Mercedes C63: 600 koní a žádné turbo od MECu

Berlínská ladičská společnost MEC Design si vzala do prádla divoký sedánek od Mercedesu. A učinila jej ještě divočejším.

Řeč je pochopitelně o modelu Mercedes-Benz C63 AMG, který stále patří k těm nejzajímavějším „vlkům v rouše beránčím“, jaké lze mezi sedany střední třídy v současné době pořídit. MEC Design mu navíc dopřál řadu funkčních i vzhledových úprav, a tak si je pojďme projít.

Velký důraz kladli u MEC na zlepšení výkonových parametrů standardního vidlicového osmiválce s objemem 6 208 ccm (přesto je značen jako 6,3 l). Ty jsou znamenité již v sériovém odladění, neboť se vyznačují hodnotami 487 koní (358 kW) a 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Berlíně instalovali nový výfukový trakt s vestavěnými závodními katalyzátory, jenž je vyroben z nerezové oceli, a to již od „paroží“ včetně. Obvyklý rozsah seznamu podobných konverzí doplňují nový program řídicí jednotky, sportovní vzduchový filtr a deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti. Jízdní výkony vylepšeného vozu Mercedes-Benz C63 AMG neznáme, leccos však naznačí parametry jeho motoru. Ten dává výkon rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment 700 Nm.

Na první pohled se konverze MEC Desing vyznačuje pouze decentními úpravami, mezi nimiž vynikají z uhlíkových kompozitů vyrobené lízátko pod předním nárazníkem, difuzor v zadním nárazníku a decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Jednodílné lité ráfky MECxtremeIII s rozměrem 9x20 palců obouvají pneumatiky 235/30 ZR20 a pro patřičné „rozkročení“ vozu jsou doplněny distančními podložkami o síle 3 mm vpředu a 7 mm vzadu.

Ceny jednotlivých úprav zveřejněny nebyly, ale u MEC se vám i tímto údajem jistě rádi pochlubí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také v interiéru najdeme prvky vyrobené z uhlíkových kompozitů. Řeč je hlavně o spodní části čalounění boků předních sedadel (ostře s nimi však kontrastují standardní prahové lišty z obyčejného plastu), dveřích, středové konzoli, sportovním volantu a přístrojovém štítě. A zapomenout pochopitelně nelze na koberečky s logem MEC Designu…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes C63 MEC Design
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků