GL 420 CDI je prvým osemvalcom automobilky s touto technológiou. Doteraz inžinieri pracovali len na už spomínanom šesťvalci, ktorý sa predstavil v troch triedach – E, CLS a GL.

Len pre zaujímavosť, E320 CDI Bluetec chystá Mercedes uviesť do Európy v budúcom roku.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes GL 420 CDI Bluetec

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků