Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Mercedes už dlhšiu dobu pracuje na dieselových motoroch s technológiou Bluetec. GL 420 CDI má 290 koní a jazdí pod 10 na sto.
Mercedes GL 420 CDI: prvý čistý osemvalec

Amerika je pre dieselové motory veľkým strašiakom. Mercedes sa snaží preniknúť na jeden z kľúčových trhov s technológiou Bluetec, ktorá má na starosti okrem zníženia spotreby a emisií v podobe filtra pevných častíc a nového oxidačného katalyzátoru taktiež redukciu oxidov dusíka. Toho sa nachádza vo výfukových plynoch naftových motorov pomerne veľké množstvo. Systém Bluetec dodatočne upravuje výfukové plyny a znižuje tieto nežiadúce emisie až o 80%, na čo potrebuje každých 100 km približne 0,1 l močoviny.

Mercedes ale v lete minulého roku neuspel s triedou E320 CDI Bluetec, kedy mu vládna agentúra EPA odmietla udeliť povolenie k predaju tohto vozidla v piatich štátoch s prísnymi emisnými normami.

Mercedes sa ale nevzdáva a pre detroitský autosalón si pripravil špecialitu v podobe GL 420 CDI Bluetec. Celý projekt nesie dodatok Vision, čo predznamenáva víziu do budúcnosti, v tomto prípade tú dieselovú a cielenú na americký trh. Mercedes dúfa, že bude môcť vypustiť toto vozidlo do predaja už budúci rok, k čomu ale bude v niektorých štátoch potrebné už spomínané povolenie.

GL 420 CDI poháňa veľký osemvalec 4,0 l s výkonom 213 kW (290 k) a točivým momentom 700 Nm. Prekvapením však je uvádzaná kombinovaná spotreba, ktorá sa má podľa slov automobilky pohybovať na úrovni 9,8 l nafty na 100 km. Pri nádrži s objemom 100 litrov tak toto SUV prejde na jedno natankovanie až 1000 km. Motor v GL 420 CDI je prvým osemvalcom automobilky s touto technológiou. Doteraz inžinieri pracovali len na už spomínanom šesťvalci, ktorý sa predstavil v troch triedach – E, CLS a GL.

Len pre zaujímavosť, E320 CDI Bluetec chystá Mercedes uviesť do Európy v budúcom roku.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes GL 420 CDI Bluetec

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků