Mercedes E63 AMG dostane nový motor

„Supersedan“ ze Stuttgartu prohrál svůj boj o zachování „atmosféry“, připravili pro něj totiž nový osmiválec. A s přeplňováním.

Stávající generace modelu Mercedes – Benz E63 AMG, vrcholného provedení řady E, se představila přesně před dvěma lety a již vloni v létě prošel drobným faceliftem. V modelovém roce 2012 se dočká také nového motoru (M157), který nahradí dosavadní atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, jenž ale zatím pokračuje ve své pouti pozemské v menší řadě Mercedes – Benz C63 AMG. Novinka má také osm válců, ale objem snížený na 5,5 l. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel však dosahuje výkonu 525 koní (386 kW), resp. 557 koní (410 kW) v rámci příplatkové sady AMG Performance.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato pohonná jednotka dosahuje točivého momentu 700 Nm dostupného v rozmezí od 1 750 do 5 000 ot./min., přičemž AMG Performance Package přidává dalších 100 Nm. Standardní provedení E63 AMG s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s (kombi za 4,4 s) a bez potíží dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Sada AMG Performance sníží dobu potřebnou k akceleraci o zanedbatelnou 0,1 s. Stabilizační soustava ESP nabízí tři přednastavené programy včetně režimu Sport, k rychlejší a bezpečnější jízdě mají přispět také pérování AMG Ride Control a rozchod kol na obou nápravách rozšířený o 56 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vylepšený Mercedes E63 AMG však exceluje především v otázce spotřeby paliva a emisí CO2. S karoserií sedan má totiž v průměru spotřebovat 9,8 l/100 km (kombík o 0,2 l/100 km více), což v porovnání s předchůdcem znamená zlepšení o plných 22 %. Emise CO2 pak činí 230, resp. 234 g/km, do těchto hodnot se sada AMG Performance údajně nijak nepromítne. K větší hospodárnosti vedou také sedmistupňová převodovka AMG Speedshift, soustava start/stop nebo elektromechanický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se novým motorem osazený Mercedes – Benz E63 AMG vyznačuje specifickými litými ráfky a nápisy „V8 Biturbo“ na předních blatnících. Při pohledu do interiéru si pak všimneme třeba vespod plochého sportovního volantu převzatého z modelu CLS63 AMG, 3D barevného monitoru uprostřed tachometru či nového voliče E-Select s emblémem společnosti AMG. Dodávky těchto vozů začnou během letošního září a ceny mají zůstat nezměněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 140 817 km
Cena: 580 000 Kč
Mercedes Vito 2,1
Rok výroby: 2004
Stav: 207 939 km
Cena: 120 000 Kč
Mercedes A 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 147 354 km
Cena: 60 000 Kč
Mercedes Vito 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 112 776 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků