Na kompletní premiéru ještě nedochází. Zatím nám Mercedes předvádí hi-tech interiér své elektrické limuzíny.
Podobně jako u příchodu nové generace třídy S nám Mercedes rovněž u elektrického ekvivalentu EQS odhaluje nejprve interiér luxusní novinky. Zatímco tedy exteriér naznačila dřívější upoutávka, pohled do kabiny už máme kompletní a veškerou pozornost samozřejmě krade dotyková palubní deska MBUX Hyperscreen tvořená třemi displeji pod škrábancům odolným sklem.
Přesněji je šířka celého panelu 141 centimetrů a rozprostírá se přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Výpočetní výkon je zde potřeba, Mercedes tak uvádí, že jeho masivní infotainment pohání osm procesorových jader a 24 GB RAM. Jak ale potvrzují fotky, MBUX Hyperscreen nebude pro EQS standardem, výchozí model si postačí s dvojicí displejů a uspořádáním palubní desky a středového tunelu ve stylu klasické třídy S.
Haptická odezva po stisknutí je pro dotykové displeje uprostřed a na straně spolujezdce samozřejmostí. Mercedes přitom zmiňuje uživatelskou přívětivost svého systému, kdy budou všechny základní funkce dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Spoleh na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích pak staví na funkcích klasické třídy S.
Komfort a luxus třídy S zdůrazňuje i rozsáhlé ambientní osvětlení interiéru vpředu i vzadu, přičemž z audiosystému Burmester s 15 reproduktory se bude ozývat dvojice zvukových motivů, volitelně upravujících i digitální ozvučení pohonného ústrojí v kabině na základě zvoleného jízdního režimu a dalších nastavení. Další zvukové motivy – třeba zvuky moře nebo letní déšť – pak nabídne EQS i v klidovém režimu jako relaxační funkci, například během nabíjení vozu.
Jak už víme, dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Novinka využije zbrusu nové platformy určené i pro další elektromobily značky. Více podrobností o pohonném ústrojí zatím automobilka neprozradila, očekává se nicméně dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu přes 400 koní (294 kW) v základní verzi.
Datum premiéry EQS zatím Mercedes neupřesňuje, uvedení na evropském trhu se ale očekává během srpna.