Mercedes CLC: coupé ze Stuttgartu oficiálně

Mercedes-Benz oficiálně odhalil novou generaci dvoudveřového sportovně laděného kupé s novým názvem CLC.

Mercedes CLC pochopitelně musí držet krok s aktuální koncepcí automobilky, která se v uplynulých letech začala ubírat novým směrem. Nový model je krásným příkladem toho, jak automobilka přichází na chuť hranatějším křivkám.

Vůz přichází se svěžím designem a doprovázen bude také poměrně bohatou volitelnou výbavou. Předek vozu díky svým ostřejším tvarům budí agresivnější dojem, masku zdobí legendární třícípá hvězda a přítomny jsou přední světlomety s integrovaným denním svícením. Přední nárazník zdobí chromová mřížka a vdechy umístěné při mlhovkách.

Boční linie vozu je, dá se říci, velmi podobná jako u předchozího modelu C Sportcoupé. Zajímavá je mírně vyvýšená zadní část, kterou charakterizují především větší obdélníková světla a poněkud dlouhé třetí brzdový světlo. To může ovšem pro některé lidi působit jako velmi rušivý prvek. Zapomenout však nesmíme ani na zpětná zrcátka, která zaujmou díky nestandardně tvarovaným směrovkám.

K vozu si bude moci zákazník vybrat ze široké škály volitelných úprav, takže pro individualisty bude k dispozici celkem dost možností, jak se odlišit. Mercedes k tomuto vozu nabízí za příplatek škálu litých kol, sportovní nárazníky a lišty a nechybí ani speciální tlumiče.

Nabídka motorů také není zrovna chudá a na výběr bude ze čtyř benzínových a dvou dieselových agregátů. Nejmenší nabízený benzínový čtyřválec má výkon slušných 143 koní. Naopak, nejsilnější benzínový agregát má objem 3,5 l a disponuje výkonem 272 „hřebců“. V nabídce dieselových agregátů figuruje dvoulitr s výkonem 122 koní a o něco větší, 2,2-litrový motor s výkonem 150 koní. Ve všech stupních motorizace bude mít zákazník na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a pětistupňovým automatem, jen nejvýkonnější benzinový šestiválec bude bohužel opět k dispozici jen se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.

I zbylé technické prvky víceméně kopírují to, co nabízí Céčkový sedan. Spolehnout se tak můžeme i na kvalitní podvozek schopný výborného fungování i na ne zrovna kvalitních površích.
 
Nový model si svou premiéru „odkroutí“ na blížícím se Ženevském autosalonu, kde se jej chystá automobilka prezentovat velkolepým způsobem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CLC

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků