Mercedes chystá luxusní elektrický sedan úrovně třídy S. Nepůjde však o třídu S

Již v roce 2020 představí Mercedes-Benz nový luxusní automobil poháněný elektřinou. Půjde o velký sedan.

Mercedes-Benz začne od roku 2020 nabízet zákazníkům rovněž elektřinou poháněnou luxusní limuzínu. Podle magazínu Autocar o tom hovořil Michael Kelz, který má v automobilce s třícípou hvězdu ve znaku na starosti projekty velkých vozů.

Uvedl, že se nebude jednat o elektrickou variantu třídy S, ale bude to zcela svébytný model. "Budeme mít elektrický vůz na úrovni třídy S, ale nebude to třída S," uvedl doslova Kelz. Nový vůz bude součástí "elektrické divize EQ". Ta bude zahrnovat jak tento vůz, tak i hatchback EQ A, EQ C SUV a sedan o velikosti současné třídy C. Velký sedan tedy logicky ponese označení EQ S. Pak určitě přijdou ještě další, zatím utajované elektrické vozy.

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Automobil bude využívat novou modulární platformu pro elektromobily s názvem MEA. Díky ní se také promění tvary luxusních limuzín. Využít totiž platformy pro auta s konvenčními pohony pro elektrické verze je podle Kelze obtížné už proto, že pod podlahu je třeba uložit baterie.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nicméně, i velká auta značky Mercedes-Benz s platformou MRA, projdou v budoucnosti elektrifikací. "Jejich platforma sice neumožňuje plně elektrický pohon, ale lze uvažovat o plug-in hybridu.Jakmile zjistím, že je poptávka například po takovéto variantě vozu CLS, můžeme se to připravit," dodal Kelz.

Mercedes-Benz v současné době připravuje poměrně velkou elektrickou ofenzívu. Již v roce 2022, tedy za čtyři roky, má mít ve svém portoliu 20 elektrických a elektrifikovaných vozů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků