Mercedes EQS po modernizaci dotahuje rivaly. Dojede dál, umí sám předjíždět a vzadu si pohodlně pospíte

13 komentářů (13 nových)

Hamarel
15. dubna • 9:46

Nedotahuje, protože zastaralá 400V architektura je pro ostudu. Narvat do auta 30 tun baterek umí každý jouda. Cesta je rychlé nabíjení, viz facelift Taycanu s rychlonabíjením 320kW.

Jan Taraba
15. dubna • 10:11

To ano, cesta je rychlé nabíjení.
Ale zrovna taycan bych za úplný vzor nedával. Jednak 800V nabíječek je jako šafránu, takže se to zas až tolik využívat nedá, druhak i ty co jsou, jsou často krmeny nikoliv masivní grid přípojkou, ale z baterií v kontejneru nebo pod zemí a výkon se dělí (a ze zkušenosti padá dolů hodně rychle) a zatřetí, hodně záleží na křivce nabíjení auta, a tam taycan zrovna neexceluje, začne sice rychle, ale taky rychle ubírá. Q8 e-tron a dokonce i obyčejný e-tron 55 na 400V platformě nabije 10-80% na 180kW nabíječce ve skutečnosti rychleji, než taycan na ionity. Řeč je o předfaceliftovém taycanu, nový jsem zatím neměl možnost porovnat, ale nepředpokládám, že by tam ve věci nabíjecí křivky došlo víc než k jisté evoluci.

Hamarel
15. dubna • 12:41

Jednak hustotu a slabost české nabíjecí infrastruktury bych nebral jako měřítko pro Evropu a druhak faceliftovaný Taycan umí rozdělit nabíjení na 2x400V. A treťjak Taycan umí 10-80% za 18-19 minut, tedy s průměrným nabíjecím výkonem cca 230 kW. Tomu se Q8 e-tron 55 ani vzdáleně neblíží byť jen svou špičkovou hodnotou, tem umí 10-80% za 33 min, tedy s průměrným nabíjecím výkonem cca 144 kW.

Jacobo Joseph (Jarineq)
16. dubna • 8:58

Kluci nehadejte se

Jan Taraba
15. dubna • 15:23

Dělení na 2x400V jsou marketingové kecy. Dělí to každé 800V auto, jinak by se na 400V nabíječce nedalo nabít.
Další marketingové kecy jsou časy dobíjení, taycan (opět platí o I.gen.) sice začne při 5% baterie nad hranicí 240kW, ale už při stavu baterie 45% se na chvilku ustálí někde kolem 140kW a pak dál mírně klesá, zatímco e-tron začne na 150kW a ještě při 70% nabíjí pořád 150kW. Vyzkoušeno opakovaně na různých Ionity stanicích po Evropě, skutečné časy nabíjení do 80-85% jsou u e-tronu o něco málo kratší, než u taycanu.

Hamarel
15. dubna • 18:53

Ne, to nejsou marketingová čísla výrobců, ale čísla naměřená v testech, 230 kW vs 144 kW je prostě současná realita, 230 kW z 10 na 80% dnes neumí žádné jiné auto na evropském trhu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
15. dubna • 20:07

No nevím, móóžná to "nový taycan" umí. Ale ze zkušenosti se "starým taycanem" tomu ani za mák nevěřím.
Každopádně věřit marketingu je veliká pošetilost. Nebo naivita.

Dřevo Levně
16. dubna • 7:19

To si tady dali sraz inženýři přes energetiku? Já normálně natankuju na smradlavý benzínce a najezdim bez starosti 900km.

Jan Taraba
16. dubna • 9:28

Já k žádný smradlavý benzínce nejezdím. Auto se nabíjí když spím, jím, piju kafe nebo když s někým jednám. A to co potichu a s okamžitým zátahem najezdí mezi tím, mi bohatě a s královskou rezervou stačí. Nejsem magor, co jezdí s plným kufrem paštik a gambáče na jeden zátah do štěrkovny.

Dřevo Levně
16. dubna • 10:49

S mym nájezdem mám starost o palivo tak jednou za tři neděle. Ty šaškuješ s kabelem obden.

Jan Taraba
16. dubna • 11:34

to je opravdu argument hodný primitiva
jo a taky každý den auto odemykám a zamykám, takhle šaškuju dokonce několikrát denně
občas otevřu i kufr, a pak šaškuju protože ho musím i zavřít

kolkyno
15. dubna • 8:40

tazna sila navysena - done a teraz pohotovostva hmotnost vozidla

Jan Taraba
15. dubna • 9:38

Ta je zcela nepodstatná, protože se kinetická energie nemaří brzdami.

Doporučujeme

Články odjinud