Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Mercedes postavil na svůj ženevský stánek hned několik zajímavých automobilů, ale jeden z toho všeho vyčnívá. A to doslova. Nad svými běžnými sourozenci totiž ční Mercedes-Benz G 500 4x42. Možná to není pick-up s trojicí náprav, ale přesto tohle auto vypadá pořád velmi působivě. 

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Aby také ne, kromě karbonových doplňků nebo nárazníků z G 63 AMG má G 4x42 světlou výšku zvedlou na plných 450 mm, což už samo o sobě udělá také po stránce vzhledu své. Přestože si většinoví zákazníci tento vůz asi budou kupovat především kvůli monstróznímu vzhledu, nejde o žádnou náhražku. Auto má neskutečné nájezdové úhly (52° vpředu, 54° vzadu), dokáže projet metr hluboký brod a vyjede stoupání 100 %. 

Zajímavý je také motor, protože na místo staršího osmiválce se nastěhovala nová jednotka představená spolu s AMG-GT. Čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec nabídne 310 kW (422 k) a schopnost vypořádat se s limity normy Euro 6. 

Věci jako stálý pohon, redukce nebo uzávěrka všech tří diferenciálů jsou naprostou samozřejmostí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků