Mercedes C63: 600 koní a žádné turbo od MECu

Berlínská ladičská společnost MEC Design si vzala do prádla divoký sedánek od Mercedesu. A učinila jej ještě divočejším.

Řeč je pochopitelně o modelu Mercedes-Benz C63 AMG, který stále patří k těm nejzajímavějším „vlkům v rouše beránčím“, jaké lze mezi sedany střední třídy v současné době pořídit. MEC Design mu navíc dopřál řadu funkčních i vzhledových úprav, a tak si je pojďme projít.

Velký důraz kladli u MEC na zlepšení výkonových parametrů standardního vidlicového osmiválce s objemem 6 208 ccm (přesto je značen jako 6,3 l). Ty jsou znamenité již v sériovém odladění, neboť se vyznačují hodnotami 487 koní (358 kW) a 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Berlíně instalovali nový výfukový trakt s vestavěnými závodními katalyzátory, jenž je vyroben z nerezové oceli, a to již od „paroží“ včetně. Obvyklý rozsah seznamu podobných konverzí doplňují nový program řídicí jednotky, sportovní vzduchový filtr a deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti. Jízdní výkony vylepšeného vozu Mercedes-Benz C63 AMG neznáme, leccos však naznačí parametry jeho motoru. Ten dává výkon rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment 700 Nm.

Na první pohled se konverze MEC Desing vyznačuje pouze decentními úpravami, mezi nimiž vynikají z uhlíkových kompozitů vyrobené lízátko pod předním nárazníkem, difuzor v zadním nárazníku a decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Jednodílné lité ráfky MECxtremeIII s rozměrem 9x20 palců obouvají pneumatiky 235/30 ZR20 a pro patřičné „rozkročení“ vozu jsou doplněny distančními podložkami o síle 3 mm vpředu a 7 mm vzadu.

Ceny jednotlivých úprav zveřejněny nebyly, ale u MEC se vám i tímto údajem jistě rádi pochlubí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také v interiéru najdeme prvky vyrobené z uhlíkových kompozitů. Řeč je hlavně o spodní části čalounění boků předních sedadel (ostře s nimi však kontrastují standardní prahové lišty z obyčejného plastu), dveřích, středové konzoli, sportovním volantu a přístrojovém štítě. A zapomenout pochopitelně nelze na koberečky s logem MEC Designu…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes C63 MEC Design
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků