Mercedes Concept A pro autosalon v Šanghaji

Automobilka Mercedes – Benz již za měsíc v Šanghaji představí studii předznamenávající podobu nové generace základní řady A.

Již před třemi týdny jsme vám přinesli první kresbu připravovaného konceptu, nyní máme již k dispozici oficiální snímky a informace. Zatím jde sice skutečně jen o studii, ale ta naznačuje, jakým způsobem hodlá Mercedes zaútočit na konkurenční vozy BMW 1 a Audi A3. Sériové provedení nové generace Mercedesu řady A by se mělo začít prodávat již příští rok. Studie na snímcích sice zachovává vyšší stavbu karoserie generace současné, ale dodává jí výrazně dynamičtější vzezření s prodlouženou přídí i střechou. Do celkového pojetí se promítají stylistické vlivy posledních studií ze Stuttgartu, zejména pak velkého sedanu Mercedes – Benz F800.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli je již nyní jasné, že sériové provedení nového Mercedesu A přijde o řadu ze svérázných prvků studie i vysloveně agresivní vzhled, lze předpokládat, že základní proporce se již příliš nezmění. Uvnitř má Mercedes Concept A samostatná sedadla pro čtyřčlennou posádku a poněkud futuristicky pojatou palubní desku, která zřejmě bude patřit mezi první rysy, jež projdou pro sériovou výrobu zásadními změnami. Některé detaily včetně tvarování volantu, přístrojového štítu nebo výdechů ventilace by se však ve střízlivější podobě mohly nakonec v sérii objevit, uspořádání interiéru ale bude jistě pětimístné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod karoserií se ukrývá nová platforma s pohonem předních kol a interním označením MFA (možná Mercedes Front Architecture). O pohon se stará jeden z nové generace zážehových čtyřválců M270 s přímým vstřikováním a přeplňováním. V tomto případě jde o jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 210 koní (154 kW), jež přenáší točivý moment na přední kola skrze novou dvouspojkovou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí také některé progresivní technické prvky včetně soustavy varující na nebezpečí kolize kombinované s adaptivní brzdovým asistentem nebo předních denních svítilen složených z devíti desítek optických vláken uspořádaných do tvaru křídel a vestavěných přímo do předních světlometů. Automobilka Mercedes – Benz již dříve uvedla, že na nové platformě MFA hodlá v dohledné době představit další tři nové modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 71 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků