Mercedes C63 AMG: 450 koní pro střední třídu

Mercedes spolu s AMG přicházejí před veřejnost s nejvýkonnějším sedanem střední třídy současnosti. Jaký je osmiválcový „méďa”?

Motoristická veřejnost s velkou netrpělivostí čekala, až Mercedes definitivně představí novou vrcholnou verzi střední třídy, model C63 AMG. Spekulace o výkonu, naladění a dalších parametrech neznaly konce. Nyní je již vše odtajněno a my si můžeme tuto výkonnou novinku detailně představit.

Sedan C63 AMG dostal samozřejmě zcela vlastní opticky paket, který nejen přidává na agresivní vzhledu, ale také plní určité důležité funkce. Upravený přední nárazník se stará o dobrý přívod vzduchu k brzdám a jiné části se pak starají o dobrý přítlak při vysokých rychlostech.

Pod kapotou si nakonec našel místo upravený osmiválec o objemu 6,2 l, který disponuje výkonem 331 kW (451 k) a točivým momentem 600 Nm. S ním zrychlí C63 AMG na stovku za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Z těchto čísel je patrné, že v současnosti nemá Mercedes v těchto ohledech konkurenci. Audi RS4 i BMW M3 mají výkon o třicet koní nižší a také stovku zvládnou v horším čase. Jak si ovšem povede Mercedes v přímém souboji na okruhu, můžeme jen spekulovat. Ovšem váha 1 730 kg moc příznivě nepůsobí, i když M3 ani RS4 nejsou o mnoho lehčí...

O přenos výkonu na zadní kola se stará upravený automat 7G-Tronic, který prošel v dílnách AMG mírnou inovací. Převodovka nabídne tři základní mody a to Comfort, Sport a Manual. Poslední zmíněný umožní řidiči řadit pádly u volantu. Rozdíl ovšem není jen v tomto. Mód Sport totiž řadí výrazně rychleji, ovšem na úkor komfortu.

Vůz je standardně dodáván na 18" kolech s pneu 235/40 vpředu a 255/35 vzadu, ovšem zákazník si může zvolit také tovární 19" kola s pneu 235/35 vpředu a 255/30 vzadu.

O zastavení vozu se stará speciálně navržená brzdová soustava, na jejímž konci jsou přední kotouče o rozměru 360x36 mm se šestipístkovými třmeny a vzadu pak kotouče 330x26 se čtyřpístkovými třmeny.

AMG se také postaral o to, aby byl vůz bezpečný i při sportovní jízdě. K tomu optimalizoval celý stabilizační systém ESPO, který nabízí tři módy. K základnímu, který je určen pro běžné ježdění, je k dispozici i sportovní, který posunuje zásahy stabilizace až za samotnou hranici. Třetí možnost pak umožní systém zcela vypnout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků