Mercedes C Coupe útočí s decentní elegancí

Automobilka Mercedes – Benz předběžně představila kupéverzi své omlazené řady C. A na rozdíl od sedanu debutuje v Evropě.

Vůz vychází z nedávno modernizovaného sedanu Mercedes – Benz, který včetně varianty kombi prošel rozsáhlou modernizací pro modelový rok 2011. Ta se zaměřila nejen na omlazení vzhledu „Céčka“, ale také na vylepšení škály pohonných jednotek směrem k jejich větší hospodárnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zatímco zmíněné varianty slavily svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu, horká novinka v podobě odvozeného, dvoudveřového a čtyřmístného kupé se veřejnosti ukáže během nadcházejícího autosalonu v Ženevě. Připomeňme, že s modelem Mercedes – Benz C Class Coupe jste se mohli poprvé letmo setkat v zajímavém „vítacím“ promovideu připraveném v rámci reklamní prezentace na finále americké fotbalové ligy Super Bowl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak ostatně již název napovídá, novinka vychází z kompaktní řady Mercedes – Benz C Class a nahradit má nejen dosavadní kupé CLK, ale zároveň také kompakt CLC Sportscoupe. V modelové nabídce Mercedesu se usadí těsně pod vozy z řady E a pokusí se zaútočit zejména na konkurenční vozy BMW 3 Coupe a Audi A5. Na první pohled jsou v porovnání se sedanem patrny především více skloněné čelní sklo, pozvolně se svažující střecha a přepracovaná záď, zatímco příď až po patu sloupku A je takřka identická se sedanem a kombíkem. Na palubě pak najdeme vylepšenou palubní desku, čtveřici sportovně střižených sedadel a sklopné opěráky zadních sedadel pro zvětšení přepravního objemu. Pod karoserií se pak vyskytuje stejná jednotka, jakou najdeme u ostatních členů rodiny C Class.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pohon nových kupé vyčlení v Evropě Mercedes tři zážehové a dva vznětové motory, přičemž všechny zahrnují přímé vstřikování paliva a soustavu řízeného zhášení motoru start/stop. Vyznavači nafty mohou zvolit některou z verzí čtyřválce s objemem 2,1 l a výkony 170 koní (125 kW) a 204 koní (150 kW). Pro milovníky benzínu je k mání přeplňovaný čtyřválec 1,8 l s výkony 156 koní (115 kW) a 204 koní (150 kW), ale také atmosféricky plněný vidlicový šestiválec naladěný na 306 koní (225 kW). Nejhospodárnějšími z modelů je typ C 220 CDI BlueEfficiency (tento přídomek nyní mají nyní již vlastně všechny verze řady C), který se v průměru spokojí se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. A to jsou poměrně solidní hodnoty.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků