Mercedes CLK DTM AMG Cabrio: Na okruhy s vetrom vo vlasoch

Po stokusovej sérii CLK DTM AMG Coupé sa len zaprášilo. Niet preto divu, že do predaja sa v týchto chvíľach dostáva aj jeho otvorená verzia v rovnako limitovanom počte a s rovnako špičkovou technikou.

Tých pár šťastlivcov, ktorí mali tú česť sa v nabrúsenom coupé zviezť, nešetrili slovami chvály a na pomyselnom rebríčku kvality jazdy ho zaradili pred obávaný SLR McLaren. AMG prekonalo samo seba a do sveta vyslalo auto, z ktorého sa mnohým podlomili kolená. V prípade kabrioletu by to nemalo byť inak, špičková technika zostala a inžinieri zapracovali na tuhosti karosérie, tak potrebnej pre ostré otvorené verzie.

Pod kapotou zostal ručne montovaný kompresorom preplňovaný osemvalec s objemom 5,5 litru, avšak pre DTM verziu prešiel takmer celý rozsiahlymi úpravami. Tých sa dočkali piesty, kľuková skriňa, sacie a výfukové potrubie, chladiaci systém a taktiež samotný kompresor, ktorý teraz pracuje s vyššími plniacimi tlakmi. Výsledkom je famóznych 428 kW (582 k) pri 6100 ot./min., ohromný točivý moment 800 Nm vrcholí pri 3500 otáčkach. Motor prenáša výkon na zadné kolesá cez rýchlu 5-stupňovú prevodovku AMG Speedshift s možnosťou radenia rýchlostí pádlami pod volantom. Pri daných výkonoch niet divu, že stovku DTM Cabrio pokorí za rovné štyri sekundy a v rozlete ho zastaví až obmedzovač pri 300 km/h. Ako uvádzajú zdroje, bez neho nie je problémom prekonať rýchlosť 320 km/h – rýchlejšie „sériovo“ vyrábané štvormiestne cabrio na svete nenájdete.

Aby mohli byť tak vysoké výkony využívané, „détéemko“ dostalo výškovo nastaviteľný podvozok a spomalenie majú na starosti „nezničiteľné“ keramické brzdy so šesť a štvorpiestikovými strmeňmi. Na ľahkých viacdielnych kovaných kolesách sú obuté pneumatiky s rozmermi 255/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. S drahými materiálmi AMG očividne nešetrilo – predná kapota, dvere, blatníky, nárazníky, predné sedadlá a niektoré ďalšie prvky sú vyrobené z uhlíkových kompozitov, ktoré ušetrili pár drahocenných kilogramov na hmotnosti.

V Nemecku cenu Mercedes stanovil na nemalých 277 820 Euro, no stokusová séria je aj napriek tomu skoro rozpredaná. Prípadní záujemcovia by sa mali poponáhľať.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CLK DTM AMG Cabrio
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků