Mercedes EQS odhalil svůj interiér. Kdo nechce Hyperscreen, může se uskromnit

Na kompletní premiéru ještě nedochází. Zatím nám Mercedes předvádí hi-tech interiér své elektrické limuzíny.

Podobně jako u příchodu nové generace třídy S nám Mercedes rovněž u elektrického ekvivalentu EQS odhaluje nejprve interiér luxusní novinky. Zatímco tedy exteriér naznačila dřívější upoutávka, pohled do kabiny už máme kompletní a veškerou pozornost samozřejmě krade dotyková palubní deska MBUX Hyperscreen tvořená třemi displeji pod škrábancům odolným sklem.

Přesněji je šířka celého panelu 141 centimetrů a rozprostírá se přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Výpočetní výkon je zde potřeba, Mercedes tak uvádí, že jeho masivní infotainment pohání osm procesorových jader a 24 GB RAM. Jak ale potvrzují fotky, MBUX Hyperscreen nebude pro EQS standardem, výchozí model si postačí s dvojicí displejů a uspořádáním palubní desky a středového tunelu ve stylu klasické třídy S.

Mercedes vzpomíná na milníky z Ženevy. Dobové snímky jsou nádhernou nostalgií

Mercedes vzpomíná na milníky z Ženevy. Dobové snímky jsou nádhernou nostalgií

Haptická odezva po stisknutí je pro dotykové displeje uprostřed a na straně spolujezdce samozřejmostí. Mercedes přitom zmiňuje uživatelskou přívětivost svého systému, kdy budou všechny základní funkce dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Spoleh na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích pak staví na funkcích klasické třídy S.

Komfort a luxus třídy S zdůrazňuje i rozsáhlé ambientní osvětlení interiéru vpředu i vzadu, přičemž z audiosystému Burmester s 15 reproduktory se bude ozývat dvojice zvukových motivů, volitelně upravujících i digitální ozvučení pohonného ústrojí v kabině na základě zvoleného jízdního režimu a dalších nastavení. Další zvukové motivy – třeba zvuky moře nebo letní déšť – pak nabídne EQS i v klidovém režimu jako relaxační funkci, například během nabíjení vozu.

Nová generace Mercedesu SL podstupuje finální testování. Poprvé bude čtyřkolkou

Nová generace Mercedesu SL podstupuje finální testování. Poprvé bude čtyřkolkou

Jak už víme, dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Novinka využije zbrusu nové platformy určené i pro další elektromobily značky. Více podrobností o pohonném ústrojí zatím automobilka neprozradila, očekává se nicméně dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu přes 400 koní (294 kW) v základní verzi.

Datum premiéry EQS zatím Mercedes neupřesňuje, uvedení na evropském trhu se ale očekává během srpna.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků