Mercedes chystá luxusní elektrický sedan úrovně třídy S. Nepůjde však o třídu S

Již v roce 2020 představí Mercedes-Benz nový luxusní automobil poháněný elektřinou. Půjde o velký sedan.

Mercedes-Benz začne od roku 2020 nabízet zákazníkům rovněž elektřinou poháněnou luxusní limuzínu. Podle magazínu Autocar o tom hovořil Michael Kelz, který má v automobilce s třícípou hvězdu ve znaku na starosti projekty velkých vozů.

Uvedl, že se nebude jednat o elektrickou variantu třídy S, ale bude to zcela svébytný model. "Budeme mít elektrický vůz na úrovni třídy S, ale nebude to třída S," uvedl doslova Kelz. Nový vůz bude součástí "elektrické divize EQ". Ta bude zahrnovat jak tento vůz, tak i hatchback EQ A, EQ C SUV a sedan o velikosti současné třídy C. Velký sedan tedy logicky ponese označení EQ S. Pak určitě přijdou ještě další, zatím utajované elektrické vozy.

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Automobil bude využívat novou modulární platformu pro elektromobily s názvem MEA. Díky ní se také promění tvary luxusních limuzín. Využít totiž platformy pro auta s konvenčními pohony pro elektrické verze je podle Kelze obtížné už proto, že pod podlahu je třeba uložit baterie.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nicméně, i velká auta značky Mercedes-Benz s platformou MRA, projdou v budoucnosti elektrifikací. "Jejich platforma sice neumožňuje plně elektrický pohon, ale lze uvažovat o plug-in hybridu.Jakmile zjistím, že je poptávka například po takovéto variantě vozu CLS, můžeme se to připravit," dodal Kelz.

Mercedes-Benz v současné době připravuje poměrně velkou elektrickou ofenzívu. Již v roce 2022, tedy za čtyři roky, má mít ve svém portoliu 20 elektrických a elektrifikovaných vozů.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků