Vývoj elektromobilů jde dopředu tak rychle, že některá pomocná řešení se už nyní považují za přežitek. Někde má ale pomoc spalovacích motorů stále smysl.
Elektromobilita udělala za poslední roky obrovský krok kupředu, a to i s ohledem na délku dojezdu. Ten je od počátku velkým tématem a některé automobilky si pomohly i spalovacími berličkami. Pamatujete na BMW i3 REX? Tomu pomáhal dvouválec o objemu 0,647 l a výkonu 28 kW, který vyrobil dostatek energie pro ujetí dalších 120 až 150 km. Dnes tento koncept využívá jen Mazda MX-30, ale měl ji dostat i Mercedes-Benz.
Německá automobilka koketovala se spalovacím motorem coby prodlužovačem dojezdu u vícero modelů včetně EQS. Redakci Autocaru prozradil informace znalý pracovník přímo z Mercedesu. U vlajkové limuzíny by takový koncept dával smysl, protože je od počátku stvořena pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Vyrobené experimentální vozy využívaly litrový přeplňovaný dvouválec vycházející z dvoulitrového čtyřválec M254.
Díky chodu v Millerově cyklu byl ideální pro běh v konstantních otáčkách a modelu EQS 450+ s pohonem zadních kol měl pomoci k dojezdu 785 km. Asi tušíte, proč Mercedes projekt stornoval. Vývoj baterií jde kupředu, takže zabývat se konstrukčně složitou koncepcí se spalovacím motorem nemá smysl z hlediska času ani financí. I když by se ušetřilo na baterii s poloviční kapacitou a zkráceném výfukovém potrubí, které by končilo hned vpředu a dalších drobnostech.
Nakonec, zmíněná Mazda MX-30 není prodejní šlágr a čerstvě modernizované EQS umí s čistě bateriovým pohonem zdolat hranici 800 km na jedno nabití. Pravda, záložní motor se hodí pro země jako je Čína, kde je nabíjecí infrastruktura poměrně malá vzhledem k objemu dopravy, a v okrajových částech chybí úplně. Tomuto segmentu ale vládnou domácí značky, takže pro Evropany není perspektivní s nimi bojovat.