Mercedes C facelift: více motorů, nový interiér, C55 AMG

O faceliftu třídy C, který přichází po čtyřech letech produkce, jsem psal už zhruba před měsícem. Tehdy ale nebylo jasné, co se vlastně změní. Dnes ale vydal Daimler-Chrysler tiskovou zprávu, v níž změny podrobně popisuje; vybral jsem to nejdůležitější.

Začněme vzhledem. Přední maska dostala čiré světlomety pro všechny verze, mřížka chladiče má jen tři vodorovné žebra, zatímco současné Céčko čtyři. Zcela nový je také spoiler, který dostal výraznější „tvář“. O dvanáct mm pak narostl rozchod kol, přičemž Céčko bude standardně obuto do 16" kol 205/55 R16, zatímco dnes jsou ve standardu patnáctky. Změn doznal také interiér, který má lépe řešenou středovou konzolu včetně ovládácích prvků. Nová je např. automatická klimatizace Thermatic, která je už v základní výbavě vozu. Výbava Classic bude vyzdobena dřevěnými doplňky, Avantgarde hliníkem, mezi potahovým materiálem se objeví Artico.

Inovace se odehrají i pod kapotou. C220 CDI dostane 110 kW místo současných 105 kW (přečtete si test této verze), přičemž jak C220 CDI, tak C200 CDI budou mít filtr pevných částic. Novinkou pod kapotou sedanu a kombi bude C230 Kompressor, který je v současné době k dispozici jen v kupé. Asi největší novinkou je C55 AMG, která nahradí současnou C32 AMG. Pod kapotou je osmiválec o výkonu 270 kW a točivým momentem 510 Nm. Samozřejmostí je automatická převodovka s řazením pod volantem. S ní udělá C55 AMG stovku za 5,2 s. Vzhled této sportovní verze doplňují 18" kola s pneumatikami 225/40 R18 vpředu a 245/35 R18 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Céčko po faceliftu „prokouklo“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Pro porovnání: současné Céčko

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Špionážní fotky, které se objevily začátkem ledna

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků