Mercedes CLK DTM AMG cabrio: 100 vozů s výkonem 582 koní

Je to více než rok, co Mercedes-Benz představil model CLK DTM AMG, který byl postaven na základě závodního speciálu, se kterým Bernd Schneider v roce 2003 vyhrál šampionát cestovních vozů DTM. Limitovaná edice obsahovala pouhých 100 vozů, ale i přes cenu přesahující 7 mil. korun byla většina těchto vozů prodána nebo zamluvena před dokončením výroby. Díky velkému zájmu o tento vůz byl dán impuls k vytvoření otevřené verze.

Pod kapotou pracuje stejný motor jako u kupé, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec 5.5 l z regálů sportovní divize AMG, ale naladěný na výkon 428 kW (582 k) v 6 100 ot/min. Maximální kroutící moment 800 Nm je dostupný od 3 500 ot/min. S těmito parametry zrychlí kabriolet z 0 km/h na 100 km/h za 4,0 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h. Díky tomu jde o nejrychlejší sériový kabriolet na světe.

Velkému výkonu bylo přizpůsobeno de facto všechno, podobnost běžné verze CLK s tímto vozem je snad jen v třipísmenném označení. Karosérie má celou řadu karbonových dílů, má dravější masku, široké lemy blatníků, vytažené prahy, spoiler, přítlačné křídlo atd. O přenos síly na zadní kola se stará pětirychlostní automatická převodovka Speedshift, kterou můžete najít i v modelu SLR McLaren. O potřebnou trakci se stará nově upravené TCS, stabilizační systém a především 19palcová kola s pneumatikami 225/35 vpředu a 20palcová kola 285/30 vzadu.

V interiéru jsou sportovní anatomické sedačky čalouněné Alcantarou. První zákazníci dostanou svůj kabriolet v první polovině roku 2006, cena vozu zatím není k dispozici.

Tip: Mrkněte na to, co automobilka Mercedes-Benz připravuje v dalších letech.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků