Mercedes CL 500 Väth: posílení i bez turba

Nejen přeplňováním živ je tuner a společnost Väth si s atmosférickým plněním vystačila i tentokrát. I přes jisté stáří tohoto motoru...

Německá ladičská firma Väth patří k opravdovým specialistům na automobily Mercedes – Benz. Ačkoli o ní možná nebývá slyšet tolik jako třeba o Brabusu, jen během loňského roku představila hned pět svérázných a rozmanitých projektů. Jejich rozptyl je široký. Začíná u poměrně civilních sedanů Mercedes C250 CGI či Mercedes E350 CDI, pokračuje skutečně rychlými stavbami typu Mercedes V63RS a Mercedes SLK 55 AMG a končí „samohybnou tvrzí“ Mercedes G55 AMG s motorem posíleným na 680 koní. Nejnovějším projektem Väthu se stává robustní kupé Mercedes – Benz CL 500 generace C216.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme rovnou drobnou perličkou: tento vůz není vybaven novým osmiválcem s dvojitým přeplňováním, objemem 4,6 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem 700 Nm, jakým disponuje standardní verze. Místo toho těží z předností staršího, atmosféricky plněného osmiválce, který se představil v roce 2007 pod kapotou tehdejšího provedení Mercedesu CL 500, přičemž z objemu 5,5 l dosahuje díky dílčím modifikacím znamenitého výkonu 460 koní (338 kW), nicméně hodnota nejvyššího točivého momentu 600 Nm se novému „turbomotoru“ alespoň blíží. Přesto jde o citelný posun z výchozích 388 koní (285 kW) a 530 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zlepšeními výkonových parametrů stojí především přeprogramovaná řídicí jednotka, upravené vačkové hřídele, vylepšené sání a instalace nového výfukového traktu, na němž jsou svody, katalyzátory a tlumiče vyrobeny z nerezové oceli. Omezovač rychlosti byl posunut na 290 km/h, Väth použil také dodatečné chladiče paliva a motorového oleje. Zvenčí si na voze všimneme decentní sady aerodynamických doplňků včetně „lízátka“ pod předním nárazníkem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku nebo odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení stability a jízdních vlastností u Väthu sáhli k použití stavitelného pérování a výkonnější brzdové soustavy. Dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu. K okrášlení interiéru Väth připravil doplňky z uhlíkových kompozitů v několika barvách povrchové úpravy, nové volanty, semišové koberečky se svým logem a přepracovaný tachometr s cejchováním do 360 km/h. Zřejmě „pro strýčka Příhodu“… 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků