Mercedes CL 500 Väth: posílení i bez turba

Nejen přeplňováním živ je tuner a společnost Väth si s atmosférickým plněním vystačila i tentokrát. I přes jisté stáří tohoto motoru...

Německá ladičská firma Väth patří k opravdovým specialistům na automobily Mercedes – Benz. Ačkoli o ní možná nebývá slyšet tolik jako třeba o Brabusu, jen během loňského roku představila hned pět svérázných a rozmanitých projektů. Jejich rozptyl je široký. Začíná u poměrně civilních sedanů Mercedes C250 CGI či Mercedes E350 CDI, pokračuje skutečně rychlými stavbami typu Mercedes V63RS a Mercedes SLK 55 AMG a končí „samohybnou tvrzí“ Mercedes G55 AMG s motorem posíleným na 680 koní. Nejnovějším projektem Väthu se stává robustní kupé Mercedes – Benz CL 500 generace C216.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme rovnou drobnou perličkou: tento vůz není vybaven novým osmiválcem s dvojitým přeplňováním, objemem 4,6 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem 700 Nm, jakým disponuje standardní verze. Místo toho těží z předností staršího, atmosféricky plněného osmiválce, který se představil v roce 2007 pod kapotou tehdejšího provedení Mercedesu CL 500, přičemž z objemu 5,5 l dosahuje díky dílčím modifikacím znamenitého výkonu 460 koní (338 kW), nicméně hodnota nejvyššího točivého momentu 600 Nm se novému „turbomotoru“ alespoň blíží. Přesto jde o citelný posun z výchozích 388 koní (285 kW) a 530 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zlepšeními výkonových parametrů stojí především přeprogramovaná řídicí jednotka, upravené vačkové hřídele, vylepšené sání a instalace nového výfukového traktu, na němž jsou svody, katalyzátory a tlumiče vyrobeny z nerezové oceli. Omezovač rychlosti byl posunut na 290 km/h, Väth použil také dodatečné chladiče paliva a motorového oleje. Zvenčí si na voze všimneme decentní sady aerodynamických doplňků včetně „lízátka“ pod předním nárazníkem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku nebo odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení stability a jízdních vlastností u Väthu sáhli k použití stavitelného pérování a výkonnější brzdové soustavy. Dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu. K okrášlení interiéru Väth připravil doplňky z uhlíkových kompozitů v několika barvách povrchové úpravy, nové volanty, semišové koberečky se svým logem a přepracovaný tachometr s cejchováním do 360 km/h. Zřejmě „pro strýčka Příhodu“… 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků