Mercedes chtěl rychlostní rekord. Vše ale zhatila druhá světová válka

Rekordy a jejich překonávání. To je neustálé téma nejen v motorismu. Možná by vás ale nenapadlo, že o historický zápis se Mercedes snažil už v 30. letech minulého století. A téměř mu to i vyšlo...

Titul nejrychlejšího vozu na zemi? Po tomhle touží snad všechny výrobci světa. V knize rekordů má poslední zápis Andy Green, který v roce 1997 s vozem ThrustSSC dosáhl rychlost 1 228 kilometrů. Bylo to tak první pozemní automobil, který oficiálně překonal rychlost zvuku.

Věděli jste ale, že se o podobný výkon snažil také Mercedes? A to ještě v třicátých letech minulého století. Projekt s označením Mercedes-Benz T80 se měl soustředit právě na stanovení světového rekordu. 

Oldsmobile Golden Rocket se inspiroval stíhačkou. Vypadal podle toho

Oldsmobile Golden Rocket se inspiroval stíhačkou. Vypadal podle toho

S touhou dosažení rekordního zápisu přišel závodník Hans Stuck. S takhle velkým projektem samozřejmě potřeboval pomoct. Na palubu si tak sebou vzal tehdejšího předsedu představenstva společnosti Daimler-Benz AG Wilhelma Kissela, leteckého generála Ernsta Udeta a inženýra Ferdinanda Porsche. Ne, zrak vás nešálí. Porsche během tohoto období totiž navrhoval automobily pro Mercedes.

Projektu se samozřejmě nevyhýbaly různé komplikace. Nakonec se jej ale úspěšně povedlo dokončit. Výsledkem bylo trojnápravové vozidlo s délkou přesahující 8 metrů. O pohon se staral motor z letadla DB 603 s dvanácti válci, který byl schopen vyrábět výkon 3 500 koní. Maximální rychlost byla stanovena na 650 km/h. 

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Cílem bylo překonat tehdejší rekord v hodnotě 595,04 km/h. Nakonec se to ale nepovedlo. Příčinou ale nebyla na straně vozidla. Než byl projekt  Mercedes-Benz T80 zcela připraven, vypukla druhá světová válka. Motor byl vyjmut a vozidlo bylo přemístěno do bezpečí. Ani po skončení války se již jeho návrat nekonal. Momentálně si tento vzácný exemplář můžete prohlídnout v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků