Mercedes C63 AMG Edo: když hodně není dost

Společnost Edo Competition připravila sadu zlepšováků pro beztak bestiální model C63 AMG. Přibyla mu i pěkná porce koní navíc.

Edo Competition se proslavilo svými modifikacemi exkluzivních automobilů, nyní na sebe upozornilo vylepšeným sedanem Mercedes-Benz C63 AMG. Divize AMG je sice známá svojí posedlostí výkonnými motory, Edo však posunuje laťku ještě výše.

Základem sady úprav je modifikace vidlicového osmiválce s objemem úctyhodných 6,3 l. Ten dává v základním nastavení AMG výkon 457 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 600 Nm. U Eda instalovali nové vzduchové filtry, přepracovali řídicí jednotku, ale především zastavěli zcela nový výfukový trakt ze závodními katalyzátory a řádně vylepšeným zvukem. Výsledky jsou znamenité: výkon poskočil na 555 koní a točivý moment narostl na 680 Nm. A považte, to vše z motoru s atmosférickým plněním, žádný kyslíkový doping. Objem zkrátka ničím nenahradíš. Ale to už jsem někde slyšel...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový potenciál by bylo škoda škrtit omezovačem nejvyšší rychlosti. U Eda jej odpojili a upravený Mercedes jede až 320 km/h, přičemž z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s.

Zvenčí tento vůz bezpečně poznáte podle devatenáctipalcových, černě lakovaných litých ráfků. Ty nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, jež mají za úkol bezpečně přenášet na vozovku ohromný točivý moment. Vpředu mají rozměr 235/35 19, vzadu pak rovnou 265/30 19. Uvnitř dostal tento Mecedes několik nových doplňků, ale především speciální kožené čalounění.

Pokud vás tato úprava zaujala, Edo vám ji jistě rádo předvede v praxi ve svém sídle v německém Ahlenu. O přesnou cenu si ale musíte napsat nebo zavolat sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG Edo Competiton
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků