Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Také rychlý sedan Mercedes-Benz C63 AMG prošel pro rok 2011 faceliftem. Jeho motor se nezměnil, převodovka ano.

V přiložených snímcích vidíte omlazenou verzi modelu Mercedes-Benz C63 AMG, jenž i nadále patří k posledním mohykánům, kteří nabízejí poctivou sílu „nefoukaných“, atmosférických koní. Před několika dny jsme vám představili poslední omezenou sérii vycházející ještě ze stávajícího provedení C63 AMG, dnes už tu máme provedení nové.

Novinka se pochopitelně zařadí do seznamu premiér letošního ženevského autosalonu a bude k mání opět s karoseriemi sedan i kombi. Decentní úpravy designu jdou ruku v ruce s nově odladěným pérováním a dalšími dílčími změnami na mechanických skupinách. Na první pohled si všimneme prvků převzatých z faceliftu standardních verzí Mercedesu řady C, mezi které patří také nové přední světlomety tvarované v náznaku do „L“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové jsou též oba nárazníky, kapota vyrobená z hliníkové slitiny a svítilny pro denní svícení vestavěné v předním nárazníku. Za zmínku stojí také přepracovaná maska chladiče a nový vzhled litých ráfků. Žádné snímky interiéru zatím k dispozici nemáme, ale lze očekávat palubní desku z faceliftovaného standardního provedení okořeněnou specifickými prvky z programu AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo řečeno výše, pro modelový rok 2012 si Mercedes-Benz C63 AMG zachoval původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se však stává sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %. Ta by měla v kombinovaném provozu činit 12 l/100 km u sedanu a 12,3 l/100 km u kombíku. Z klidu na 100 km/h s ní sedan C63 AMG zrychlí za 4,5 s, „užitková” varianta k tomuto výkonu potřebuje 4,6 s. K mání však bude také obvyklý paket AMG Performance, který výkon motoru zvýší na 487 koní (358 kW) a dobu potřebnou pro zrychlení 0 – 100 km/h sníží v obou karosářských verzích o 0,1 s. Pánové z divize AMG slibují také nově odladěné pérování a tlumení, jež se má podílet na zlepšení jízdních vlastností.

Modernizovaný model Mercedes-Benz C63 AMG se v prodejích objeví během letošního léta, změnu cen kvůli provedené modernizaci neočekáváme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG 2011
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků