Mercedes C63 AMG: 450 koní pro střední třídu

Mercedes spolu s AMG přicházejí před veřejnost s nejvýkonnějším sedanem střední třídy současnosti. Jaký je osmiválcový „méďa”?

Motoristická veřejnost s velkou netrpělivostí čekala, až Mercedes definitivně představí novou vrcholnou verzi střední třídy, model C63 AMG. Spekulace o výkonu, naladění a dalších parametrech neznaly konce. Nyní je již vše odtajněno a my si můžeme tuto výkonnou novinku detailně představit.

Sedan C63 AMG dostal samozřejmě zcela vlastní opticky paket, který nejen přidává na agresivní vzhledu, ale také plní určité důležité funkce. Upravený přední nárazník se stará o dobrý přívod vzduchu k brzdám a jiné části se pak starají o dobrý přítlak při vysokých rychlostech.

Pod kapotou si nakonec našel místo upravený osmiválec o objemu 6,2 l, který disponuje výkonem 331 kW (451 k) a točivým momentem 600 Nm. S ním zrychlí C63 AMG na stovku za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Z těchto čísel je patrné, že v současnosti nemá Mercedes v těchto ohledech konkurenci. Audi RS4 i BMW M3 mají výkon o třicet koní nižší a také stovku zvládnou v horším čase. Jak si ovšem povede Mercedes v přímém souboji na okruhu, můžeme jen spekulovat. Ovšem váha 1 730 kg moc příznivě nepůsobí, i když M3 ani RS4 nejsou o mnoho lehčí...

O přenos výkonu na zadní kola se stará upravený automat 7G-Tronic, který prošel v dílnách AMG mírnou inovací. Převodovka nabídne tři základní mody a to Comfort, Sport a Manual. Poslední zmíněný umožní řidiči řadit pádly u volantu. Rozdíl ovšem není jen v tomto. Mód Sport totiž řadí výrazně rychleji, ovšem na úkor komfortu.

Vůz je standardně dodáván na 18" kolech s pneu 235/40 vpředu a 255/35 vzadu, ovšem zákazník si může zvolit také tovární 19" kola s pneu 235/35 vpředu a 255/30 vzadu.

O zastavení vozu se stará speciálně navržená brzdová soustava, na jejímž konci jsou přední kotouče o rozměru 360x36 mm se šestipístkovými třmeny a vzadu pak kotouče 330x26 se čtyřpístkovými třmeny.

AMG se také postaral o to, aby byl vůz bezpečný i při sportovní jízdě. K tomu optimalizoval celý stabilizační systém ESPO, který nabízí tři módy. K základnímu, který je určen pro běžné ježdění, je k dispozici i sportovní, který posunuje zásahy stabilizace až za samotnou hranici. Třetí možnost pak umožní systém zcela vypnout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG

 

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků