Mercedes CL 500 Väth: posílení i bez turba

Nejen přeplňováním živ je tuner a společnost Väth si s atmosférickým plněním vystačila i tentokrát. I přes jisté stáří tohoto motoru...

Německá ladičská firma Väth patří k opravdovým specialistům na automobily Mercedes – Benz. Ačkoli o ní možná nebývá slyšet tolik jako třeba o Brabusu, jen během loňského roku představila hned pět svérázných a rozmanitých projektů. Jejich rozptyl je široký. Začíná u poměrně civilních sedanů Mercedes C250 CGI či Mercedes E350 CDI, pokračuje skutečně rychlými stavbami typu Mercedes V63RS a Mercedes SLK 55 AMG a končí „samohybnou tvrzí“ Mercedes G55 AMG s motorem posíleným na 680 koní. Nejnovějším projektem Väthu se stává robustní kupé Mercedes – Benz CL 500 generace C216.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme rovnou drobnou perličkou: tento vůz není vybaven novým osmiválcem s dvojitým přeplňováním, objemem 4,6 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem 700 Nm, jakým disponuje standardní verze. Místo toho těží z předností staršího, atmosféricky plněného osmiválce, který se představil v roce 2007 pod kapotou tehdejšího provedení Mercedesu CL 500, přičemž z objemu 5,5 l dosahuje díky dílčím modifikacím znamenitého výkonu 460 koní (338 kW), nicméně hodnota nejvyššího točivého momentu 600 Nm se novému „turbomotoru“ alespoň blíží. Přesto jde o citelný posun z výchozích 388 koní (285 kW) a 530 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zlepšeními výkonových parametrů stojí především přeprogramovaná řídicí jednotka, upravené vačkové hřídele, vylepšené sání a instalace nového výfukového traktu, na němž jsou svody, katalyzátory a tlumiče vyrobeny z nerezové oceli. Omezovač rychlosti byl posunut na 290 km/h, Väth použil také dodatečné chladiče paliva a motorového oleje. Zvenčí si na voze všimneme decentní sady aerodynamických doplňků včetně „lízátka“ pod předním nárazníkem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku nebo odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení stability a jízdních vlastností u Väthu sáhli k použití stavitelného pérování a výkonnější brzdové soustavy. Dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu. K okrášlení interiéru Väth připravil doplňky z uhlíkových kompozitů v několika barvách povrchové úpravy, nové volanty, semišové koberečky se svým logem a přepracovaný tachometr s cejchováním do 360 km/h. Zřejmě „pro strýčka Příhodu“… 

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků