Mercedes CLC: coupé ze Stuttgartu oficiálně

Mercedes-Benz oficiálně odhalil novou generaci dvoudveřového sportovně laděného kupé s novým názvem CLC.

Mercedes CLC pochopitelně musí držet krok s aktuální koncepcí automobilky, která se v uplynulých letech začala ubírat novým směrem. Nový model je krásným příkladem toho, jak automobilka přichází na chuť hranatějším křivkám.

Vůz přichází se svěžím designem a doprovázen bude také poměrně bohatou volitelnou výbavou. Předek vozu díky svým ostřejším tvarům budí agresivnější dojem, masku zdobí legendární třícípá hvězda a přítomny jsou přední světlomety s integrovaným denním svícením. Přední nárazník zdobí chromová mřížka a vdechy umístěné při mlhovkách.

Boční linie vozu je, dá se říci, velmi podobná jako u předchozího modelu C Sportcoupé. Zajímavá je mírně vyvýšená zadní část, kterou charakterizují především větší obdélníková světla a poněkud dlouhé třetí brzdový světlo. To může ovšem pro některé lidi působit jako velmi rušivý prvek. Zapomenout však nesmíme ani na zpětná zrcátka, která zaujmou díky nestandardně tvarovaným směrovkám.

K vozu si bude moci zákazník vybrat ze široké škály volitelných úprav, takže pro individualisty bude k dispozici celkem dost možností, jak se odlišit. Mercedes k tomuto vozu nabízí za příplatek škálu litých kol, sportovní nárazníky a lišty a nechybí ani speciální tlumiče.

Nabídka motorů také není zrovna chudá a na výběr bude ze čtyř benzínových a dvou dieselových agregátů. Nejmenší nabízený benzínový čtyřválec má výkon slušných 143 koní. Naopak, nejsilnější benzínový agregát má objem 3,5 l a disponuje výkonem 272 „hřebců“. V nabídce dieselových agregátů figuruje dvoulitr s výkonem 122 koní a o něco větší, 2,2-litrový motor s výkonem 150 koní. Ve všech stupních motorizace bude mít zákazník na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a pětistupňovým automatem, jen nejvýkonnější benzinový šestiválec bude bohužel opět k dispozici jen se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.

I zbylé technické prvky víceméně kopírují to, co nabízí Céčkový sedan. Spolehnout se tak můžeme i na kvalitní podvozek schopný výborného fungování i na ne zrovna kvalitních površích.
 
Nový model si svou premiéru „odkroutí“ na blížícím se Ženevském autosalonu, kde se jej chystá automobilka prezentovat velkolepým způsobem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CLC

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků