Mercedes dá sbohem manuální převodovce. Odchod čeká i řada spalovacích motorů

68 komentářů

Kuk Vykuk
9. října • 17:10

Já to říkal, spalováky mašírujou v šiku do hrobu, zubatá máchá rezavou kosou. B-]

10w60
8. října • 15:26

Automat s HDM jasná volba, alespoň za mě B-]

petr r. (petrumr)
10. října • 8:42

správně, automat s HDM přežije auto.

iPace
8. října • 12:39

jasne s prichodem elektromobility musi setrit, .... a tak premejsli ze skonci s manualnima prevodovkama ktere si od nej koupi sotva 10% zakazniku :-D co v redakci berete? to musi bejt super matros :-D

Honimir
8. října • 13:41

Budou i nejaci exoti co by chteli elektroauto s klackem? :)

Joe Doe
8. října • 14:32

Vzhladom na charakteristiku motora ma prevodovka v normalnom elektromobile asi taky zmysel ako pevny prevod pri spalovaku.

Allamarein
8. října • 14:49

Smysl samozřejmě má, třeba k dosahování vyšších maximálních rychlostí. Stačí třeba dvoustupňová, ale smysl by mohla mít.

jozka
8. října • 14:20

Nejsou tam posledni dve slova navic?:-D

Phoenix
8. října • 12:11

Tak když téměř výhradně můžou automaty fungovat v USA, tak proč by ne v Evropě...

Allamarein
8. října • 11:08

Vcelku logický krok. Samotné spalovací motory už jsou na hraně své efektivity a s ohledem na další zpřísňování emisních norem je další vývoj neúměrně nákladný. Takže tomu se vůbec nedivím. A co se týká automatů, taky jasný krok. Jednak roste zájem (u M-B mnohem více, než třeba v mainstreamu), ale taky už dnes automaty umí papírově lepší spotřeby, než manuály, a to se samozřejmě počítá. On taky automat s osmi stupni udrží lépe motor v optimálních otáčkách, než šestistupňový manuál.

Joe Doe
8. října • 14:30

"Samotné spalovací motory už jsou na hraně své efektivity"Zalezi od vyrobcu, niektori maju stale velke rezervy v ucinnosti.

Joe Doe
8. října • 21:56

Len doplnim, ze s vynimkou Mazdy a Toyoty sa ziadny iny vyrobca v seriovom motore nedostal na tepelnu ucinnosti 40% (41% u 2.0 Toyoty v hybridnej konfiguracii).180 konovy Skyactiv-X v Mazde 3 jazdi v reale bez problemov pod 4.5 litra - a toto neda nikto.

Michal2
9. října • 12:22

Joe Doe 4,5l je možná normovaná spotřeba podle NEDC u předokolky v manuálu a neříkám že se ty spotřeby nedají udělat ale to musíš jet relativně pomalu a ideálně po rovině bez brzdění.

Allamarein
8. října • 22:51

Zrovna ten Skyactiv je dost velké zklamání. Dynamika a reakce motoru vůbec neodpovídají udávanému výkonu, spotřeba ve skutečnosti taky není žádný zázrak.
Tepelná účinnost je pouze jeden z ukazatelů, vůbec neříká nic o celkovém potenciálu dalšího rozvoje. Nakonec, i ten dvoulitr je pouze k hybridu, nikoli samostatný. Takže samotné motory už prostě nemají kam jít. Náklady na další vývoj nevyváží užitek.

Luke
8. října • 22:32

Na spritmonitoru je průměr z 11 aut 6.97l. 4.5 tam nemá ani jeden.

Q
8. října • 14:07

Manuál má ale nižší ztráty a nižší hmotnost, takže pokud má k dispozici správné ho řidiče, je většinou úspornější. Jedinou výjimkou je hybridní převodovka Toyoty.

Michal2
8. října • 19:08

By mě zajímalo proč manuál nemá 7rs aspoň u motorů kolem +200koní kde snížení otáček třeba na dálnici by pomohlo i normovanè spotřebě.

Allamarein
8. října • 19:30

Už není jak tu kulisu udělat, aby šlo smysluplně řadit. Jedině snad "malá-velká" jako u náklaďáku, ale to už bych si radši koupil automat.

petr r. (petrumr)
10. října • 8:41

no u tych větších máš i to, že řadíš první H, potom klacek do boku a řadíš druhé H nebo to přepneš elektrikou a řadíš dalších 5 kvaltů(ZF) To bylo před nástupem automatů. Vždyt škodovka ačkoliv už všeci mají šestikvalt ona má pořád u fábie 5kvalt.

Q
8. října • 19:30

To je jednoduché. Stejné otáčky na dálnici jde udělat i s šestistupňovým, či pětistupňovým manuálem. Stačí prostě prodloužit nejvyšší převod, nebo stálý převod. A taky by se hůře řadilo.
A někdy před rokem 2010 metodika evropská měření spotřeby NEDC s šestikvalty vůbec nepočítala, takže do úsporných ekoverzí autombilky paradoxně musely montovat pětikvalty, ačkoliv pro běžnou verzi byl k dispozici šestikvalt.

Michal2
9. října • 12:12

Porsche a Corvetta 7rs v manuálu mají.Mě 6rs vyhovuje protože dálnici jedu zřídka.U aut jako GTI,Rso,Cupra se silnými morory by se 7rs mohl hodit a na dynamiku by to nemělo žádný vliv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
9. října • 12:40

To jsou specialitky, které nejsou určeny pro běžný provoz a běžné řidiče. U těch běžných aut jako je GTI je to zbytečné, protože s omezovačem na 250 km/h a omezenou trakcí předních kol lze celé spetrum bohatě pokrýt šestikvaltem, kde je pěť stupňů "na dynamiku" a šestka slouží jako "rychloběh".

Michal2
10. října • 7:00

Tak omezená trakce je u všech předokolek včetně aut s 60koňmi.Porsche je daily car žádná specialitka.

jean
8. října • 19:01

Aha, takže prevedenie časti výkonu v čerpadle s účinnosťou prinajlepšom 90% a následné prevedenie na mechanickú energiu v hydromotore s účinnosťou zas max. 80-90% (a to mu fakt fandím)+planetová prevodovka je efektívnejšie, ako jeden planetový prevod. Pan tomu asi rozumí!

Allamarein
8. října • 14:47

Myslíš, že těch 10 kilo hmotnostního rozdílu má nějaký vliv?

Q
8. října • 19:23

No zase tak velký ne. Ale 10 kg nárůst bývá jen výjimečně. Běžně to je cca 30 kg.

Allamarein
8. října • 19:33

V jedenapůltunovém autě to pořád je naprosto neznatelná zátěž. Navíc se stává, že manuál má oproti automatu třeba omezený točivý moment, hlavně u výkonnějších motorů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
8. října • 19:42

No fakt, díval jsem se, že nejlehčí Mercedes má 1350 kg. Tak u takových tlusťochů už převodovka moc nepřidá.

Allamarein
8. října • 19:47

Právě... automat jde poznat maximálně u městského auta, ale tam je zase celkem žádoucí kvůli režimu provozu.

Joe Doe
8. října • 14:33

Tak tak, eCVT vlastne ani nie je prevodovka, v kazdom pripade je mensia a jednoduchsia ako 4-stupnovy manual ;)

Jig
8. října • 12:02

Osekání manuálních převodovek u MB se dá pochopit. Jejich 9st automaty fungují výborně. Ale u toho elektra je to jen politický tlak v jakože boji proti CO2

Allamarein
8. října • 13:17

Každý politický tlak je k ničemu, pokud nenajdeš zájemce o koupi. A jak je vidět, lidi zájem mají.

josephko
8. října • 10:15

Európsky automobilky ešte majú šancu, že stihnú predposledný vlak elektrifikácie cestnej dopravy.
Brusel rád nemám, ale automobilky môžu byť šťastné, že ich k elektromobilom Brusel doslova dokopal. Inak by o pár rokov zbankrotovali kvôli Tesle a čínskym a kórejským automobilkám, ktoré už vyrábajú a ešte len budú vo veľkom vyrábať elektromobily.
Komu a kde by tie spaľováky potom predávali? Číne? Indii? Do Latinskej Ameriky? Všade už plánujú či dokonca realizujú elektrifikáciu vo veľkom. Elektrické autobusy už nakupujú aj Dominikánska republika, Barbados či Mexiko. A všetci ich nakupujú od čínskeho BYD...

jozka
8. října • 11:10

A uz na tech elektromobilech nekdo vydelal?

Kuk Vykuk
9. října • 17:30

VW koncern prodělal na Veyronu 6 miliard dolarů ani nepíp. Na každým Bentley prodělává 20 000 $ a vůbec nikomu to nevadí. Pohoda jazz.Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-millio... ...

petr r. (petrumr)
10. října • 8:32

lidi zdotují octaví atd. Jim je to jedno a nechápou ani to, že třeba golf tolik nedotuje ostatní.

petr r. (petrumr)
8. října • 17:00

škoda prodělala na citigo, fiat prodělává mimo evropu na E-5OO. Bych jenom asi že tesla.

Rafan
8. října • 10:50

Mě teď zaujalo Holandsko. Stále si razilo cestu ohledně obnovitelných zdrojů energie. Teď, když došlo na lámání chleba, jasně řekli, že jdou zpět na jádro a hodlají stavět nové jaderné elektrárny. Zajímavé bude ještě Německo. Zda si riskne mít relativně významnou část energie z ruského plynu nebo též přehodnotí zavření jádra. Elektromobily budou fungovat bohužel až za pár desítek let, pokud je nevytlačí vodík. Zatím to je drahé, nepraktické a chybí infrastruktura.

Allamarein
8. října • 11:02

Vodík je pro opravdu masové použití nesmyslný. Každý měsíc to tu někdo popisuje, a každý měsíc se najde někdo, kdo zase nesmyslně bojuje za vodík.

Neurotic
8. října • 11:08

Ono totiž 99% lidí netuší, že palivový článek může být i bez vodíku. Bohužel to netuší ani většina automobilek a mám obavu, že si toho nevšimnou ani po vyhlášení bankrotu:-/

Q
8. října • 13:57

Ale platí to i opačně. Vodík nemusí nutně znamenat palivový článek. Dá se i spalovat, a to samostatně, nebo ve směsích. První zážehové motory nejezdily na benzín, ale právě na svítiplyn.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
8. října • 14:49

Akorát to spalování není zrovna moc efektivní. Výkon nic moc... spíš nic.

Q
8. října • 19:35

Záleží, jak si kdo vyloží pojem efektivní.
Pokud jako účinnost motoru, tak ta může být velmi slušná, víceméně nejlepší.
Pokud výkon, tak kvůli nevýhodnému směšovacímu poměru je nízký. BMW 7 Hydrogen mělo s motorem 6.0 V12 výkon "jen" 190 kW. V dnešní době turbomotorů by to určitě bylo lepší.

Allamarein
9. října • 8:18

Bohužel by se to o moc nepohnulo. Využitelná energie je malá vůči klasickým palivům. Proto i ten výkon byl tak malý, nedosahoval snad ani 50 % výkonu toho motoru na benzin.

Q
9. října • 9:03

Trochu pohnulo. Kdysi by měl atmosferický dvoulitr na vodík někde kolem 50 kW. Moderní dvoulitrový turbomotor by se dostal někam na 100 kW. Z mého pohledu by to do aut od velikost Fabie až do velikosti Octavie bohatě stačilo i za předpokladu, že vodíkové nádrže zvýší hmotnost auta řekněme o 100 kg.

Allamarein
10. října • 7:22

No, to pořád není nic moc, když turbo dvoulitr na benzin bez problémů dává 200-250 kW.

Allamarein
8. října • 12:23

Ten palivový článek si vodík extrahuje z jiné sloučeniny, ale energeticky je o to horší a méně účinný.

trans black aktivist BLM
8. října • 10:12

Kupředu k zelené sluníčkové budoucnosti!

stealth01
8. října • 18:12

Nemáš rád přírodu a slunce? ;-)

Kuk Vykuk
9. října • 17:23

Nemá, celej den sedí vy svý zaprděný panelákový garsonce, matlá telefon, lemtá Braník z PETky a nadává na poměry. B-]

WRC Fabia R2 TwinCharger
8. října • 10:00

Nebrecte panove, automat je pro zdravi motoru stejne vhodnejsi nez manual.

Optimista
8. října • 18:16

Řidič s velkým ř je spokojen s volantem, třemi pedály, šaltpákou a bublajícím motorem. Cvičená opička nic z toho nepotřebuje, ta potřebuje jen véééééliký display :-D:-D:-D

petr r. (petrumr)
10. října • 8:26

nemáš pravdu, vezmi si třeba bus co jezdí mhd, kdybys měl manuál tak po směně si budeš myslet, že máš mrtvičku.

Topas
9. října • 0:57

Já už jsem taková cvičená opička, v autech jsem se vybouřil v mládí a teď to beru vyloženě na dopravu z A do B. Na druhou stranu, je nás hodně, máme peníze a kupujeme nový auta, tak je holt automobilky navrhují pro nás a řidiči s velkým ř mlčí a šoupou nohama.

jozka
8. října • 11:09

Zrovna u tech koncernovych, co jsem zkousel bych si o tom dovolil pochybovat. Ty byly zamerene na to, aby vysly emise, jinak davaly motoru (i pohodli ridice a cestujicich) docela cocku.

WRC Fabia R2 TwinCharger
8. října • 11:43

Moje DSG7 (dq200) cukne jen jednou za cas a malinko. Pred pul rokem jsem si jen tak vymenil olej v gear boxu a porad bezva. Clovek se s tim musi szit, davkovanim plynu to jde vypilovat k dokonalosti. DSG mam ucenlive. Znam to s automaty uz od dob meho zivota v USA.B-]

zvláštní škola
8. října • 12:25

Přestaň tu už mlít nesmysly stále dokola v diskuzích k čemukoliv.Nikoho tu ta tvá rádoby sportovní kozička nezajímá.A jestli máš potřebu si sám před sebou obhajovat,že sis nekoupil krám,tak nás toho ale laskavě ušetři.Ještě že sem nemůžeš vkládat obrázky té hrůzy.I když otázka zda nemáš jen ty obrázky-nad postelí.

petr r. (petrumr)
8. října • 16:56

no ty tvoje nesmysly, že papá ti koupil školu, kde nikdo není je na pováženou. On se o sebe stará, ale tebe někdo dotuje, sice blbě....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
9. října • 19:08

Nějak mám pocit, že ty máš "krabičku se slovy", vždy to z ní tady vysypeš, ale nějak zapomeneš slova seřadit do smysluplných vět.

petr r. (petrumr)
10. října • 8:24

přečti si příspěvky zvláštní škola a pochopíš to, prostě si stěžuje, že sedí v lavici sám a nudí se, bylo to ve dvou příspěvcích. Jestli nejsi schopen si seřadit slova, tak nemáš za volantem co dělat. Musíš přemýšlet pořád a hlavně se dívej do zpětných zrcátek a na kontrolky.

Mirek
10. října • 11:28

Co máš místo mozku? Jen aby to nebylo, jak se říká, z piva kostku.

WRC Fabia R2 TwinCharger
8. října • 12:32

:-D:-D:-D Ja jdu. Mam moc prace ..ale brzo se zase ukazu, abych omrkl jak vam tu v hospudce na autorevue jdou autokarty. zatim;-)

jozka
8. října • 12:06

O cukani nepadlo ani slovo :-D Pisu o brutalnim nesmyslnem podtaceni.

Honza
8. října • 13:59

Mam DSG tusim DQ380 a podtaceni se nekona, protoze jezdim porad na S :-D

Michal2
8. října • 12:55

Dá se dodělat dle přání zákazníka aby to nešlo třeba pod 1500ot.Některé tuning firmy ti dělají

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
8. října • 13:20

jj, rovnak na vohejbak, to je budoucnost sveta...

WRC Fabia R2 TwinCharger
8. října • 12:21

V tom pripade je tristni, ze nenamontovali ke kazdemu benzinaku s DSG take 5th generation Eaton jako to mam ja:-/

Michal2
8. října • 10:09

Jasně víc karbonu(ty měníš olej co 5tkm to se tě netýká) a detonační spalování motoru prospěje.Servisy budou rádi i za repase převodovek když mají náplně co se nemusí měnit.

Doporučujeme

Články odjinud