Konstrukční základ nového Mercedesu SL váží jen 270 kilogramů. Zdroj: Daimler AG

Konstrukční základ nového Mercedesu SL váží jen 270 kilogramů. | Zdroj: Daimler AG

V konstrukci nademe ocel, hliníkovou i hořčíkovou slitinu a také skelná a uhlíková vlákna. Zdroj: Daimler AG

V konstrukci nademe ocel, hliníkovou i hořčíkovou slitinu a také skelná a uhlíková vlákna. | Zdroj: Daimler AG

Osmá generace Mercedesu SL bude vyráběna v továrně v Brémách. Zdroj: Daimler AG

Osmá generace Mercedesu SL bude vyráběna v továrně v Brémách. | Zdroj: Daimler AG

Mercedes-Benz SL Zdroj: Daimler AG

Mercedes-Benz SL | Zdroj: Daimler AG

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu. Zdroj: Daimler AG

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu. | Zdroj: Daimler AG

Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu. Zdroj: Daimler AG

Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu. | Zdroj: Daimler AG

Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT. Zdroj: Daimler AG

Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT. | Zdroj: Daimler AG

Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět. Zdroj: Daimler AG

Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět. | Zdroj: Daimler AG

Ve Švédsku inženýři prověřovali i pohon všech kol 4Matic+, který dostane SL vůbec poprvé. Zdroj: Daimler AG

Ve Švédsku inženýři prověřovali i pohon všech kol 4Matic+, který dostane SL vůbec poprvé. | Zdroj: Daimler AG

Schopnosti a odolnost se pak řešily také v případě nového mechanismu elektricky ovládané plátěné střechy, která nebude v nabídce modelu chybět ani v červené barvě. Zdroj: Daimler AG

Schopnosti a odolnost se pak řešily také v případě nového mechanismu elektricky ovládané plátěné střechy, která nebude v nabídce modelu chybět ani v červené barvě. | Zdroj: Daimler AG

Mercedes-Benz nám jen pár dnů před premiérou  nové generace limuzíny třídy S  prezentuje i vůbec první oficiální fotografie nového roadsteru SL.  Zdroj: Daimler AG

Mercedes-Benz nám jen pár dnů před premiérou nové generace limuzíny třídy S prezentuje i vůbec první oficiální fotografie nového roadsteru SL.  | Zdroj: Daimler AG

Novinka nyní zahájila finální etapu vývojového programu s maskovanými prototypy na silnicích. Odhalení bychom se měli dočkat někdy v průběhu příštího roku. Zdroj: Daimler AG

Novinka nyní zahájila finální etapu vývojového programu s maskovanými prototypy na silnicích. Odhalení bychom se měli dočkat někdy v průběhu příštího roku. | Zdroj: Daimler AG

Určité proporce nové generace SL si už můžeme z prototypů odvodit – dlouhá kapota, krátká zakulacená záď nejspíš po vzoru AMG GT, rovněž doplněná o úzké LED svítilny. Zdroj: Daimler AG

Určité proporce nové generace SL si už můžeme z prototypů odvodit – dlouhá kapota, krátká zakulacená záď nejspíš po vzoru AMG GT, rovněž doplněná o úzké LED svítilny. | Zdroj: Daimler AG

Automobilka ostatně potvrzuje, že tentokrát byl kompletní vývoj roadsteru svěřen do rukou sportovní divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl novince chybět. Zdroj: Daimler AG

Automobilka ostatně potvrzuje, že tentokrát byl kompletní vývoj roadsteru svěřen do rukou sportovní divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl novince chybět. | Zdroj: Daimler AG

„Myslím, že je čas na lehčí změnu charakteru SL a přivést zpět trochu historie s cestovním DNA modelu,“ uvedl dříve bývalý šéf AMG Tobias Moers (ještě před svým odchodem k Aston Martinu). Zdroj: Daimler AG

„Myslím, že je čas na lehčí změnu charakteru SL a přivést zpět trochu historie s cestovním DNA modelu,“ uvedl dříve bývalý šéf AMG Tobias Moers (ještě před svým odchodem k Aston Martinu). | Zdroj: Daimler AG

S vývojem u AMG se nicméně objevuje možnost použití nové lehké platformy, kterou by později využila právě i nová generace AMG GT. Zdroj: Daimler AG

S vývojem u AMG se nicméně objevuje možnost použití nové lehké platformy, kterou by později využila právě i nová generace AMG GT. | Zdroj: Daimler AG

Po stránce motorizací se očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím. Zdroj: Daimler AG

Po stránce motorizací se očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím. | Zdroj: Daimler AG

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty. Zdroj: Daimler AG

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty. | Zdroj: Daimler AG

Prozatím se objevují řeči o vrcholné hybridní variantě potencionálně označené jako SL 73, která by mohla zajistit výkon přes 800 koní (588 kW).  Zdroj: Daimler AG

Prozatím se objevují řeči o vrcholné hybridní variantě potencionálně označené jako SL 73, která by mohla zajistit výkon přes 800 koní (588 kW).  | Zdroj: Daimler AG

Mimochodem stejná číslovka se rovněž zmiňuje u  nejsilnější AMG varianty nové limuzíny třídy S .  Zdroj: Daimler AG

Mimochodem stejná číslovka se rovněž zmiňuje u nejsilnější AMG varianty nové limuzíny třídy S.  | Zdroj: Daimler AG

V konstrukci nademe ocel, hliníkovou i hořčíkovou slitinu a také skelná a uhlíková vlákna. Zdroj: Daimler AG
Osmá generace Mercedesu SL bude vyráběna v továrně v Brémách. Zdroj: Daimler AG
Mercedes-Benz SL Zdroj: Daimler AG
První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu. Zdroj: Daimler AG
20
Fotogalerie

Mercedes dokončuje novou generaci roadsteru SL. Konstrukcí se pochlubil už teď

Řada značek již na kabriolety rezignovala, trojcípá hvězda naštěstí ne. Její luxusní SL dostane ultratuhý konstrukční základ kvůli nízké hmotnosti i bezpečnosti.

Při pohledu na prostorový rám původního Mercedesu SL vedle zcela nové konstrukce, určené pro chystanou další generaci, nelze než žasnout, jak probíhá vývoj v automobilovém průmyslu. Zatím co první verze si vystačila s kovovými profily, dnes německá značka používá celou řadu materiálů, spojených moderními postupy.

Jde o zcela novou konstrukci od Mercedes-AMG, nenavazuje tedy na předchozí model ani Mercedes-AMG GT Roadster. Cílem bylo zvýšit tuhost a snížit hmotnost, což prospěje bezpečnosti i jízdním vlastnostem. Kromě vysokopevnostní oceli zde najdeme také hliníkové a hořčíkové slitiny nebo uhlíková či skelná vlákna. Výsledkem je o 18 procent vyšší torzní tuhost než u předchozího modelu. Oproti AMG GT Roadster je podélná tuhost vyšší o 40 procent a příčná o 50 procent.

Velký důraz byl kladen nejen na volbu materiálů, ale i na jejich správné spojení. V konstrukci SL proto Mercedes využívá MIG svařování (v ochranné atmosféře inertního plynu), laserové svařování, nýtování i lepení. Hmotnosti bez panelů karoserie a dveří činí jen 270 kilogramů. Výroba nového SL bude probíhat stejně jako u minulé generace v továrně v Brémách.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud