Mercedes C 63 AMG Carlsson: na sto pod čtyři

Úpravcům ve společnosti Carlsson se zdál být výkon šestilitrového osmiválce nedostatečný, a tak se rozhodli přidat pár koní navíc.

Současná generace nejmenšího sedanu se stříbrnou hvězdou na přídi je obecně považována za jednu z nejvydařenějších. Model, kterým se automobilka snaží setřít svůj status „drahých aut pro důchodce“, jistě zaujme svými neotřelými tvary, které se nejednou stanou předmětem zájmu i u mladší generace. To vše ještě může být umocněno bodykitem a výkonnostními úpravami od AMG. Bohužel mnohokrát vlastnění takového auta končí jen jako zbožné přání, ovšem tomu se teď nevěnujme a podívejme se, jaké modifikace si připravili páni z německé společnosti Carlsson.

Jak již bylo v úvodu zmíněno, pro úpravy bohatě posloužil 6,3 litrový osmiválec s výkonem 336 kW, který již ve své základní konfiguraci musí stačit i těm divočejším povahám, Carlsson mu však kromě desítek kilowattů navíc přidal i slušivý karbonový kryt. Po několika úpravách řídící jednotky, instalování kitu M156 a osazení nového výfukového potrubí se výkon vyšplhal až na 415 kW a maximální točivý moment vzrostl z hodnoty 600 Nm na 685 Nm. K tomu všemu se pochopitelně zlepšilo i zrychlení a to o 0,7 vteřiny, stovku z nuly tak „céčko“ pokoří již za 3,8 vteřiny.

Pro poklidnější povahy nabízí Carlsson ještě druhý stupeň výkonnostních úprav s označením S-kit, který osmiválci přidá na výkonu 11 kW. V obou případech je maximální rychlost elektronicky omezena na postačujících 300 km/h. Co se týče dalších technických úprav Mercedes Benz C63 byl obdařen sadou sportovních tlumičů a upraveným diferenciálem. Z hlediska zevnějšku zde najdeme kompletně upravený bodykit, který se ve značné míře podepsal pod lepší obtékání vzduchu kolem karoserie. Uvnitř zas najdeme sportovní kůží potažený volant a skořepinová sedadla, takže „sportovního ducha“ lze cítit i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C63 AMG Carlsson
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků