Mercedes C63 AMG Edo: když hodně není dost

Společnost Edo Competition připravila sadu zlepšováků pro beztak bestiální model C63 AMG. Přibyla mu i pěkná porce koní navíc.

Edo Competition se proslavilo svými modifikacemi exkluzivních automobilů, nyní na sebe upozornilo vylepšeným sedanem Mercedes-Benz C63 AMG. Divize AMG je sice známá svojí posedlostí výkonnými motory, Edo však posunuje laťku ještě výše.

Základem sady úprav je modifikace vidlicového osmiválce s objemem úctyhodných 6,3 l. Ten dává v základním nastavení AMG výkon 457 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 600 Nm. U Eda instalovali nové vzduchové filtry, přepracovali řídicí jednotku, ale především zastavěli zcela nový výfukový trakt ze závodními katalyzátory a řádně vylepšeným zvukem. Výsledky jsou znamenité: výkon poskočil na 555 koní a točivý moment narostl na 680 Nm. A považte, to vše z motoru s atmosférickým plněním, žádný kyslíkový doping. Objem zkrátka ničím nenahradíš. Ale to už jsem někde slyšel...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový potenciál by bylo škoda škrtit omezovačem nejvyšší rychlosti. U Eda jej odpojili a upravený Mercedes jede až 320 km/h, přičemž z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s.

Zvenčí tento vůz bezpečně poznáte podle devatenáctipalcových, černě lakovaných litých ráfků. Ty nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, jež mají za úkol bezpečně přenášet na vozovku ohromný točivý moment. Vpředu mají rozměr 235/35 19, vzadu pak rovnou 265/30 19. Uvnitř dostal tento Mecedes několik nových doplňků, ale především speciální kožené čalounění.

Pokud vás tato úprava zaujala, Edo vám ji jistě rádo předvede v praxi ve svém sídle v německém Ahlenu. O přesnou cenu si ale musíte napsat nebo zavolat sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG Edo Competiton
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 99 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků