Mercedes C 63 AMG Carlsson: na sto pod čtyři

Úpravcům ve společnosti Carlsson se zdál být výkon šestilitrového osmiválce nedostatečný, a tak se rozhodli přidat pár koní navíc.

Současná generace nejmenšího sedanu se stříbrnou hvězdou na přídi je obecně považována za jednu z nejvydařenějších. Model, kterým se automobilka snaží setřít svůj status „drahých aut pro důchodce“, jistě zaujme svými neotřelými tvary, které se nejednou stanou předmětem zájmu i u mladší generace. To vše ještě může být umocněno bodykitem a výkonnostními úpravami od AMG. Bohužel mnohokrát vlastnění takového auta končí jen jako zbožné přání, ovšem tomu se teď nevěnujme a podívejme se, jaké modifikace si připravili páni z německé společnosti Carlsson.

Jak již bylo v úvodu zmíněno, pro úpravy bohatě posloužil 6,3 litrový osmiválec s výkonem 336 kW, který již ve své základní konfiguraci musí stačit i těm divočejším povahám, Carlsson mu však kromě desítek kilowattů navíc přidal i slušivý karbonový kryt. Po několika úpravách řídící jednotky, instalování kitu M156 a osazení nového výfukového potrubí se výkon vyšplhal až na 415 kW a maximální točivý moment vzrostl z hodnoty 600 Nm na 685 Nm. K tomu všemu se pochopitelně zlepšilo i zrychlení a to o 0,7 vteřiny, stovku z nuly tak „céčko“ pokoří již za 3,8 vteřiny.

Pro poklidnější povahy nabízí Carlsson ještě druhý stupeň výkonnostních úprav s označením S-kit, který osmiválci přidá na výkonu 11 kW. V obou případech je maximální rychlost elektronicky omezena na postačujících 300 km/h. Co se týče dalších technických úprav Mercedes Benz C63 byl obdařen sadou sportovních tlumičů a upraveným diferenciálem. Z hlediska zevnějšku zde najdeme kompletně upravený bodykit, který se ve značné míře podepsal pod lepší obtékání vzduchu kolem karoserie. Uvnitř zas najdeme sportovní kůží potažený volant a skořepinová sedadla, takže „sportovního ducha“ lze cítit i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C63 AMG Carlsson
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků