Mercedes chtěl rychlostní rekord. Vše ale zhatila druhá světová válka

Rekordy a jejich překonávání. To je neustálé téma nejen v motorismu. Možná by vás ale nenapadlo, že o historický zápis se Mercedes snažil už v 30. letech minulého století. A téměř mu to i vyšlo...

Titul nejrychlejšího vozu na zemi? Po tomhle touží snad všechny výrobci světa. V knize rekordů má poslední zápis Andy Green, který v roce 1997 s vozem ThrustSSC dosáhl rychlost 1 228 kilometrů. Bylo to tak první pozemní automobil, který oficiálně překonal rychlost zvuku.

Věděli jste ale, že se o podobný výkon snažil také Mercedes? A to ještě v třicátých letech minulého století. Projekt s označením Mercedes-Benz T80 se měl soustředit právě na stanovení světového rekordu. 

Oldsmobile Golden Rocket se inspiroval stíhačkou. Vypadal podle toho

Oldsmobile Golden Rocket se inspiroval stíhačkou. Vypadal podle toho

S touhou dosažení rekordního zápisu přišel závodník Hans Stuck. S takhle velkým projektem samozřejmě potřeboval pomoct. Na palubu si tak sebou vzal tehdejšího předsedu představenstva společnosti Daimler-Benz AG Wilhelma Kissela, leteckého generála Ernsta Udeta a inženýra Ferdinanda Porsche. Ne, zrak vás nešálí. Porsche během tohoto období totiž navrhoval automobily pro Mercedes.

Projektu se samozřejmě nevyhýbaly různé komplikace. Nakonec se jej ale úspěšně povedlo dokončit. Výsledkem bylo trojnápravové vozidlo s délkou přesahující 8 metrů. O pohon se staral motor z letadla DB 603 s dvanácti válci, který byl schopen vyrábět výkon 3 500 koní. Maximální rychlost byla stanovena na 650 km/h. 

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Cílem bylo překonat tehdejší rekord v hodnotě 595,04 km/h. Nakonec se to ale nepovedlo. Příčinou ale nebyla na straně vozidla. Než byl projekt  Mercedes-Benz T80 zcela připraven, vypukla druhá světová válka. Motor byl vyjmut a vozidlo bylo přemístěno do bezpečí. Ani po skončení války se již jeho návrat nekonal. Momentálně si tento vzácný exemplář můžete prohlídnout v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků