Mercedes E Coupe Black Desire: touha od Prioru

Německý ladič si tentokrát vzal na mušku nejnovější kupé Mercedes-Benz třídy E a vtiskl mu poněkud osobitější vzhled.

Název tohoto článku dává vzpomenout na vánoční fronty před sítí obchodních domů v dobách dávno minulých, tentokrát jde ale o trochu jinou touhu a trochu jiný Prior. Z německého města Kamp - Lintfort a dílen tamní společnosti Prior Design totiž přijíždí černý, sportovně střižený elegán jménem Black Desire.

Všechny výsostné znaky značky Mercedes-Benz byly nahrazeny emblémy společnosti Prior Design, přesto je již od prvního pohledu jasné, že novinka vychází z aktuální generace stuttgartského kupé řady E. Ladičská kúra spočívá především v dokrášlování exteriéru i prostoru pro cestující, ale firma nabízí také modifikace zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a výkonů.

Příď vozu dostala nový nárazník se svislými ventilačními štěrbinami po stranách a výrazným „lízátkem“. Všechny nově vyvinuté díly přidávají standardním křivkám stroje hrany, které prospívají jeho dynamickému vzezření, totéž platí také o prahových obkladech. Vzadu najdeme rozšíření nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků nerezové soustavy, decentní odtahovou hranu na víku zavazadlového prostoru a podobně nevýrazný střešní spoiler nad zadním oknem, ve všech případech lze tyto díly objednat v provedení z uhlíkových kompozitů. Černočerné lakování karoserie je oživeno stříbřitými elementy, jež najdeme v okolí masky chladiče (její střed se musí obejít bez tradiční trojcípé hvězdy), po stranách, na zádi i na rámech bočního zasklení. 

Výřezy blatníků zaplňují dvacetipalcové ráfky Prior GT, které mohou být lakovány stříbrně, černě leskle nebo černě matově. V závislosti na motorizaci konkrétního vozu Prior Design dodává širokou škálu prvků zvyšujících výkonové parametry, a to až o 75 koní (55 kW). V kombinaci s tužším podvozkem sníženým o 35 mm tedy bude Black Desire bezpochyby jistě rychlejší a lépe ovladatelný než standardní Mercedes-Benz E Coupe.

Podle tvrzení společnosti Prior Design lze podobným způsobem „poladit“ také variantu Cabrio, obě verze je pak možno doplnit řadou prvků z uhlíkových kompozitů, které najdeme na povrchu i uvnitř karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Coupe Black Desire od Prior Desgin
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků