Mercedes C63 AMG Edo: když hodně není dost

Společnost Edo Competition připravila sadu zlepšováků pro beztak bestiální model C63 AMG. Přibyla mu i pěkná porce koní navíc.

Edo Competition se proslavilo svými modifikacemi exkluzivních automobilů, nyní na sebe upozornilo vylepšeným sedanem Mercedes-Benz C63 AMG. Divize AMG je sice známá svojí posedlostí výkonnými motory, Edo však posunuje laťku ještě výše.

Základem sady úprav je modifikace vidlicového osmiválce s objemem úctyhodných 6,3 l. Ten dává v základním nastavení AMG výkon 457 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 600 Nm. U Eda instalovali nové vzduchové filtry, přepracovali řídicí jednotku, ale především zastavěli zcela nový výfukový trakt ze závodními katalyzátory a řádně vylepšeným zvukem. Výsledky jsou znamenité: výkon poskočil na 555 koní a točivý moment narostl na 680 Nm. A považte, to vše z motoru s atmosférickým plněním, žádný kyslíkový doping. Objem zkrátka ničím nenahradíš. Ale to už jsem někde slyšel...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový potenciál by bylo škoda škrtit omezovačem nejvyšší rychlosti. U Eda jej odpojili a upravený Mercedes jede až 320 km/h, přičemž z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s.

Zvenčí tento vůz bezpečně poznáte podle devatenáctipalcových, černě lakovaných litých ráfků. Ty nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, jež mají za úkol bezpečně přenášet na vozovku ohromný točivý moment. Vpředu mají rozměr 235/35 19, vzadu pak rovnou 265/30 19. Uvnitř dostal tento Mecedes několik nových doplňků, ale především speciální kožené čalounění.

Pokud vás tato úprava zaujala, Edo vám ji jistě rádo předvede v praxi ve svém sídle v německém Ahlenu. O přesnou cenu si ale musíte napsat nebo zavolat sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG Edo Competiton
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků