Mercedes G „BA3 Final Edition“: loučení

Automobilka Mercedes – Benz představuje omezenou sérii BA3 Final Edition, jež má zazářit legendární řadě G na ústup.

Je to neuvěřitelné, ale Mercedes Benz třídy G se i po třiceti letech vyrábí bez významných změn. Světu se toto robustní terénní vozidlo představilo v roce 1979, do dnešních dní se jej prodalo více než 200 000 exemplářů a my jsme se tomuto jubileu podrobně věnovali na tomto místě. I přes pouze sporadické modernizace má tento pozoruhodný automobil stále řadu příznivců, čtenáři německého magazínu Off Road jej dokonce ověnčili titulem „Off road roku 2011“! Doba ale přeci jen pokročila.

Panika však není na místě, neboť ukončení výroby se zatím týká pouze dvoudveřové verze SWB s kratším rozvorem náprav. Na rozloučenou s tímto provedením Mercedesu G byla představena omezená série BA3 Final Edition, zároveň se můžeme těšit také na podobnou sérii Edition Select, jež vychází z čtyřdveřového modelu Mercedes G500 LWB. „Krátké géčko“ BA3 Final Edition bude k mání v typech G350 BlueTEC a G 500 a dostane řadu doplňků z nabídky AMG včetně rozšířených blatníků lakovaných v barvě karoserie s navazujícími prahovými rámy, masky chladiče s chromovanými příčkami a pětipaprskových litých kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz G350 BlueTEC BA3 Final Edition

Ve výbavě najdeme také parkovací asistent, hlídání tlaku v pneumatikách nebo elektricky ovládané střešní okno. Uvnitř se pak můžeme těšit na vyhřívaná a odvětrávaná, černou kůží čalouněná sedadla, dřevěné obklady, přípravu pro telefon, gumové koberce, soustavu schránek v zavazadlovém prostoru a chromované detaily na voliči převodovky, přepínačích či rámečcích reproduktorů. Mercedes – Benz G BA3 Final Edition se bude prodávat v přepočtu za 2 180 000 Kč (G350 BlueTEC), resp. 2 430 000 Kč.

Pro delší verzi a sérii Edition Select byl za výchozí provedení zvolena osmiválcová varianta G500. Karoserii zdobí dvoubarevné lakování, chromované rámy podél prahů a pod předním nárazníkem a osmnáctipalcové ráfky. Za zmínku stojí ještě podprahové výfuky AMG, dodatečná ochrana podvozku nebo lišty z uhlíkových kompozitů na bocích. Interiéru vévodí kombinace černé a „porcelánově“ bílé kůže, jinak jde o prakticky stejné provedení jako v případě série BA3 Final Edition. O zábavu se stará audiosoustava Harman Kardon Logic7 s výkonem 450 W a dvanácti reproduktory. Série Edition Select se dodává k modelu G500 za příplatek 162 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz G500 Edition Select
 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků