Mercedes E Coupe Black Desire: touha od Prioru

Německý ladič si tentokrát vzal na mušku nejnovější kupé Mercedes-Benz třídy E a vtiskl mu poněkud osobitější vzhled.

Název tohoto článku dává vzpomenout na vánoční fronty před sítí obchodních domů v dobách dávno minulých, tentokrát jde ale o trochu jinou touhu a trochu jiný Prior. Z německého města Kamp - Lintfort a dílen tamní společnosti Prior Design totiž přijíždí černý, sportovně střižený elegán jménem Black Desire.

Všechny výsostné znaky značky Mercedes-Benz byly nahrazeny emblémy společnosti Prior Design, přesto je již od prvního pohledu jasné, že novinka vychází z aktuální generace stuttgartského kupé řady E. Ladičská kúra spočívá především v dokrášlování exteriéru i prostoru pro cestující, ale firma nabízí také modifikace zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a výkonů.

Příď vozu dostala nový nárazník se svislými ventilačními štěrbinami po stranách a výrazným „lízátkem“. Všechny nově vyvinuté díly přidávají standardním křivkám stroje hrany, které prospívají jeho dynamickému vzezření, totéž platí také o prahových obkladech. Vzadu najdeme rozšíření nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků nerezové soustavy, decentní odtahovou hranu na víku zavazadlového prostoru a podobně nevýrazný střešní spoiler nad zadním oknem, ve všech případech lze tyto díly objednat v provedení z uhlíkových kompozitů. Černočerné lakování karoserie je oživeno stříbřitými elementy, jež najdeme v okolí masky chladiče (její střed se musí obejít bez tradiční trojcípé hvězdy), po stranách, na zádi i na rámech bočního zasklení. 

Výřezy blatníků zaplňují dvacetipalcové ráfky Prior GT, které mohou být lakovány stříbrně, černě leskle nebo černě matově. V závislosti na motorizaci konkrétního vozu Prior Design dodává širokou škálu prvků zvyšujících výkonové parametry, a to až o 75 koní (55 kW). V kombinaci s tužším podvozkem sníženým o 35 mm tedy bude Black Desire bezpochyby jistě rychlejší a lépe ovladatelný než standardní Mercedes-Benz E Coupe.

Podle tvrzení společnosti Prior Design lze podobným způsobem „poladit“ také variantu Cabrio, obě verze je pak možno doplnit řadou prvků z uhlíkových kompozitů, které najdeme na povrchu i uvnitř karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Coupe Black Desire od Prior Desgin
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků