Mercedes C63: 600 koní a žádné turbo od MECu

Berlínská ladičská společnost MEC Design si vzala do prádla divoký sedánek od Mercedesu. A učinila jej ještě divočejším.

Řeč je pochopitelně o modelu Mercedes-Benz C63 AMG, který stále patří k těm nejzajímavějším „vlkům v rouše beránčím“, jaké lze mezi sedany střední třídy v současné době pořídit. MEC Design mu navíc dopřál řadu funkčních i vzhledových úprav, a tak si je pojďme projít.

Velký důraz kladli u MEC na zlepšení výkonových parametrů standardního vidlicového osmiválce s objemem 6 208 ccm (přesto je značen jako 6,3 l). Ty jsou znamenité již v sériovém odladění, neboť se vyznačují hodnotami 487 koní (358 kW) a 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Berlíně instalovali nový výfukový trakt s vestavěnými závodními katalyzátory, jenž je vyroben z nerezové oceli, a to již od „paroží“ včetně. Obvyklý rozsah seznamu podobných konverzí doplňují nový program řídicí jednotky, sportovní vzduchový filtr a deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti. Jízdní výkony vylepšeného vozu Mercedes-Benz C63 AMG neznáme, leccos však naznačí parametry jeho motoru. Ten dává výkon rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment 700 Nm.

Na první pohled se konverze MEC Desing vyznačuje pouze decentními úpravami, mezi nimiž vynikají z uhlíkových kompozitů vyrobené lízátko pod předním nárazníkem, difuzor v zadním nárazníku a decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Jednodílné lité ráfky MECxtremeIII s rozměrem 9x20 palců obouvají pneumatiky 235/30 ZR20 a pro patřičné „rozkročení“ vozu jsou doplněny distančními podložkami o síle 3 mm vpředu a 7 mm vzadu.

Ceny jednotlivých úprav zveřejněny nebyly, ale u MEC se vám i tímto údajem jistě rádi pochlubí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také v interiéru najdeme prvky vyrobené z uhlíkových kompozitů. Řeč je hlavně o spodní části čalounění boků předních sedadel (ostře s nimi však kontrastují standardní prahové lišty z obyčejného plastu), dveřích, středové konzoli, sportovním volantu a přístrojovém štítě. A zapomenout pochopitelně nelze na koberečky s logem MEC Designu…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes C63 MEC Design

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků