Mercedes chystá luxusní elektrický sedan úrovně třídy S. Nepůjde však o třídu S

Již v roce 2020 představí Mercedes-Benz nový luxusní automobil poháněný elektřinou. Půjde o velký sedan.

Mercedes-Benz začne od roku 2020 nabízet zákazníkům rovněž elektřinou poháněnou luxusní limuzínu. Podle magazínu Autocar o tom hovořil Michael Kelz, který má v automobilce s třícípou hvězdu ve znaku na starosti projekty velkých vozů.

Uvedl, že se nebude jednat o elektrickou variantu třídy S, ale bude to zcela svébytný model. "Budeme mít elektrický vůz na úrovni třídy S, ale nebude to třída S," uvedl doslova Kelz. Nový vůz bude součástí "elektrické divize EQ". Ta bude zahrnovat jak tento vůz, tak i hatchback EQ A, EQ C SUV a sedan o velikosti současné třídy C. Velký sedan tedy logicky ponese označení EQ S. Pak určitě přijdou ještě další, zatím utajované elektrické vozy.

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Automobil bude využívat novou modulární platformu pro elektromobily s názvem MEA. Díky ní se také promění tvary luxusních limuzín. Využít totiž platformy pro auta s konvenčními pohony pro elektrické verze je podle Kelze obtížné už proto, že pod podlahu je třeba uložit baterie.

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Nicméně, i velká auta značky Mercedes-Benz s platformou MRA, projdou v budoucnosti elektrifikací. "Jejich platforma sice neumožňuje plně elektrický pohon, ale lze uvažovat o plug-in hybridu.Jakmile zjistím, že je poptávka například po takovéto variantě vozu CLS, můžeme se to připravit," dodal Kelz.

Mercedes-Benz v současné době připravuje poměrně velkou elektrickou ofenzívu. Již v roce 2022, tedy za čtyři roky, má mít ve svém portoliu 20 elektrických a elektrifikovaných vozů.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků