Naklápění do zatáček, elektronické řízení, pokročilé materiály... Futuristický roadster naznačil budoucnost, kterou si užíváme dnes.
Na autosalon v Tokiu přivezl Mercedes v roce 2001 kompaktní roadster, našlapaný moderní technikou. Název Carving vysvětluje jeho hlavní zajímavost – variabilní odklon kol. V zatáčkách se uměla vnější kola natočit až o 20 stupňů, což tomuto sporťáku dávalo mimořádnou obratnost. Společně se speciálně vyvinutými pneumatikami, které zvládaly měnit svou kontaktní plochu s vozovkou, snesl koncept F 400 až o 30 procent větší příčné síly.
Mercedes F 400 Carving zvládal přetížení 1,28 g, což bylo zhruba o 28 procent více, než uměla tehdejší sportovní auta. Odpružení také umělo reagovat na podmínky na silnici, například při riziku prokluzu nebo při prudkém brzdění. V takové situaci se všechna čtyři kola bleskově naklopila, na zpomalení ze stokilometrové rychlosti se tak brzdná dráha zkrátila zhruba o pět metrů.
Vychytaný podvozek nebyl jedinou zajímavostí tohoto konceptu. Řízení a brzdy byly ovládány po drátě, tedy skrze elektrické impulzy a servomotory místo mechanického propojení. Aktivní hydropneumatické odpružení bylo pak přímým předchůdcem současného systému Active Body Control. V xenonových předních světlech konceptu F 400 Carving jste našli optické kabely, byly zde také statické přisvětlovací světlomety do zatáček.
Palubní technika běžela na 42voltovém systému. Konstrukce vozu pak využívala lehký prostorový rám z oceli, hliníku a karbonu, pokrytý kapotáží z uhlíkových vláken. Pokud si chcete koncept prohlédnout, jde to zdarma v atriu muzea ve Stuttgartu v rámci výstavky Fascination of Technology.