Já to říkal, spalováky mašírujou v šiku do hrobu, zubatá máchá rezavou kosou. B-]
Automat s HDM jasná volba, alespoň za mě B-]
správně, automat s HDM přežije auto.
jasne s prichodem elektromobility musi setrit, .... a tak premejsli ze skonci s manualnima prevodovkama ktere si od nej koupi sotva 10% zakazniku :-D co v redakci berete? to musi bejt super matros :-D
Budou i nejaci exoti co by chteli elektroauto s klackem? :)
Vzhladom na charakteristiku motora ma prevodovka v normalnom elektromobile asi taky zmysel ako pevny prevod pri spalovaku.
Smysl samozřejmě má, třeba k dosahování vyšších maximálních rychlostí. Stačí třeba dvoustupňová, ale smysl by mohla mít.
Nejsou tam posledni dve slova navic?:-D
Tak když téměř výhradně můžou automaty fungovat v USA, tak proč by ne v Evropě...
Vcelku logický krok. Samotné spalovací motory už jsou na hraně své efektivity a s ohledem na další zpřísňování emisních norem je další vývoj neúměrně nákladný. Takže tomu se vůbec nedivím. A co se týká automatů, taky jasný krok. Jednak roste zájem (u M-B mnohem více, než třeba v mainstreamu), ale taky už dnes automaty umí papírově lepší spotřeby, než manuály, a to se samozřejmě počítá. On taky automat s osmi stupni udrží lépe motor v optimálních otáčkách, než šestistupňový manuál.
"Samotné spalovací motory už jsou na hraně své efektivity"Zalezi od vyrobcu, niektori maju stale velke rezervy v ucinnosti.
Len doplnim, ze s vynimkou Mazdy a Toyoty sa ziadny iny vyrobca v seriovom motore nedostal na tepelnu ucinnosti 40% (41% u 2.0 Toyoty v hybridnej konfiguracii).180 konovy Skyactiv-X v Mazde 3 jazdi v reale bez problemov pod 4.5 litra - a toto neda nikto.
Joe Doe 4,5l je možná normovaná spotřeba podle NEDC u předokolky v manuálu a neříkám že se ty spotřeby nedají udělat ale to musíš jet relativně pomalu a ideálně po rovině bez brzdění.
Zrovna ten Skyactiv je dost velké zklamání. Dynamika a reakce motoru vůbec neodpovídají udávanému výkonu, spotřeba ve skutečnosti taky není žádný zázrak.Tepelná účinnost je pouze jeden z ukazatelů, vůbec neříká nic o celkovém potenciálu dalšího rozvoje. Nakonec, i ten dvoulitr je pouze k hybridu, nikoli samostatný. Takže samotné motory už prostě nemají kam jít. Náklady na další vývoj nevyváží užitek.
Na spritmonitoru je průměr z 11 aut 6.97l. 4.5 tam nemá ani jeden.
Manuál má ale nižší ztráty a nižší hmotnost, takže pokud má k dispozici správné ho řidiče, je většinou úspornější. Jedinou výjimkou je hybridní převodovka Toyoty.
By mě zajímalo proč manuál nemá 7rs aspoň u motorů kolem +200koní kde snížení otáček třeba na dálnici by pomohlo i normovanè spotřebě.
Už není jak tu kulisu udělat, aby šlo smysluplně řadit. Jedině snad "malá-velká" jako u náklaďáku, ale to už bych si radši koupil automat.
no u tych větších máš i to, že řadíš první H, potom klacek do boku a řadíš druhé H nebo to přepneš elektrikou a řadíš dalších 5 kvaltů(ZF) To bylo před nástupem automatů. Vždyt škodovka ačkoliv už všeci mají šestikvalt ona má pořád u fábie 5kvalt.
To je jednoduché. Stejné otáčky na dálnici jde udělat i s šestistupňovým, či pětistupňovým manuálem. Stačí prostě prodloužit nejvyšší převod, nebo stálý převod. A taky by se hůře řadilo.A někdy před rokem 2010 metodika evropská měření spotřeby NEDC s šestikvalty vůbec nepočítala, takže do úsporných ekoverzí autombilky paradoxně musely montovat pětikvalty, ačkoliv pro běžnou verzi byl k dispozici šestikvalt.
Porsche a Corvetta 7rs v manuálu mají.Mě 6rs vyhovuje protože dálnici jedu zřídka.U aut jako GTI,Rso,Cupra se silnými morory by se 7rs mohl hodit a na dynamiku by to nemělo žádný vliv.
To jsou specialitky, které nejsou určeny pro běžný provoz a běžné řidiče. U těch běžných aut jako je GTI je to zbytečné, protože s omezovačem na 250 km/h a omezenou trakcí předních kol lze celé spetrum bohatě pokrýt šestikvaltem, kde je pěť stupňů "na dynamiku" a šestka slouží jako "rychloběh".
Tak omezená trakce je u všech předokolek včetně aut s 60koňmi.Porsche je daily car žádná specialitka.
Aha, takže prevedenie časti výkonu v čerpadle s účinnosťou prinajlepšom 90% a následné prevedenie na mechanickú energiu v hydromotore s účinnosťou zas max. 80-90% (a to mu fakt fandím)+planetová prevodovka je efektívnejšie, ako jeden planetový prevod. Pan tomu asi rozumí!
Myslíš, že těch 10 kilo hmotnostního rozdílu má nějaký vliv?
No zase tak velký ne. Ale 10 kg nárůst bývá jen výjimečně. Běžně to je cca 30 kg.
V jedenapůltunovém autě to pořád je naprosto neznatelná zátěž. Navíc se stává, že manuál má oproti automatu třeba omezený točivý moment, hlavně u výkonnějších motorů.
No fakt, díval jsem se, že nejlehčí Mercedes má 1350 kg. Tak u takových tlusťochů už převodovka moc nepřidá.
Právě... automat jde poznat maximálně u městského auta, ale tam je zase celkem žádoucí kvůli režimu provozu.
Tak tak, eCVT vlastne ani nie je prevodovka, v kazdom pripade je mensia a jednoduchsia ako 4-stupnovy manual ;)
Osekání manuálních převodovek u MB se dá pochopit. Jejich 9st automaty fungují výborně. Ale u toho elektra je to jen politický tlak v jakože boji proti CO2
Každý politický tlak je k ničemu, pokud nenajdeš zájemce o koupi. A jak je vidět, lidi zájem mají.
Európsky automobilky ešte majú šancu, že stihnú predposledný vlak elektrifikácie cestnej dopravy.Brusel rád nemám, ale automobilky môžu byť šťastné, že ich k elektromobilom Brusel doslova dokopal. Inak by o pár rokov zbankrotovali kvôli Tesle a čínskym a kórejským automobilkám, ktoré už vyrábajú a ešte len budú vo veľkom vyrábať elektromobily.Komu a kde by tie spaľováky potom predávali? Číne? Indii? Do Latinskej Ameriky? Všade už plánujú či dokonca realizujú elektrifikáciu vo veľkom. Elektrické autobusy už nakupujú aj Dominikánska republika, Barbados či Mexiko. A všetci ich nakupujú od čínskeho BYD...
A uz na tech elektromobilech nekdo vydelal?
VW koncern prodělal na Veyronu 6 miliard dolarů ani nepíp. Na každým Bentley prodělává 20 000 $ a vůbec nikomu to nevadí. Pohoda jazz.Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sellshttps://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-millio... ...
lidi zdotují octaví atd. Jim je to jedno a nechápou ani to, že třeba golf tolik nedotuje ostatní.
škoda prodělala na citigo, fiat prodělává mimo evropu na E-5OO. Bych jenom asi že tesla.
Mě teď zaujalo Holandsko. Stále si razilo cestu ohledně obnovitelných zdrojů energie. Teď, když došlo na lámání chleba, jasně řekli, že jdou zpět na jádro a hodlají stavět nové jaderné elektrárny. Zajímavé bude ještě Německo. Zda si riskne mít relativně významnou část energie z ruského plynu nebo též přehodnotí zavření jádra. Elektromobily budou fungovat bohužel až za pár desítek let, pokud je nevytlačí vodík. Zatím to je drahé, nepraktické a chybí infrastruktura.
Vodík je pro opravdu masové použití nesmyslný. Každý měsíc to tu někdo popisuje, a každý měsíc se najde někdo, kdo zase nesmyslně bojuje za vodík.
Ono totiž 99% lidí netuší, že palivový článek může být i bez vodíku. Bohužel to netuší ani většina automobilek a mám obavu, že si toho nevšimnou ani po vyhlášení bankrotu:-/
Ale platí to i opačně. Vodík nemusí nutně znamenat palivový článek. Dá se i spalovat, a to samostatně, nebo ve směsích. První zážehové motory nejezdily na benzín, ale právě na svítiplyn.
Akorát to spalování není zrovna moc efektivní. Výkon nic moc... spíš nic.
Záleží, jak si kdo vyloží pojem efektivní. Pokud jako účinnost motoru, tak ta může být velmi slušná, víceméně nejlepší. Pokud výkon, tak kvůli nevýhodnému směšovacímu poměru je nízký. BMW 7 Hydrogen mělo s motorem 6.0 V12 výkon "jen" 190 kW. V dnešní době turbomotorů by to určitě bylo lepší.
Bohužel by se to o moc nepohnulo. Využitelná energie je malá vůči klasickým palivům. Proto i ten výkon byl tak malý, nedosahoval snad ani 50 % výkonu toho motoru na benzin.
Trochu pohnulo. Kdysi by měl atmosferický dvoulitr na vodík někde kolem 50 kW. Moderní dvoulitrový turbomotor by se dostal někam na 100 kW. Z mého pohledu by to do aut od velikost Fabie až do velikosti Octavie bohatě stačilo i za předpokladu, že vodíkové nádrže zvýší hmotnost auta řekněme o 100 kg.
No, to pořád není nic moc, když turbo dvoulitr na benzin bez problémů dává 200-250 kW.
Ten palivový článek si vodík extrahuje z jiné sloučeniny, ale energeticky je o to horší a méně účinný.
Kupředu k zelené sluníčkové budoucnosti!
Nemáš rád přírodu a slunce? ;-)
Nemá, celej den sedí vy svý zaprděný panelákový garsonce, matlá telefon, lemtá Braník z PETky a nadává na poměry. B-]
Nebrecte panove, automat je pro zdravi motoru stejne vhodnejsi nez manual.
Řidič s velkým ř je spokojen s volantem, třemi pedály, šaltpákou a bublajícím motorem. Cvičená opička nic z toho nepotřebuje, ta potřebuje jen véééééliký display :-D:-D:-D
nemáš pravdu, vezmi si třeba bus co jezdí mhd, kdybys měl manuál tak po směně si budeš myslet, že máš mrtvičku.
Já už jsem taková cvičená opička, v autech jsem se vybouřil v mládí a teď to beru vyloženě na dopravu z A do B. Na druhou stranu, je nás hodně, máme peníze a kupujeme nový auta, tak je holt automobilky navrhují pro nás a řidiči s velkým ř mlčí a šoupou nohama.
Zrovna u tech koncernovych, co jsem zkousel bych si o tom dovolil pochybovat. Ty byly zamerene na to, aby vysly emise, jinak davaly motoru (i pohodli ridice a cestujicich) docela cocku.
Moje DSG7 (dq200) cukne jen jednou za cas a malinko. Pred pul rokem jsem si jen tak vymenil olej v gear boxu a porad bezva. Clovek se s tim musi szit, davkovanim plynu to jde vypilovat k dokonalosti. DSG mam ucenlive. Znam to s automaty uz od dob meho zivota v USA.B-]
Přestaň tu už mlít nesmysly stále dokola v diskuzích k čemukoliv.Nikoho tu ta tvá rádoby sportovní kozička nezajímá.A jestli máš potřebu si sám před sebou obhajovat,že sis nekoupil krám,tak nás toho ale laskavě ušetři.Ještě že sem nemůžeš vkládat obrázky té hrůzy.I když otázka zda nemáš jen ty obrázky-nad postelí.
no ty tvoje nesmysly, že papá ti koupil školu, kde nikdo není je na pováženou. On se o sebe stará, ale tebe někdo dotuje, sice blbě....
Nějak mám pocit, že ty máš "krabičku se slovy", vždy to z ní tady vysypeš, ale nějak zapomeneš slova seřadit do smysluplných vět.
přečti si příspěvky zvláštní škola a pochopíš to, prostě si stěžuje, že sedí v lavici sám a nudí se, bylo to ve dvou příspěvcích. Jestli nejsi schopen si seřadit slova, tak nemáš za volantem co dělat. Musíš přemýšlet pořád a hlavně se dívej do zpětných zrcátek a na kontrolky.
Co máš místo mozku? Jen aby to nebylo, jak se říká, z piva kostku.
:-D:-D:-D Ja jdu. Mam moc prace ..ale brzo se zase ukazu, abych omrkl jak vam tu v hospudce na autorevue jdou autokarty. zatim;-)
O cukani nepadlo ani slovo :-D Pisu o brutalnim nesmyslnem podtaceni.
Mam DSG tusim DQ380 a podtaceni se nekona, protoze jezdim porad na S :-D
Dá se dodělat dle přání zákazníka aby to nešlo třeba pod 1500ot.Některé tuning firmy ti dělají
jj, rovnak na vohejbak, to je budoucnost sveta...
V tom pripade je tristni, ze nenamontovali ke kazdemu benzinaku s DSG take 5th generation Eaton jako to mam ja:-/
Jasně víc karbonu(ty měníš olej co 5tkm to se tě netýká) a detonační spalování motoru prospěje.Servisy budou rádi i za repase převodovek když mají náplně co se nemusí měnit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.