Mercedes CL63 a CL65 AMG konečně oficiálně

Pokud vám připadá ohromné kupé Mercedesu málo sportovní, verze AMG mají přesvědčit o opaku. Nyní si o nich můžeme říci více.

Teprve nedávno jsme vám na tomto místě představili radikálně modernizovaného kupé Mercedes-Benz CL a hned záhy jsme vám přinesli prní informace a snímky jeho prestižních provedení AMG. Šlo však jen o únik části informací a snímků, teprve nyní si můžeme projít úplnou sadu oficiálních fotografií a technických dat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Verze CL63 a CL65 se mají vyznačovat lepšími jízdními výkony, větší stabilitou, bohatší výbavou a agresivnějším designem. Na první pohled na obou vozech zaznamenáme pozměněný přední nárazník opatřený denními světly z LED, výrazněji tvarovanou masku chladiče, větší hlavní světlomety, hruběji řezanou kapotu a nový zadní nárazník s vestavěnými dvěma páry koncovek výfuků. Uvnitř si pak všimneme nového volantu, specifického barevného ladění a kvalitnějších materiálů.

To nejdůležitější a nejzajímavější se však pochopitelně ukrývá pod kapotou. „Krotší“ verze CL63 AMG dává sbohem atmosféricky plněnému osmiválci s objemem 6,2 l, který byl nahrazen menším, ale díky použití dvojice turbodmychadel a přímého vstřikování benzínu výkonnějším motorem 5,5 l V8. Spolupracovat bude standardně se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve svém standardním naladění dává pohonná jednotka verze CL63 536 koní (392 kW) při 5 500 ot./min., což jí zařídí zrychlení z klidu na 96 km/h (tj. 60 mph, USA jsou důležitější...) za 4,4 s, nejvyšší rychlost zůstává pouze v tomto případě limitována hranicí 250 km/h. Ale pozor, za příplatek bude možno provedení CL63 opatřit paketem AMG Performance, který výkonovou špičku navýší na 563 koní (412 kW), díky čemuž vůz zrychlí na 96 km/h za 4,3 s a dosáhne rychlosti s výjimkou omezené až na 299 km/h.

U Mercedesu tvrdí, že spotřeba a tedy i pečlivě sledované emise CO2 klesly při porovnání s dosavadními atmosféricky plněnými osmiválci až o 30 %. To však pouze na papíře, nepochybujeme o tom, že když si stovky dostupných koní budete chtít užít, poletí spotřeba proti dosavadním zvyklostem z provozu atmosférického osmiválce výrazně nahoru. Zde pro změnu dostala přednost normovaná spotřeba resp. odpovídající jízdní režim před požadavky skutečných zákazníků.

Sluší se dodat, že do standardní výbavy Mercedesu CL63 AMG bude patřit mj. stabilizační soustavy Direct Steer, Torque Vectoring Brake a systém vyrovnávání náporů bočního větru.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A na závěr jsme si nechali vrcholnou verzi celé řady M-B CL, tedy model CL65 AMG, jenž se výše pospanému typu do značné míry podobá, ale vyznačuje se především silnějším srdcem. Jím je opět šestilitrový vidlicový dvanáctiválec osazený dvojicí turbodmychadel a automatickou převodovkou vystačující si s pěti stupni. Výkon oproti dosavadní verzi poskočil o 17 koní na výsledných 621 koní (455 kW). Pokud však nepatříte k vyloženým zastáncům dvanáctiválcových motorů, zvažte výši svojí investice. Mercedes CL65 AMG totiž v porovnání s verzí CL63 AMG Performance zrychlí z klidu na 96 km/h pouze o 0,1 s dříve, přičemž nejvyšší rychlost je stejná...

Premiéra obou modelů je naplánována na letošní autosalon v Paříži, v showroomech se pak objeví v průběhu letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CL63 a CL65 AMG
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků