Mercedes chystá řadový šestiválec pro třídu E, tříválec pro třídu C

Mercedes chystá řadový šestiválec pro třídu E, tříválec pro třídu C

Automobilka Mercedes-Benz se vrátí k řadovým šestiválcům. Stát by se tak mělo v roce 2016, kdy se světu představí nová generace třídy E a právě ta bude první, kde se nový motor objeví. Tedy alespoň podle informací pocházejících ze zdrojů Autocaru

Jakkoliv to vypadá na první pohled překvapivě (Mercedes už pěkně dlouho sází na vidlicový šestiválec), důvody takového rozhodnutí nejsou nikterak složité. Nový motor bude vycházet z modulární platformy, což znamená, že řadu komponentů dostane také od něj odvozený čtyřválec i tříválec. Mercedes tímto způsobem chce snížit výrobní náklady. 

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

Zatímco řadový šestiválec se představí v nové generaci třídy E, chystaný tříválec by se měl objevit o rok později v kombinaci s třídou C. Opakem pro tento model se stane vrcholné C AMG, které bude mít pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů. Spolu s novými motory Mercedes chystá také devítistupňový automat.  

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků