Mercedes CL65 AMG 2011: vrcholné „céelko”

Ze Stuttgartu přichází informace o novém provedení vrcholné verze velkého kupé CL. Jeho motor má spoustu litrů, válců, turb i koní.

Mercedes-Benz uvádí model CL65 AMG pro modelový rok 2011, který se v porovnání s modelovým rokem předchozím vyznačuje pouze drobnými modifikacemi. Podobně nepatrné jsou rovněž rozdíly mezi ním a levnějším provedením Mercedes-Benz CL63 AMG. Oproti tomu zaznamenáme snad jen chromovanou lištu ve spodní části předního nárazníku (u CL63 AMG je černá), podobně chromovaný střed difuzoru v zadním nárazníku, nápisy V12 Biturbo na předních blatnících nebo dva páry chromovaných koncovek výfuků.  

Zatímco se Mercedes CL63 AMG, který jsme vám představili na tomto místě, může pochlubit zbrusu novým osmiválcem s přeplňováním dvěma turbodmychadly, prestižní CL65 AMG se musí spokojit s dosavadním šestilitrovým dvanáctiválcem. I přes svoji poněkud obstarožní konstrukci však model CL65 AMG nabízí stále působivé parametry. Výkon dosahuje 621 koní (463 kW) při 4 800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou rovných 1 000 Nm dostupnou v rozmezí od 2 000 do 4 000 ot./min. 

Tyto mírně navýšené parametry vedou k akceleraci z klidu na 96 km/h za 4,2 s, což je o 0,2 s kratší doba než dosud, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Vozy Mercedes CL63 AMG a CL65 AMG v úpravě pro modelový rok 2011 se do evropských showroomů dostanou během letošního listopadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CL65 AMG 2011
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků