Mercedes E Class: nově jen s přímým vstřikem

Pro stávající generaci modelu Mercedes E Class jsou po dvou letech výroby připraveny modernizace (+ 67 foto)

Aktuální provedení sedanu Mercedes – Benz E Class se představilo na začátku roku 2009 a jen několik měsíců nato se představení dočkala také praktičtější verze Mercedes E Class Combi. Pro modelový rok 2011 je pro tuto řadu připravena série modifikací, která se ale týká především pohonných jednotek. V nabídce se objeví dvojice nových zážehových jednotek, čímž od nynějška bude každý Mercedes E disponovat motorem s přímým vstřikováním paliva. Modernizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka má zlepšit dynamické parametry, ale zároveň omezit spotřebu a emise CO2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nových motorů z řady BlueEfficiency (premiéru slavily pod kapotami modelů S a CL) s přímým vstřikem benzínu BlueDirect se dočkají verze E350 a E500. První dostane vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm, což jsou hodnoty o 14 koní, resp. 5 Nm lepší než dosud. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na hladině 250 km/h, ke zrychlení z klidu na 100 km/h postačí 6,3 s. Důležitější je však průměrná spotřeba, která klesla zhruba o 20 % na 6,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prestižní provedení E500 je opatřeno osmiválcem s objemem 4,6 l a dvojitým přeplňováním, takže i přes nižší zdvihový objem dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) a točivého momentu 600 Nm, což je o 20 koní a 70 Nm více než dosud. Průměrná spotřeba paliva klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 l/100 km a doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 5,2 s. Nové motory z řady BlueEfficiency se vyznačují třetí generací vstřikovací soustavy pracující s tlaky až 200 barů, zapalováním MSI (Multi Spark Ignition, až čtyři jiskry v jednom pracovním cyklu) a piezoelektrické vstřikovače schopné až pěti vstřiků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizovaná sedmistupňová rychlostní skříň 7G-Tronic je kombinována se soustavou řízeného zhášení motoru a dodává se do modelů E200 CDI, E220 CDI, E200 a E250. Ke snížení spotřeby přispívají také olejové čerpadlo s proměnným účinkem nebo clona před chladičovou stěnou automaticky upravující množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků