Mercedes CLK DTM AMG Cabrio: Na okruhy s vetrom vo vlasoch

Po stokusovej sérii CLK DTM AMG Coupé sa len zaprášilo. Niet preto divu, že do predaja sa v týchto chvíľach dostáva aj jeho otvorená verzia v rovnako limitovanom počte a s rovnako špičkovou technikou.

Tých pár šťastlivcov, ktorí mali tú česť sa v nabrúsenom coupé zviezť, nešetrili slovami chvály a na pomyselnom rebríčku kvality jazdy ho zaradili pred obávaný SLR McLaren. AMG prekonalo samo seba a do sveta vyslalo auto, z ktorého sa mnohým podlomili kolená. V prípade kabrioletu by to nemalo byť inak, špičková technika zostala a inžinieri zapracovali na tuhosti karosérie, tak potrebnej pre ostré otvorené verzie.

Pod kapotou zostal ručne montovaný kompresorom preplňovaný osemvalec s objemom 5,5 litru, avšak pre DTM verziu prešiel takmer celý rozsiahlymi úpravami. Tých sa dočkali piesty, kľuková skriňa, sacie a výfukové potrubie, chladiaci systém a taktiež samotný kompresor, ktorý teraz pracuje s vyššími plniacimi tlakmi. Výsledkom je famóznych 428 kW (582 k) pri 6100 ot./min., ohromný točivý moment 800 Nm vrcholí pri 3500 otáčkach. Motor prenáša výkon na zadné kolesá cez rýchlu 5-stupňovú prevodovku AMG Speedshift s možnosťou radenia rýchlostí pádlami pod volantom. Pri daných výkonoch niet divu, že stovku DTM Cabrio pokorí za rovné štyri sekundy a v rozlete ho zastaví až obmedzovač pri 300 km/h. Ako uvádzajú zdroje, bez neho nie je problémom prekonať rýchlosť 320 km/h – rýchlejšie „sériovo“ vyrábané štvormiestne cabrio na svete nenájdete.

Aby mohli byť tak vysoké výkony využívané, „détéemko“ dostalo výškovo nastaviteľný podvozok a spomalenie majú na starosti „nezničiteľné“ keramické brzdy so šesť a štvorpiestikovými strmeňmi. Na ľahkých viacdielnych kovaných kolesách sú obuté pneumatiky s rozmermi 255/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. S drahými materiálmi AMG očividne nešetrilo – predná kapota, dvere, blatníky, nárazníky, predné sedadlá a niektoré ďalšie prvky sú vyrobené z uhlíkových kompozitov, ktoré ušetrili pár drahocenných kilogramov na hmotnosti.

V Nemecku cenu Mercedes stanovil na nemalých 277 820 Euro, no stokusová séria je aj napriek tomu skoro rozpredaná. Prípadní záujemcovia by sa mali poponáhľať.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CLK DTM AMG Cabrio
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků