Mercedes chystá řadový šestiválec pro třídu E, tříválec pro třídu C

Mercedes chystá řadový šestiválec pro třídu E, tříválec pro třídu C

Automobilka Mercedes-Benz se vrátí k řadovým šestiválcům. Stát by se tak mělo v roce 2016, kdy se světu představí nová generace třídy E a právě ta bude první, kde se nový motor objeví. Tedy alespoň podle informací pocházejících ze zdrojů Autocaru

Jakkoliv to vypadá na první pohled překvapivě (Mercedes už pěkně dlouho sází na vidlicový šestiválec), důvody takového rozhodnutí nejsou nikterak složité. Nový motor bude vycházet z modulární platformy, což znamená, že řadu komponentů dostane také od něj odvozený čtyřválec i tříválec. Mercedes tímto způsobem chce snížit výrobní náklady. 

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

Zatímco řadový šestiválec se představí v nové generaci třídy E, chystaný tříválec by se měl objevit o rok později v kombinaci s třídou C. Opakem pro tento model se stane vrcholné C AMG, které bude mít pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů. Spolu s novými motory Mercedes chystá také devítistupňový automat.  

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků