Mercedes CLK DTM AMG cabrio: 100 vozů s výkonem 582 koní

Je to více než rok, co Mercedes-Benz představil model CLK DTM AMG, který byl postaven na základě závodního speciálu, se kterým Bernd Schneider v roce 2003 vyhrál šampionát cestovních vozů DTM. Limitovaná edice obsahovala pouhých 100 vozů, ale i přes cenu přesahující 7 mil. korun byla většina těchto vozů prodána nebo zamluvena před dokončením výroby. Díky velkému zájmu o tento vůz byl dán impuls k vytvoření otevřené verze.

Pod kapotou pracuje stejný motor jako u kupé, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec 5.5 l z regálů sportovní divize AMG, ale naladěný na výkon 428 kW (582 k) v 6 100 ot/min. Maximální kroutící moment 800 Nm je dostupný od 3 500 ot/min. S těmito parametry zrychlí kabriolet z 0 km/h na 100 km/h za 4,0 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h. Díky tomu jde o nejrychlejší sériový kabriolet na světe.

Velkému výkonu bylo přizpůsobeno de facto všechno, podobnost běžné verze CLK s tímto vozem je snad jen v třipísmenném označení. Karosérie má celou řadu karbonových dílů, má dravější masku, široké lemy blatníků, vytažené prahy, spoiler, přítlačné křídlo atd. O přenos síly na zadní kola se stará pětirychlostní automatická převodovka Speedshift, kterou můžete najít i v modelu SLR McLaren. O potřebnou trakci se stará nově upravené TCS, stabilizační systém a především 19palcová kola s pneumatikami 225/35 vpředu a 20palcová kola 285/30 vzadu.

V interiéru jsou sportovní anatomické sedačky čalouněné Alcantarou. První zákazníci dostanou svůj kabriolet v první polovině roku 2006, cena vozu zatím není k dispozici.

Tip: Mrkněte na to, co automobilka Mercedes-Benz připravuje v dalších letech.

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků