Mercedes C63 AMG Coupe: M3 po krku?

Mercedes – Benz zakončuje modernizaci své řady C prezentací nejostřejší varianty C63 AMG Coupe. (+ 2x video a 40 foto)

Předpoklady se potvrdily, takže Mercedes – Benz právě odhalil sportovní verzi C63 AMG, jež se stane vlajkovou lodí jeho řady C. Pro nový modelový rok zásadně přepracovaný Mercedes – Benz C Class s karoseriemi sedan a kombi jsme vám představili již na konci loňského prosince a verze Mercedes C Coupe na sebe nenechala dlouho čekat. Nyní přijíždí špičkové provedení C63 AMG Coupe, které nabídne výkon až 487 koní a zaútočí především na konkurenci v podobě BMW M3 (420 koní) a Audi RS5 (450 koní). Nový Mercedes C63 AMG přebírá z varianty sedan známý, atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l (zvláštní, „turbošílenství“ tuto společnost dosud nepostihlo!).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvidíme, jak se tomuto „céčku“ povede a zda si v otázce jízdních vlastností na již poměrně obstarožní BMW M3 „sáhne“. Výkonový potenciál by k tomu mělo. Stejně jako sedan, také kupé C63 AMG bude k mání ve dvou výkonových verzích. Ta základní nabídne výkon 457 koní (336 kW při 6 800 ot./min. a točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min., což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Za příplatek bude k mání paket AMG Development, který ponechá špičku točivého momentu na původní hodnotě, ale výkon posune až na 487 koní (358 kW), a zároveň zkrátí dobu potřebnou pro akceleraci z 0 na 100 km/h o 0,1 s a zvýší limit omezovače rychlosti na 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes C63 AMG Coupe bude k mání výhradně v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, jež nabízí jízdní režimy C (Controlled Efficiency), S, S+ a M a točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Ve dvou posledně jmenovaných stupních prý rychlostní skříň řadí za 100 milisekund. Funkce Race Start má dát „řidiči možnost vyzkoušet akcelerační schopnost vozu v celé její nádheře“. Podvozek dostal zesílená ramena, stabilizátory s větším průřezem a rozšířený rozchod kol na obou nápravách. Na první pohled si všimneme upraveného předního spoileru, výrazného difuzoru v zadním nárazníku, odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, hliníkové kapoty nebo specifických denních světel z LED. Osmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér posledního kupé ze Stuttgartu se pak vyznačuje především zcela novými sportovními sedadly, specifickým čalouněním a tříramenným volantem se zploštěním nejen ve spodní, ale také v horní části věnce, který byl převzat z modelu CLS 63 AMG. A známe již také evropské ceny vozů C63 AMG. Nejlevnějším je sedan, který vás v přepočtu přijde na 1 746 000 Kč, následují výše popisované C63 AMG Coupe (1 776 000 Kč) a C63 AMG kombi (1 808 000 Kč). Zaváděcí série C63 Coupe Edition 1 stojí 1 890 000 Kč. Za paket AMG Performance se u kupé a sedanu připlácí zhruba 175 000 Kč, u kombíku pak „jen“ 158 000 Kč. Prodeje nového provedení Mercedes – Benz C63 AMG Coupe budou v Evropě zahájeny letos v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků