Mercedes C63 AMG v drsné edici Black Series

Automobilka Mercedes – Benz podle očekávání představila špičkovou verzi své řady C: kupé C63 AMG Black Series, jež dává 517 koní.

Jméno Black Series ve službách Mercedesu značí vždy něco opravdu pekelně rychlého, vzpomeňme třeba na kupé Mercedes – Benz SL 65 AMG Black Serises s rychlostí 352 km/h. A za pověstí tohoto označení nezůstává ani horká novinka v podobě nejrychlejšího „céčka“ současnosti. Pod kapotou tohoto sprintéra se nachází atmosféricky plněný vidlicový osmiválec AMG s objemem 6,2 l, který ale dostal řadu nových dílů včetně kovaných pístů, ojnic a klikového hřídele, o polovinu většího chladiče oleje a přepracovaného programu řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonová špička poskočila o 60 koní na výsledných 517 koní (380 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 620 Nm. Točivý moment se na devatenáctipalcová zadní kola přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift. Ta nabízí celkem čtyři jízdní režimy, přičemž v módech Sport a Manual údajně dokáže měnit převody během pouhých 100 ms. A nejen díky tomu jsou jízdní výkony novinky ze Stuttgartu vynikající: Mercedes – Benz C63 AMG Black Series zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s. Nejvyšší rychlost zatím zmíněna nebyla, lze ale očekávat deaktivaci jejího omezovače.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani nás nepřekvapí, že vůz je standardně vybaven diferenciálem s omezenou svorností, ale za zmínku stojí, že je nově řízen elektronicky a propojen se systémem ESP. Stabilizace sama o sobě přitom nabízí celkem tři jízdní režimy, co je však pro značku Mercedes – Benz atypické je skutečnost, že ten nejsportovnější ESP a jeho podskupiny umožní zcela deaktivovat.

Změn doznal také podvozek, třeba rozchod kol byl rozšířen o 40 mm vpředu a o 70 mm vzadu, zkrutné stabilizátory mají větší průměr a sportovní pérování regulovatelnou tuhost. Posílená brzdová soustava má vpředu kotouče s průměrem 390 mm a šestipístkové třmeny a vzadu kotouče 360 mm a brzdiče čtyřpístkové. Zvenčí na první pohled zaznamenáme nový přední nárazní s opravdu velkými vstupy vzduchu k předním brzdám, přepracovaný zadní nárazník se dvěma páry koncovek výfuků a rozšířené blatníky opticky propojené mohutnějšími prahy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovně střižený interiér disponuje pouze dvěma sedadly, čtyřmístné uspořádání Mercedes nabízí za příplatek. Převládá zde černá barva (snad s výjimkou červených bezpečnostních pásů), fádně působící plasty palubní desky oživují doplňky z uhlíkových kompozitů a leskle černého plastu a loga Black Series, volant je částečně potažen kvalitní kůží Nappa. Mercedes pro řadu C63 AMG Black Series nabízí dva příplatkové pakety. Sada Track přidává speciální pneumatiky Dunlop a diferenciál s chladičem, zatímco paket Aerodynamic se vyznačuje doplňky z uhlíkových kompozitů na předním nárazníku a stavitelným přítlačným křídlem na zádi.

Dodávky těchto vozů by měly začít v lednu příštího roku a v Německu byla základní zdaněná cena stanovena v přepočtu na 2 818 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků