Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Také rychlý sedan Mercedes-Benz C63 AMG prošel pro rok 2011 faceliftem. Jeho motor se nezměnil, převodovka ano.

V přiložených snímcích vidíte omlazenou verzi modelu Mercedes-Benz C63 AMG, jenž i nadále patří k posledním mohykánům, kteří nabízejí poctivou sílu „nefoukaných“, atmosférických koní. Před několika dny jsme vám představili poslední omezenou sérii vycházející ještě ze stávajícího provedení C63 AMG, dnes už tu máme provedení nové.

Novinka se pochopitelně zařadí do seznamu premiér letošního ženevského autosalonu a bude k mání opět s karoseriemi sedan i kombi. Decentní úpravy designu jdou ruku v ruce s nově odladěným pérováním a dalšími dílčími změnami na mechanických skupinách. Na první pohled si všimneme prvků převzatých z faceliftu standardních verzí Mercedesu řady C, mezi které patří také nové přední světlomety tvarované v náznaku do „L“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové jsou též oba nárazníky, kapota vyrobená z hliníkové slitiny a svítilny pro denní svícení vestavěné v předním nárazníku. Za zmínku stojí také přepracovaná maska chladiče a nový vzhled litých ráfků. Žádné snímky interiéru zatím k dispozici nemáme, ale lze očekávat palubní desku z faceliftovaného standardního provedení okořeněnou specifickými prvky z programu AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo řečeno výše, pro modelový rok 2012 si Mercedes-Benz C63 AMG zachoval původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se však stává sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %. Ta by měla v kombinovaném provozu činit 12 l/100 km u sedanu a 12,3 l/100 km u kombíku. Z klidu na 100 km/h s ní sedan C63 AMG zrychlí za 4,5 s, „užitková” varianta k tomuto výkonu potřebuje 4,6 s. K mání však bude také obvyklý paket AMG Performance, který výkon motoru zvýší na 487 koní (358 kW) a dobu potřebnou pro zrychlení 0 – 100 km/h sníží v obou karosářských verzích o 0,1 s. Pánové z divize AMG slibují také nově odladěné pérování a tlumení, jež se má podílet na zlepšení jízdních vlastností.

Modernizovaný model Mercedes-Benz C63 AMG se v prodejích objeví během letošního léta, změnu cen kvůli provedené modernizaci neočekáváme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG 2011
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků