Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Mercedes postavil na svůj ženevský stánek hned několik zajímavých automobilů, ale jeden z toho všeho vyčnívá. A to doslova. Nad svými běžnými sourozenci totiž ční Mercedes-Benz G 500 4x42. Možná to není pick-up s trojicí náprav, ale přesto tohle auto vypadá pořád velmi působivě. 

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Aby také ne, kromě karbonových doplňků nebo nárazníků z G 63 AMG má G 4x42 světlou výšku zvedlou na plných 450 mm, což už samo o sobě udělá také po stránce vzhledu své. Přestože si většinoví zákazníci tento vůz asi budou kupovat především kvůli monstróznímu vzhledu, nejde o žádnou náhražku. Auto má neskutečné nájezdové úhly (52° vpředu, 54° vzadu), dokáže projet metr hluboký brod a vyjede stoupání 100 %. 

Zajímavý je také motor, protože na místo staršího osmiválce se nastěhovala nová jednotka představená spolu s AMG-GT. Čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec nabídne 310 kW (422 k) a schopnost vypořádat se s limity normy Euro 6. 

Věci jako stálý pohon, redukce nebo uzávěrka všech tří diferenciálů jsou naprostou samozřejmostí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků