Mercedes C63 AMG: 450 koní pro střední třídu

Mercedes spolu s AMG přicházejí před veřejnost s nejvýkonnějším sedanem střední třídy současnosti. Jaký je osmiválcový „méďa”?

Motoristická veřejnost s velkou netrpělivostí čekala, až Mercedes definitivně představí novou vrcholnou verzi střední třídy, model C63 AMG. Spekulace o výkonu, naladění a dalších parametrech neznaly konce. Nyní je již vše odtajněno a my si můžeme tuto výkonnou novinku detailně představit.

Sedan C63 AMG dostal samozřejmě zcela vlastní opticky paket, který nejen přidává na agresivní vzhledu, ale také plní určité důležité funkce. Upravený přední nárazník se stará o dobrý přívod vzduchu k brzdám a jiné části se pak starají o dobrý přítlak při vysokých rychlostech.

Pod kapotou si nakonec našel místo upravený osmiválec o objemu 6,2 l, který disponuje výkonem 331 kW (451 k) a točivým momentem 600 Nm. S ním zrychlí C63 AMG na stovku za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Z těchto čísel je patrné, že v současnosti nemá Mercedes v těchto ohledech konkurenci. Audi RS4 i BMW M3 mají výkon o třicet koní nižší a také stovku zvládnou v horším čase. Jak si ovšem povede Mercedes v přímém souboji na okruhu, můžeme jen spekulovat. Ovšem váha 1 730 kg moc příznivě nepůsobí, i když M3 ani RS4 nejsou o mnoho lehčí...

O přenos výkonu na zadní kola se stará upravený automat 7G-Tronic, který prošel v dílnách AMG mírnou inovací. Převodovka nabídne tři základní mody a to Comfort, Sport a Manual. Poslední zmíněný umožní řidiči řadit pádly u volantu. Rozdíl ovšem není jen v tomto. Mód Sport totiž řadí výrazně rychleji, ovšem na úkor komfortu.

Vůz je standardně dodáván na 18" kolech s pneu 235/40 vpředu a 255/35 vzadu, ovšem zákazník si může zvolit také tovární 19" kola s pneu 235/35 vpředu a 255/30 vzadu.

O zastavení vozu se stará speciálně navržená brzdová soustava, na jejímž konci jsou přední kotouče o rozměru 360x36 mm se šestipístkovými třmeny a vzadu pak kotouče 330x26 se čtyřpístkovými třmeny.

AMG se také postaral o to, aby byl vůz bezpečný i při sportovní jízdě. K tomu optimalizoval celý stabilizační systém ESPO, který nabízí tři módy. K základnímu, který je určen pro běžné ježdění, je k dispozici i sportovní, který posunuje zásahy stabilizace až za samotnou hranici. Třetí možnost pak umožní systém zcela vypnout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků