Řada značek již na kabriolety rezignovala, trojcípá hvězda naštěstí ne. Její luxusní SL dostane ultratuhý konstrukční základ kvůli nízké hmotnosti i bezpečnosti.
Při pohledu na prostorový rám původního Mercedesu SL vedle zcela nové konstrukce, určené pro chystanou další generaci, nelze než žasnout, jak probíhá vývoj v automobilovém průmyslu. Zatím co první verze si vystačila s kovovými profily, dnes německá značka používá celou řadu materiálů, spojených moderními postupy.
Jde o zcela novou konstrukci od Mercedes-AMG, nenavazuje tedy na předchozí model ani Mercedes-AMG GT Roadster. Cílem bylo zvýšit tuhost a snížit hmotnost, což prospěje bezpečnosti i jízdním vlastnostem. Kromě vysokopevnostní oceli zde najdeme také hliníkové a hořčíkové slitiny nebo uhlíková či skelná vlákna. Výsledkem je o 18 procent vyšší torzní tuhost než u předchozího modelu. Oproti AMG GT Roadster je podélná tuhost vyšší o 40 procent a příčná o 50 procent.
Velký důraz byl kladen nejen na volbu materiálů, ale i na jejich správné spojení. V konstrukci SL proto Mercedes využívá MIG svařování (v ochranné atmosféře inertního plynu), laserové svařování, nýtování i lepení. Hmotnosti bez panelů karoserie a dveří činí jen 270 kilogramů. Výroba nového SL bude probíhat stejně jako u minulé generace v továrně v Brémách.