Mercedes Concept A pro autosalon v Šanghaji

Automobilka Mercedes – Benz již za měsíc v Šanghaji představí studii předznamenávající podobu nové generace základní řady A.

Již před třemi týdny jsme vám přinesli první kresbu připravovaného konceptu, nyní máme již k dispozici oficiální snímky a informace. Zatím jde sice skutečně jen o studii, ale ta naznačuje, jakým způsobem hodlá Mercedes zaútočit na konkurenční vozy BMW 1 a Audi A3. Sériové provedení nové generace Mercedesu řady A by se mělo začít prodávat již příští rok. Studie na snímcích sice zachovává vyšší stavbu karoserie generace současné, ale dodává jí výrazně dynamičtější vzezření s prodlouženou přídí i střechou. Do celkového pojetí se promítají stylistické vlivy posledních studií ze Stuttgartu, zejména pak velkého sedanu Mercedes – Benz F800.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli je již nyní jasné, že sériové provedení nového Mercedesu A přijde o řadu ze svérázných prvků studie i vysloveně agresivní vzhled, lze předpokládat, že základní proporce se již příliš nezmění. Uvnitř má Mercedes Concept A samostatná sedadla pro čtyřčlennou posádku a poněkud futuristicky pojatou palubní desku, která zřejmě bude patřit mezi první rysy, jež projdou pro sériovou výrobu zásadními změnami. Některé detaily včetně tvarování volantu, přístrojového štítu nebo výdechů ventilace by se však ve střízlivější podobě mohly nakonec v sérii objevit, uspořádání interiéru ale bude jistě pětimístné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod karoserií se ukrývá nová platforma s pohonem předních kol a interním označením MFA (možná Mercedes Front Architecture). O pohon se stará jeden z nové generace zážehových čtyřválců M270 s přímým vstřikováním a přeplňováním. V tomto případě jde o jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 210 koní (154 kW), jež přenáší točivý moment na přední kola skrze novou dvouspojkovou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí také některé progresivní technické prvky včetně soustavy varující na nebezpečí kolize kombinované s adaptivní brzdovým asistentem nebo předních denních svítilen složených z devíti desítek optických vláken uspořádaných do tvaru křídel a vestavěných přímo do předních světlometů. Automobilka Mercedes – Benz již dříve uvedla, že na nové platformě MFA hodlá v dohledné době představit další tři nové modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků