Mercedes E Class: nově jen s přímým vstřikem

Pro stávající generaci modelu Mercedes E Class jsou po dvou letech výroby připraveny modernizace (+ 67 foto)

Aktuální provedení sedanu Mercedes – Benz E Class se představilo na začátku roku 2009 a jen několik měsíců nato se představení dočkala také praktičtější verze Mercedes E Class Combi. Pro modelový rok 2011 je pro tuto řadu připravena série modifikací, která se ale týká především pohonných jednotek. V nabídce se objeví dvojice nových zážehových jednotek, čímž od nynějška bude každý Mercedes E disponovat motorem s přímým vstřikováním paliva. Modernizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka má zlepšit dynamické parametry, ale zároveň omezit spotřebu a emise CO2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nových motorů z řady BlueEfficiency (premiéru slavily pod kapotami modelů S a CL) s přímým vstřikem benzínu BlueDirect se dočkají verze E350 a E500. První dostane vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm, což jsou hodnoty o 14 koní, resp. 5 Nm lepší než dosud. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na hladině 250 km/h, ke zrychlení z klidu na 100 km/h postačí 6,3 s. Důležitější je však průměrná spotřeba, která klesla zhruba o 20 % na 6,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prestižní provedení E500 je opatřeno osmiválcem s objemem 4,6 l a dvojitým přeplňováním, takže i přes nižší zdvihový objem dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) a točivého momentu 600 Nm, což je o 20 koní a 70 Nm více než dosud. Průměrná spotřeba paliva klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 l/100 km a doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 5,2 s. Nové motory z řady BlueEfficiency se vyznačují třetí generací vstřikovací soustavy pracující s tlaky až 200 barů, zapalováním MSI (Multi Spark Ignition, až čtyři jiskry v jednom pracovním cyklu) a piezoelektrické vstřikovače schopné až pěti vstřiků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizovaná sedmistupňová rychlostní skříň 7G-Tronic je kombinována se soustavou řízeného zhášení motoru a dodává se do modelů E200 CDI, E220 CDI, E200 a E250. Ke snížení spotřeby přispívají také olejové čerpadlo s proměnným účinkem nebo clona před chladičovou stěnou automaticky upravující množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků