Mercedes C63 AMG v drsné edici Black Series

Automobilka Mercedes – Benz podle očekávání představila špičkovou verzi své řady C: kupé C63 AMG Black Series, jež dává 517 koní.

Jméno Black Series ve službách Mercedesu značí vždy něco opravdu pekelně rychlého, vzpomeňme třeba na kupé Mercedes – Benz SL 65 AMG Black Serises s rychlostí 352 km/h. A za pověstí tohoto označení nezůstává ani horká novinka v podobě nejrychlejšího „céčka“ současnosti. Pod kapotou tohoto sprintéra se nachází atmosféricky plněný vidlicový osmiválec AMG s objemem 6,2 l, který ale dostal řadu nových dílů včetně kovaných pístů, ojnic a klikového hřídele, o polovinu většího chladiče oleje a přepracovaného programu řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonová špička poskočila o 60 koní na výsledných 517 koní (380 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 620 Nm. Točivý moment se na devatenáctipalcová zadní kola přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift. Ta nabízí celkem čtyři jízdní režimy, přičemž v módech Sport a Manual údajně dokáže měnit převody během pouhých 100 ms. A nejen díky tomu jsou jízdní výkony novinky ze Stuttgartu vynikající: Mercedes – Benz C63 AMG Black Series zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s. Nejvyšší rychlost zatím zmíněna nebyla, lze ale očekávat deaktivaci jejího omezovače.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani nás nepřekvapí, že vůz je standardně vybaven diferenciálem s omezenou svorností, ale za zmínku stojí, že je nově řízen elektronicky a propojen se systémem ESP. Stabilizace sama o sobě přitom nabízí celkem tři jízdní režimy, co je však pro značku Mercedes – Benz atypické je skutečnost, že ten nejsportovnější ESP a jeho podskupiny umožní zcela deaktivovat.

Změn doznal také podvozek, třeba rozchod kol byl rozšířen o 40 mm vpředu a o 70 mm vzadu, zkrutné stabilizátory mají větší průměr a sportovní pérování regulovatelnou tuhost. Posílená brzdová soustava má vpředu kotouče s průměrem 390 mm a šestipístkové třmeny a vzadu kotouče 360 mm a brzdiče čtyřpístkové. Zvenčí na první pohled zaznamenáme nový přední nárazní s opravdu velkými vstupy vzduchu k předním brzdám, přepracovaný zadní nárazník se dvěma páry koncovek výfuků a rozšířené blatníky opticky propojené mohutnějšími prahy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovně střižený interiér disponuje pouze dvěma sedadly, čtyřmístné uspořádání Mercedes nabízí za příplatek. Převládá zde černá barva (snad s výjimkou červených bezpečnostních pásů), fádně působící plasty palubní desky oživují doplňky z uhlíkových kompozitů a leskle černého plastu a loga Black Series, volant je částečně potažen kvalitní kůží Nappa. Mercedes pro řadu C63 AMG Black Series nabízí dva příplatkové pakety. Sada Track přidává speciální pneumatiky Dunlop a diferenciál s chladičem, zatímco paket Aerodynamic se vyznačuje doplňky z uhlíkových kompozitů na předním nárazníku a stavitelným přítlačným křídlem na zádi.

Dodávky těchto vozů by měly začít v lednu příštího roku a v Německu byla základní zdaněná cena stanovena v přepočtu na 2 818 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků