Mercedes CLK DTM AMG cabrio: 100 vozů s výkonem 582 koní

Je to více než rok, co Mercedes-Benz představil model CLK DTM AMG, který byl postaven na základě závodního speciálu, se kterým Bernd Schneider v roce 2003 vyhrál šampionát cestovních vozů DTM. Limitovaná edice obsahovala pouhých 100 vozů, ale i přes cenu přesahující 7 mil. korun byla většina těchto vozů prodána nebo zamluvena před dokončením výroby. Díky velkému zájmu o tento vůz byl dán impuls k vytvoření otevřené verze.

Pod kapotou pracuje stejný motor jako u kupé, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec 5.5 l z regálů sportovní divize AMG, ale naladěný na výkon 428 kW (582 k) v 6 100 ot/min. Maximální kroutící moment 800 Nm je dostupný od 3 500 ot/min. S těmito parametry zrychlí kabriolet z 0 km/h na 100 km/h za 4,0 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h. Díky tomu jde o nejrychlejší sériový kabriolet na světe.

Velkému výkonu bylo přizpůsobeno de facto všechno, podobnost běžné verze CLK s tímto vozem je snad jen v třipísmenném označení. Karosérie má celou řadu karbonových dílů, má dravější masku, široké lemy blatníků, vytažené prahy, spoiler, přítlačné křídlo atd. O přenos síly na zadní kola se stará pětirychlostní automatická převodovka Speedshift, kterou můžete najít i v modelu SLR McLaren. O potřebnou trakci se stará nově upravené TCS, stabilizační systém a především 19palcová kola s pneumatikami 225/35 vpředu a 20palcová kola 285/30 vzadu.

V interiéru jsou sportovní anatomické sedačky čalouněné Alcantarou. První zákazníci dostanou svůj kabriolet v první polovině roku 2006, cena vozu zatím není k dispozici.

Tip: Mrkněte na to, co automobilka Mercedes-Benz připravuje v dalších letech.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků