Mercedes E63 AMG dostane nový motor

„Supersedan“ ze Stuttgartu prohrál svůj boj o zachování „atmosféry“, připravili pro něj totiž nový osmiválec. A s přeplňováním.

Stávající generace modelu Mercedes – Benz E63 AMG, vrcholného provedení řady E, se představila přesně před dvěma lety a již vloni v létě prošel drobným faceliftem. V modelovém roce 2012 se dočká také nového motoru (M157), který nahradí dosavadní atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, jenž ale zatím pokračuje ve své pouti pozemské v menší řadě Mercedes – Benz C63 AMG. Novinka má také osm válců, ale objem snížený na 5,5 l. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel však dosahuje výkonu 525 koní (386 kW), resp. 557 koní (410 kW) v rámci příplatkové sady AMG Performance.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato pohonná jednotka dosahuje točivého momentu 700 Nm dostupného v rozmezí od 1 750 do 5 000 ot./min., přičemž AMG Performance Package přidává dalších 100 Nm. Standardní provedení E63 AMG s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s (kombi za 4,4 s) a bez potíží dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Sada AMG Performance sníží dobu potřebnou k akceleraci o zanedbatelnou 0,1 s. Stabilizační soustava ESP nabízí tři přednastavené programy včetně režimu Sport, k rychlejší a bezpečnější jízdě mají přispět také pérování AMG Ride Control a rozchod kol na obou nápravách rozšířený o 56 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vylepšený Mercedes E63 AMG však exceluje především v otázce spotřeby paliva a emisí CO2. S karoserií sedan má totiž v průměru spotřebovat 9,8 l/100 km (kombík o 0,2 l/100 km více), což v porovnání s předchůdcem znamená zlepšení o plných 22 %. Emise CO2 pak činí 230, resp. 234 g/km, do těchto hodnot se sada AMG Performance údajně nijak nepromítne. K větší hospodárnosti vedou také sedmistupňová převodovka AMG Speedshift, soustava start/stop nebo elektromechanický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se novým motorem osazený Mercedes – Benz E63 AMG vyznačuje specifickými litými ráfky a nápisy „V8 Biturbo“ na předních blatnících. Při pohledu do interiéru si pak všimneme třeba vespod plochého sportovního volantu převzatého z modelu CLS63 AMG, 3D barevného monitoru uprostřed tachometru či nového voliče E-Select s emblémem společnosti AMG. Dodávky těchto vozů začnou během letošního září a ceny mají zůstat nezměněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky