Mercedes GenH2 je koncept vodíkového tahače. Na cesty zamíří už v roce 2023

Cestu vodíku teď vidí německá automobilka pouze v dálkové nákladní dopravě.

Ukončení vývoje osobních aut na vodík ve prospěch čistě bateriových elektromobilů sice Mercedes-Benz oznámil už letos na jaře, co se ovšem týče nákladních vozidel německé značky, zde je myšlenka vodíku jakožto cesty vpřed stále silná. Ostatně natolik silná, že Mercedes nyní představuje nový koncept tahače GenH2, který vidí už do pár let v produkci.

Mercedes opouští vývoj osobních aut na vodík. Přednost teď mají baterie

Mercedes opouští vývoj osobních aut na vodík. Přednost teď mají baterie

V podstatě tedy koukáte na alternativu známého tahače Actros, ale v CO₂ neutrální formě a samozřejmě s dosti futuristických designem. Koncept GenH2 by měl s nosností 25 tun zajistit obdobné schopnosti pro dálkovou dopravu jako jeho spalovací protějšek.

Především má ale dvojici vodíkových nádrží o kapacitě 40 kg, přičemž ve spojení se 70kWh baterií má být tahač schopen ujet na jednu nádrž přibližně 1000 km. Součástí pohonného ústrojí jsou dva elektromotory, každý s výkonovou špičkou 330 kW (449 koní) a 2071 N.m točivého momentu.

Hyundai dál věří ve vodík. Svou vizi teď předává mladým nejlepším způsobem

Hyundai dál věří ve vodík. Svou vizi teď předává mladým nejlepším způsobem

Zahlazená příď tahače s minimalistickým LED osvětlením by se nejspíše do produkční verze ještě změnila. Což podle Mercedesu nebude za dlouho. Prvním odvážným firmám se zájmem o vodíkový tahač chce novinku dodat už v roce 2023, plně sériovou produkci si poté automobilka představuje někdy kolem roku 2025.

Divize nákladních vozů Mercedesu se mimo vodík zaměřuje i na vývoj plně elektrických lehčích náklaďáků, u kterých vidí použití v dopravě na kratší vzdálenosti. Právě vodíková ústrojí si ale přestavuje jako lepší možnost emisně šetrnější dopravy na dlouhé vzdálenosti s větším nákladem.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků