Mercedes CL facelïft: zapomeňte na S Coupe

Mercedes představil v Goodwoodu své rozsáhle modernizované kupé CL pro modelový rok 2011. Ke změně jména ale nakonec nedošlo.

Že Mercedes chystá facelift velkého kupé CL není už nějaký ten pátek žádným tajemstvím. Vždyť už v březnu jsme vám ukázali jen minimálně maskovaný protoytp a v půli června dokonce první oficiální snímek, který se omylem přecasně objevil na webu automobilky. V obou případech jsme však mysleli, že se změnou vzhledu dojde i ke změně jména na S Coupe neboli kupé třídy S. To se ovšem nestalo a Mercedes nám tak nyní prezentuje stále CL, jen s přídomkem 2011 a důkladným, zejména technickým „faceliftem”.

Ukázal jej přitom na letošním ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se stal místem několika významných premiér, jež pocházejí vesměs ze segmentu drahých a rychlých automobilů. Kulisy 150 000 návštěvníků a desítek unikátních sportovních a závodních automobilů minulosti, to je to pravé prostředí k prezentaci exkluzivních novinek současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme přepracované přídě s novou maskou chladiče, upravených nárazníků nebo nových sdružených světlometů s vestavěnými svítilnami složenýmí z LED pro denní svícení. Z LED jsou sestaveny též přední mlhovky a najdeme je rovněž v modifikovaných zadních světlometech, pod nimiž září upravené koncovky nového výfukového traktu

Při pohledu do interiéru je jasné, že se zde toho snad kromě jiných dekorů nezměnilo. V rámci této modernizace si do Mercedesu CL našla cestu řada pokrokových elektronických systémů. Patří mezi ně Active Lane Keeping Assist s varováním před opuštěním jízdního pruhu, Active Blind Spot Assist hlídající slepé úhly, Night View Assist Plus pro větší bezpečnost v nočním provozu nebo Active Body Control se stabilizací proti bočnímu větru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Facelift karoserie lze považovat za decentní, více ale novinek najdeme pod kapotou. Model CL550 4Matic je poháněn novým, přímovstřikovým osmiválcem BlueDIRECT s objemem 4,6 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem až 700 Nm, jenž robustnímu vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,9 s. Pokud je vám osm válců málo, máte k dispozici typ CL600 s dvojitě přeplňovaným dvanáctiválcem o objemu 5,5 l, výkonu 517 koní (380 kW) a točivém momentu 829 Nm, který z klidu na 96 km/h zrychlí za 4,5 s.

Sportovněji smýšlející řidiči pak sáhnou po typu CL63 AMG, nebo CL65 AMG. První z nich disponuje novým osmiválcem 5,5 l s dvojicí turbodmychadel, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 800 Nm. Na vrcholu nabídky pak stojí model CL65 AMG s modifikovaným dvanáctiválcem naladěným na 621 koní (463 kW) a 999 Nm.

Inovované CL by se na trhu mělo objevit s letošním podzimem. Jak moc se změny dotknou ceníku, to zatím nevíme, ale žádné zemětřesení nelze očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CL facelïft 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků