Mercedes CLS Brabus: posílení jen pro diesely

Renomovaná ladičská společnost Brabus v Ženevě představí svůj nový program pro Mercedes – Benz CLS druhé generace.

Nástup druhé generace „čtyřdveřového kupé“ Mercedes – Benz CLS nemohl zůstat bez povšimnutí pánů z Brabusu, kteří pro ni vyvinuli kompletní sadu spoilerů, doplňků interiéru i úprav vedoucích ke zvýšení výkonu motorů. Pokud zůstáváte zastánci zážehových jednotek, máte v tomto ohledu zatím smůlu, modifikace se totiž soustředí výhradně na „diesely“. Kdo ví, zda Brabus ještě někdy postaví stroj, jenž by se mohl postavit modelu Brabus Rocket s výkonem 730 koní odvozenému z modelu Mercedes - Benz CLS první generace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nového nástavce předního nárazníku, který navíc může být opatřen denními světly z LED z tmavými, nebo chromovanými rámečky, dále pak dekoračních panelů za předními blatníky, prahových obkladů, decentního spoileru na víku zavazadlového prostoru nebo modifikovaného zadního nárazníku, jenž byl upraven tak, aby elegantně pojal koncovky sportovního výfukového traktu. Na výběr je hned šest řad nových litých ráfků s průměrem od 17 do 20 palců. Ve svém největším provedení kola obouvají pneumatiky Pirelli, nebo Yokohama s rozměry 255/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu. Interiér může být zdoben novým sportovním volantem a širokou škálou kvalitních čalounických materiálů od kůže po Alcantaru a opatřen doplňky z různých druhů dřeva, hliníku nebo uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka výkonových vylepšení začíná modelem CLS 250 CDI BlueEfficiency, jehož čtyřválci s objemem 2,1 l Brabus přidává 31 koní na výsledných 235 koní (173 kW) a točivý moment zvýšený na 560 Nm. Pro šestiválec CLS 350 CDI BlueEfficiency jsou u Brabusu připraveny hned dva stupně ladění. V tom střízlivějším (Eco) narostl točivý moment ze standardních 620 na výsledných 690 Nm, jež jsou k mání v rozmezí od 1 600 do 2 400 ot./min., nicméně výkon zůstal nezměněn. Verze „Sport“ navíc nabídne výkon zvýšený z výchozích 265 koní (195 kW) až na 313 koní (230 kW), což tomuto „naftožroutovi“ umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,9 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátních 250 km/h. Pro všechny tyto varianty je k mání nový a již výše zmíněný výfukový trakt, jenž údajně vylepšuje akustický projev motoru. Pro adekvátní zlepšení jízdních vlastností Brabus nabízí řadu různých nastavení pružin a tlumičů a snížení světlé výšky o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků