Mercedes E dostal nový motor. Řadový šestiválec má 340 koní a 700 N.m

Vznětový šestiválec s označením OM 656 se loni představil ve vlajkové lodi S a už od začátku jej nabízí také nová třída CLS.

Zatímco v českém ceníku Mercedesu třídy E platném od února letošního roku byste zmínku o novém agregátu označením 400d hledali marně (v konfigurátoru však již je), v tom německém je dohádatelný od začátku května. Šestiválec OM 656 je zástupcem nové generace řadových vznětových agregátů, a přestože to vypadá jako velká revoluce, ve skutečnosti se Mercedes vrací ke koncepci, kterou používal do roku 2005.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Důvody jsou v zásadě dva: jednak emise, a potom samozřejmě modularita. Vždyť vůbec prvním zástupcem nové generace turbodieselů byl čtyřválec OM 654, který ve třídě E nahradil dříve používanou litinovou dva-jedničku OM 651. O faktu, že je nový šestiválec pod kapotou éčka právě zastáncem modularity, svědčí i fakt, že k označení čtyřválce OM 654 pouze přidává dvojku. A 4 + 2 se vždycky rovnalo 6.

Víte, co je pod povrchem sedačky Mercedesu třídy S? Video prozradí

Víte, co je pod povrchem sedačky Mercedesu třídy S? Video prozradí

Řadový šestiválec 400d s objemem 2,9 litru v nabídce Mercedesu třídy E nahradil dříve používaný vidlicový třílitr s výkonem 190 kW a točivým momentem 620 N.m. Jeho 250 kW (340 koní) a 700 N.m představují naprostý vrchol mezi vznětovými agregáty éčka, což vynikne hlavně v porovnání s druhým nejvýkonnějším turbodieselem 300d (od 1.488.300 Kč), který má pouze čtyři válce a stále slušných 180 kW a 500 N.m. Chtělo by to ještě mezistupeň, kterým je v případě nové generace modelu CLS verze 350d 4Matic s 210 kW a 600 N.m.

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Třída E se šestiválcem 400d u nás podle konfigurátoru stojí 1.771.440 korun, a sice i z důvodu standardu v podobě pohonu 4Matic. Jedinou možností je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Vůz podléhá emisní normě Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Jo a také to není žádný louda. Na stovce je za 4,9 sekundy a samozřejmě umí obligátních 250 km/h.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků