Mercedes CLK DTM AMG Cabrio: Na okruhy s vetrom vo vlasoch

Po stokusovej sérii CLK DTM AMG Coupé sa len zaprášilo. Niet preto divu, že do predaja sa v týchto chvíľach dostáva aj jeho otvorená verzia v rovnako limitovanom počte a s rovnako špičkovou technikou.
Mercedes CLK DTM AMG Cabrio: Na okruhy s vetrom vo vlasoch

Tých pár šťastlivcov, ktorí mali tú česť sa v nabrúsenom coupé zviezť, nešetrili slovami chvály a na pomyselnom rebríčku kvality jazdy ho zaradili pred obávaný SLR McLaren. AMG prekonalo samo seba a do sveta vyslalo auto, z ktorého sa mnohým podlomili kolená. V prípade kabrioletu by to nemalo byť inak, špičková technika zostala a inžinieri zapracovali na tuhosti karosérie, tak potrebnej pre ostré otvorené verzie.

Pod kapotou zostal ručne montovaný kompresorom preplňovaný osemvalec s objemom 5,5 litru, avšak pre DTM verziu prešiel takmer celý rozsiahlymi úpravami. Tých sa dočkali piesty, kľuková skriňa, sacie a výfukové potrubie, chladiaci systém a taktiež samotný kompresor, ktorý teraz pracuje s vyššími plniacimi tlakmi. Výsledkom je famóznych 428 kW (582 k) pri 6100 ot./min., ohromný točivý moment 800 Nm vrcholí pri 3500 otáčkach. Motor prenáša výkon na zadné kolesá cez rýchlu 5-stupňovú prevodovku AMG Speedshift s možnosťou radenia rýchlostí pádlami pod volantom. Pri daných výkonoch niet divu, že stovku DTM Cabrio pokorí za rovné štyri sekundy a v rozlete ho zastaví až obmedzovač pri 300 km/h. Ako uvádzajú zdroje, bez neho nie je problémom prekonať rýchlosť 320 km/h – rýchlejšie „sériovo“ vyrábané štvormiestne cabrio na svete nenájdete.

Aby mohli byť tak vysoké výkony využívané, „détéemko“ dostalo výškovo nastaviteľný podvozok a spomalenie majú na starosti „nezničiteľné“ keramické brzdy so šesť a štvorpiestikovými strmeňmi. Na ľahkých viacdielnych kovaných kolesách sú obuté pneumatiky s rozmermi 255/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu. S drahými materiálmi AMG očividne nešetrilo – predná kapota, dvere, blatníky, nárazníky, predné sedadlá a niektoré ďalšie prvky sú vyrobené z uhlíkových kompozitov, ktoré ušetrili pár drahocenných kilogramov na hmotnosti.

V Nemecku cenu Mercedes stanovil na nemalých 277 820 Euro, no stokusová séria je aj napriek tomu skoro rozpredaná. Prípadní záujemcovia by sa mali poponáhľať.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CLK DTM AMG Cabrio

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků