Mercedes CLK DTM AMG cabrio: 100 vozů s výkonem 582 koní

Je to více než rok, co Mercedes-Benz představil model CLK DTM AMG, který byl postaven na základě závodního speciálu, se kterým Bernd Schneider v roce 2003 vyhrál šampionát cestovních vozů DTM. Limitovaná edice obsahovala pouhých 100 vozů, ale i přes cenu přesahující 7 mil. korun byla většina těchto vozů prodána nebo zamluvena před dokončením výroby. Díky velkému zájmu o tento vůz byl dán impuls k vytvoření otevřené verze.

Pod kapotou pracuje stejný motor jako u kupé, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec 5.5 l z regálů sportovní divize AMG, ale naladěný na výkon 428 kW (582 k) v 6 100 ot/min. Maximální kroutící moment 800 Nm je dostupný od 3 500 ot/min. S těmito parametry zrychlí kabriolet z 0 km/h na 100 km/h za 4,0 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h. Díky tomu jde o nejrychlejší sériový kabriolet na světe.

Velkému výkonu bylo přizpůsobeno de facto všechno, podobnost běžné verze CLK s tímto vozem je snad jen v třipísmenném označení. Karosérie má celou řadu karbonových dílů, má dravější masku, široké lemy blatníků, vytažené prahy, spoiler, přítlačné křídlo atd. O přenos síly na zadní kola se stará pětirychlostní automatická převodovka Speedshift, kterou můžete najít i v modelu SLR McLaren. O potřebnou trakci se stará nově upravené TCS, stabilizační systém a především 19palcová kola s pneumatikami 225/35 vpředu a 20palcová kola 285/30 vzadu.

V interiéru jsou sportovní anatomické sedačky čalouněné Alcantarou. První zákazníci dostanou svůj kabriolet v první polovině roku 2006, cena vozu zatím není k dispozici.

Tip: Mrkněte na to, co automobilka Mercedes-Benz připravuje v dalších letech.

 

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků