Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Mercedes už dlhšiu dobu pracuje na dieselových motoroch s technológiou Bluetec. GL 420 CDI má 290 koní a jazdí pod 10 na sto.
Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Amerika je pre dieselové motory veľkým strašiakom. Mercedes sa snaží preniknúť na jeden z kľúčových trhov s technológiou Bluetec, ktorá má na starosti okrem zníženia spotreby a emisií v podobe filtra pevných častíc a nového oxidačného katalyzátoru taktiež redukciu oxidov dusíka. Toho sa nachádza vo výfukových plynoch naftových motorov pomerne veľké množstvo. Systém Bluetec dodatočne upravuje výfukové plyny a znižuje tieto nežiadúce emisie až o 80%, na čo potrebuje každých 100 km približne 0,1 l močoviny.

Mercedes ale v lete minulého roku neuspel s triedou E320 CDI Bluetec, kedy mu vládna agentúra EPA odmietla udeliť povolenie k predaju tohto vozidla v piatich štátoch s prísnymi emisnými normami.

Mercedes sa ale nevzdáva a pre detroitský autosalón si pripravil špecialitu v podobe GL 420 CDI Bluetec. Celý projekt nesie dodatok Vision, čo predznamenáva víziu do budúcnosti, v tomto prípade tú dieselovú a cielenú na americký trh. Mercedes dúfa, že bude môcť vypustiť toto vozidlo do predaja už budúci rok, k čomu ale bude v niektorých štátoch potrebné už spomínané povolenie.

GL 420 CDI poháňa veľký osemvalec 4,0 l s výkonom 213 kW (290 k) a točivým momentom 700 Nm. Prekvapením však je uvádzaná kombinovaná spotreba, ktorá sa má podľa slov automobilky pohybovať na úrovni 9,8 l nafty na 100 km. Pri nádrži s objemom 100 litrov tak toto SUV prejde na jedno natankovanie až 1000 km. Motor v GL 420 CDI je prvým osemvalcom automobilky s touto technológiou. Doteraz inžinieri pracovali len na už spomínanom šesťvalci, ktorý sa predstavil v troch triedach – E, CLS a GL.

Len pre zaujímavosť, E320 CDI Bluetec chystá Mercedes uviesť do Európy v budúcom roku.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes GL 420 CDI Bluetec

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků