Mercedes F 500 Mind: takto vypadá budoucnost

Mercedes uvedl na tokijském autosalonu velmi zajímavou studii, jakési luxusní MPV s délkou 5092 mm a rozvorem 2965 mm. Studii chybí boční sloupky, dveře se tedy otvírají proti sobě. Pevnější karoserii pomáhá jediný centrální sloupek, který je umístěn mezi předními sedadly. Zda je to dobrý nápad, ukáž čas, na každý pád díky absenci klasických bočních sloupků se bude podstatně lépe nastupovat na zadní sedačky. Střecha je prosklená, takže cestující mají pocit naprosté volnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Z technických zajímavostí stojí za povšimnutí dotykové pedály, kdy jsou přímo na podlaze plošky, a senzory určují intenzitu stisku pedálu. Potěší i systém nočního vidění, kdy díky dvěma laserovým paprskům vidíte na kameře cestu před sebou až do vzdálenosti 150 metrů. Místo klasických „budíků“ je před řidičem TFT displej, kde se zobrazují požadované informace. Systém je možné ovládat také částečně hlasem, zajímavý je také navigační systém. který „promlouvá“ ultrazvukem přímo k řidiči, takže navigačními instrukcemi nejsou rušeni ostatní cestující.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Velmi zajímavá je také pohonná jednotka - jde o kombinaci klasického nafťáku CDI s elektromotorem, dohromady dávají obě jednotky 234 kW. Oproti běžnému motoru CDI je nová jednotka úspornější v běžném jízdním režimu o 20 procent.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků