Mercedes chystá hybrid s dieselovým motorem, prozradil expert z vedení

Mercedes chystá hybrid s dieselovým motorem, prozradil expert z vedení

I když bude Mercedes-Benz připraven ve svých továrnách vyrábět v roce 2025 až čtvrtinu elektromobilů z celkové produkce veškerých nabízených vozidel, expert Johannes Reifenrath si nemyslí, že tato situace nastane. Tento šéf divize produktové strategie a plánování v Mercedesu to prozradil na své pražské přednášce pro motoristické odborníky.

Klepněte pro větší obrázek

Elektrický pohon dostanou skutečně všechny typy vozidel s logem Mercedes

Podle něho je zcela jasné, že spalovací motory zdaleka nejsou mrtvé a týká se to dokonce i vznětových agregátů. Ty navíc hodlá Mercedes-Benz využívat i ve svých nových diesel-elektrických hybridních pohonných ústrojích. Právě plug-in hybridy jsou podle něho pro většinu lidí ideální volbou, protože obvykle denně nenajedou více než 50-80 kilometrů. A pokud náhodou potřebují jet dále, nebudou nijak omezováni.

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4(2): Nádherný nesmysl

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4(2): Nádherný nesmysl

Značka ovšem chystá i klasické elektromobily s reálným dojezdem kolem 500 kilometrů. Pro ty dokonce chystá vlastní síť rychlodobíjecích stanic s kapacitou 350 kWh. Současně nepřestává vyvíjet ani vodíkové vozy, přestože tato technologie je zatím příliš drahá pro nasazení v běžně prodávaných vozech.

Mezi technologiemi, které se v autech objeví v nejbližší budoucnosti, Reifenrath zmínil senzory srdeční činnosti implementované do volantu. Ty budou, lépe než současné asistenční činnosti, sledovat zdravotní stav a kondici řidiče. V součinnosti s autonomním řízením se pak může stát, že kolabujícího řidiče auto samo odveze do nemocnice.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků