Už koncem února Mercedes naznačil, že se blíží modernizace vlajkové lodi EQS. Zdroj: Mercedes-Benz

Už koncem února Mercedes naznačil, že se blíží modernizace vlajkové lodi EQS. | Zdroj: Mercedes-Benz

Zvenčí poznáte nové EQS zejména podle upravené přídě. Zdroj: Mercedes-Benz

Zvenčí poznáte nové EQS zejména podle upravené přídě. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vrcholné provedení má standardně masku se zapuštěnými chromovanými lamelami ve stylu konvenční třídy S. Zdroj: Mercedes-Benz

Vrcholné provedení má standardně masku se zapuštěnými chromovanými lamelami ve stylu konvenční třídy S. | Zdroj: Mercedes-Benz

U elektromobilu stvořeném pro komfortní cestování nejvíce záleží na dojezdu. Zdroj: Mercedes-Benz

U elektromobilu stvořeném pro komfortní cestování nejvíce záleží na dojezdu. | Zdroj: Mercedes-Benz

V něm EQS od počátku exceluje. Zdroj: Mercedes-Benz

V něm EQS od počátku exceluje. | Zdroj: Mercedes-Benz

Dokonce se zapsalo do knihy českých rekordů, když EQS 450+ ujelo na jedno nabití 852,9 km při průměrné spotřebě 13,43 kWh/100 km. Zdroj: Mercedes-Benz

Dokonce se zapsalo do knihy českých rekordů, když EQS 450+ ujelo na jedno nabití 852,9 km při průměrné spotřebě 13,43 kWh/100 km. | Zdroj: Mercedes-Benz

Nový modelový ročník dostává akumulátor se zvýšenou kapacitou ze 108,4 na 118 kW, čímž se normovaný dojezd modelu EQS 450 4MATIC zvyšuje na 799 km s průměrnou spotřebou 17-20,9 kWh/100 km. Zdroj: Mercedes-Benz

Nový modelový ročník dostává akumulátor se zvýšenou kapacitou ze 108,4 na 118 kW, čímž se normovaný dojezd modelu EQS 450 4MATIC zvyšuje na 799 km s průměrnou spotřebou 17-20,9 kWh/100 km. | Zdroj: Mercedes-Benz

Provedení EQS 450+ se dostává na úroveň 683 až 822 km a průměrnou spotřebu 16,3 až 19,9 kWh/100 km. Zdroj: Mercedes-Benz

Provedení EQS 450+ se dostává na úroveň 683 až 822 km a průměrnou spotřebu 16,3 až 19,9 kWh/100 km. | Zdroj: Mercedes-Benz

Proto má EQS 4MATIC navýšenou tažnou sílu ze 750 na 1700 kg, tedy na úroveň SUV derivátů. Zdroj: Mercedes-Benz

Proto má EQS 4MATIC navýšenou tažnou sílu ze 750 na 1700 kg, tedy na úroveň SUV derivátů. | Zdroj: Mercedes-Benz

Z technického hlediska je velkým posunem vpřed autonomní změna jízdního pruhu v případě vpředu jedoucího pomalejšího vozidla. Zdroj: Mercedes-Benz

Z technického hlediska je velkým posunem vpřed autonomní změna jízdního pruhu v případě vpředu jedoucího pomalejšího vozidla. | Zdroj: Mercedes-Benz

EQS manévr provede zcela samostatně bez zásahu řidiče. Zdroj: Mercedes-Benz

EQS manévr provede zcela samostatně bez zásahu řidiče. | Zdroj: Mercedes-Benz

Ten ale musí být stále ve střehu, protože odpovědnost zůstává na něm. Zdroj: Mercedes-Benz

Ten ale musí být stále ve střehu, protože odpovědnost zůstává na něm. | Zdroj: Mercedes-Benz

Jedná se o doplněk k aktivnímu adaptivnímu tempomatu a aktivnímu asistentovi řízení. Zdroj: Mercedes-Benz

Jedná se o doplněk k aktivnímu adaptivnímu tempomatu a aktivnímu asistentovi řízení. | Zdroj: Mercedes-Benz

Podmínkou je navigace MBUX a jízda na minimálně dvouproudové dálnici s rychlostním limitem, přičemž vůz manévr provede v rozmezí od 80 do 140 km/h. Zdroj: Mercedes-Benz

Podmínkou je navigace MBUX a jízda na minimálně dvouproudové dálnici s rychlostním limitem, přičemž vůz manévr provede v rozmezí od 80 do 140 km/h. | Zdroj: Mercedes-Benz

A pak je tu samozřejmě komfort cestování majitelů, kteří zpravidla sedí v zadních křeslech, elektricky nastavitelných v úhlu od 27 do 36 stupňů. Zdroj: Mercedes-Benz

A pak je tu samozřejmě komfort cestování majitelů, kteří zpravidla sedí v zadních křeslech, elektricky nastavitelných v úhlu od 27 do 36 stupňů. | Zdroj: Mercedes-Benz

Pravé má navíc ve volitelném paketu Executive Plus přidanou opěrku nohou. Zdroj: Mercedes-Benz

Pravé má navíc ve volitelném paketu Executive Plus přidanou opěrku nohou. | Zdroj: Mercedes-Benz

Přední sedadlo spolujezdce jde navíc posunout dopředu a sklopit, takže vzadu se lze příjemně natáhnout. Zdroj: Mercedes-Benz

Přední sedadlo spolujezdce jde navíc posunout dopředu a sklopit, takže vzadu se lze příjemně natáhnout. | Zdroj: Mercedes-Benz

Komfortní paket je dále vybaven vyhříváním sedadel včetně přívodu teplého vzduchu na krk i ramena a vzduchovým nastavením hloubky sedáku. Zdroj: Mercedes-Benz

Komfortní paket je dále vybaven vyhříváním sedadel včetně přívodu teplého vzduchu na krk i ramena a vzduchovým nastavením hloubky sedáku. | Zdroj: Mercedes-Benz

Opěradlo má silnější polstrování o 5 mm. Zdroj: Mercedes-Benz

Opěradlo má silnější polstrování o 5 mm. | Zdroj: Mercedes-Benz

Příjemnou atmosféru umocňuje osvětlená ozdoba zadního krytu předních sedadel. Zdroj: Mercedes-Benz

Příjemnou atmosféru umocňuje osvětlená ozdoba zadního krytu předních sedadel. | Zdroj: Mercedes-Benz

Když jsme u technických hraček, v EQS dále najdeme tepelné čerpadlo pro větší efektivitu, Hyperscreen na palubní desce, vylepšený systém rekuperace, inteligentní odpojování elektromotoru přední nápravy při nízké zátěži a rozšíření aktualizací vzduchem.   Zdroj: Mercedes-Benz

Když jsme u technických hraček, v EQS dále najdeme tepelné čerpadlo pro větší efektivitu, Hyperscreen na palubní desce, vylepšený systém rekuperace, inteligentní odpojování elektromotoru přední nápravy při nízké zátěži a rozšíření aktualizací vzduchem.   | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS 2024 | Zdroj: Mercedes-Benz

Zvenčí poznáte nové EQS zejména podle upravené přídě. Zdroj: Mercedes-Benz
Vrcholné provedení má standardně masku se zapuštěnými chromovanými lamelami ve stylu konvenční třídy S. Zdroj: Mercedes-Benz
U elektromobilu stvořeném pro komfortní cestování nejvíce záleží na dojezdu. Zdroj: Mercedes-Benz
V něm EQS od počátku exceluje. Zdroj: Mercedes-Benz
32
Fotogalerie

Mercedes EQS po modernizaci dotahuje rivaly. Dojede dál, umí sám předjíždět a vzadu si pohodlně pospíte

Modernizace modelu EQS přišla v pravou chvíli a posílila vlajkový sedan v klíčových oblastech. Komfort a užitná hodnota šly výrazně nahoru.

Už koncem února Mercedes naznačil, že se blíží modernizace vlajkové lodi EQS. Není divu, vždyť tento model vystřelil do segmentu elektrických limuzín v roce 2021 jako jeden z prvních. S příchodem čerstvých rivalů však začal ztrácet. Automobilka ale za tu dobu získala obsáhlou zpětnou vazbu od zákazníků, takže se při vývoji měla čím řídit.

U elektromobilu stvořeném pro komfortní cestování nejvíce záleží na dojezdu. V něm EQS od počátku exceluje. Dokonce se zapsalo do knihy českých rekordů, když EQS 450+ ujelo na jedno nabití 852,9 km při průměrné spotřebě 13,43 kWh/100 km. Nový modelový ročník dostává akumulátor se zvýšenou kapacitou ze 108,4 na 118 kW, čímž se normovaný dojezd modelu EQS 450 4MATIC zvyšuje na 799 km s průměrnou spotřebou 17-20,9 kWh/100 km. Provedení EQS 450+ se dostává na úroveň 683 až 822 km a průměrnou spotřebu 16,3 až 19,9 kWh/100 km.

Ačkoliv jde hlavně o luxusní sedan, Mercedes chápe, že občas je třeba zapojit přívěs, třeba na odpoledne strávené na koních. Proto má EQS 4Matic navýšenou tažnou sílu ze 750 na 1700 kg, tedy na úroveň SUV derivátů.

A pak je tu samozřejmě komfort cestování těch, kteří sedí v zadních křeslech, elektricky nastavitelných v úhlu od 27 do 36 stupňů. Pravé má navíc ve volitelném paketu Executive Plus přidanou opěrku nohou. Přední sedadlo spolujezdce jde navíc posunout dopředu a sklopit, takže vzadu se lze příjemně natáhnout. Komfortní paket je vybaven vyhříváním sedadel včetně přívodu teplého vzduchu na krk i ramena a vzduchovým nastavením hloubky sedáku. Opěradlo má silnější polstrování o 5 mm. Příjemnou atmosféru umocňuje osvětlená ozdoba zadního krytu předních sedadel.

Zvenčí poznáte nové EQS zejména podle upravené přídě. Vrcholné provedení má standardně masku se zapuštěnými chromovanými lamelami ve stylu konvenční třídy S.

Z technického hlediska je velkým posunem vpřed autonomní změna jízdního pruhu v případě vpředu jedoucího pomalejšího vozidla. EQS manévr provede zcela samostatně bez zásahu řidiče. Ten ale musí být stále ve střehu, protože odpovědnost zůstává na něm. Jedná se o doplněk k aktivnímu adaptivnímu tempomatu a aktivnímu asistentovi řízení. Podmínkou je navigace MBUX a jízda na minimálně dvouproudové dálnici s rychlostním limitem, přičemž vůz manévr provede v rozmezí od 80 do 140 km/h.

Když jsme u technických hraček, v EQS dále najdeme tepelné čerpadlo pro větší efektivitu, Hyperscreen na palubní desce, vylepšený systém rekuperace, inteligentní odpojování elektromotoru přední nápravy při nízké zátěži a rozšíření aktualizací vzduchem. 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud