Mercedes E dostal nový motor. Řadový šestiválec má 340 koní a 700 N.m

Vznětový šestiválec s označením OM 656 se loni představil ve vlajkové lodi S a už od začátku jej nabízí také nová třída CLS.

Zatímco v českém ceníku Mercedesu třídy E platném od února letošního roku byste zmínku o novém agregátu označením 400d hledali marně (v konfigurátoru však již je), v tom německém je dohádatelný od začátku května. Šestiválec OM 656 je zástupcem nové generace řadových vznětových agregátů, a přestože to vypadá jako velká revoluce, ve skutečnosti se Mercedes vrací ke koncepci, kterou používal do roku 2005.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Důvody jsou v zásadě dva: jednak emise, a potom samozřejmě modularita. Vždyť vůbec prvním zástupcem nové generace turbodieselů byl čtyřválec OM 654, který ve třídě E nahradil dříve používanou litinovou dva-jedničku OM 651. O faktu, že je nový šestiválec pod kapotou éčka právě zastáncem modularity, svědčí i fakt, že k označení čtyřválce OM 654 pouze přidává dvojku. A 4 + 2 se vždycky rovnalo 6.

Víte, co je pod povrchem sedačky Mercedesu třídy S? Video prozradí

Víte, co je pod povrchem sedačky Mercedesu třídy S? Video prozradí

Řadový šestiválec 400d s objemem 2,9 litru v nabídce Mercedesu třídy E nahradil dříve používaný vidlicový třílitr s výkonem 190 kW a točivým momentem 620 N.m. Jeho 250 kW (340 koní) a 700 N.m představují naprostý vrchol mezi vznětovými agregáty éčka, což vynikne hlavně v porovnání s druhým nejvýkonnějším turbodieselem 300d (od 1.488.300 Kč), který má pouze čtyři válce a stále slušných 180 kW a 500 N.m. Chtělo by to ještě mezistupeň, kterým je v případě nové generace modelu CLS verze 350d 4Matic s 210 kW a 600 N.m.

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Třída E se šestiválcem 400d u nás podle konfigurátoru stojí 1.771.440 korun, a sice i z důvodu standardu v podobě pohonu 4Matic. Jedinou možností je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Vůz podléhá emisní normě Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Jo a také to není žádný louda. Na stovce je za 4,9 sekundy a samozřejmě umí obligátních 250 km/h.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků