Mercedes chystá luxusní elektrický sedan úrovně třídy S. Nepůjde však o třídu S

Již v roce 2020 představí Mercedes-Benz nový luxusní automobil poháněný elektřinou. Půjde o velký sedan.

Mercedes-Benz začne od roku 2020 nabízet zákazníkům rovněž elektřinou poháněnou luxusní limuzínu. Podle magazínu Autocar o tom hovořil Michael Kelz, který má v automobilce s třícípou hvězdu ve znaku na starosti projekty velkých vozů.

Uvedl, že se nebude jednat o elektrickou variantu třídy S, ale bude to zcela svébytný model. "Budeme mít elektrický vůz na úrovni třídy S, ale nebude to třída S," uvedl doslova Kelz. Nový vůz bude součástí "elektrické divize EQ". Ta bude zahrnovat jak tento vůz, tak i hatchback EQ A, EQ C SUV a sedan o velikosti současné třídy C. Velký sedan tedy logicky ponese označení EQ S. Pak určitě přijdou ještě další, zatím utajované elektrické vozy.

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Automobil bude využívat novou modulární platformu pro elektromobily s názvem MEA. Díky ní se také promění tvary luxusních limuzín. Využít totiž platformy pro auta s konvenčními pohony pro elektrické verze je podle Kelze obtížné už proto, že pod podlahu je třeba uložit baterie.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nicméně, i velká auta značky Mercedes-Benz s platformou MRA, projdou v budoucnosti elektrifikací. "Jejich platforma sice neumožňuje plně elektrický pohon, ale lze uvažovat o plug-in hybridu.Jakmile zjistím, že je poptávka například po takovéto variantě vozu CLS, můžeme se to připravit," dodal Kelz.

Mercedes-Benz v současné době připravuje poměrně velkou elektrickou ofenzívu. Již v roce 2022, tedy za čtyři roky, má mít ve svém portoliu 20 elektrických a elektrifikovaných vozů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků