Mercedes C 63 AMG Carlsson: na sto pod čtyři

Úpravcům ve společnosti Carlsson se zdál být výkon šestilitrového osmiválce nedostatečný, a tak se rozhodli přidat pár koní navíc.

Současná generace nejmenšího sedanu se stříbrnou hvězdou na přídi je obecně považována za jednu z nejvydařenějších. Model, kterým se automobilka snaží setřít svůj status „drahých aut pro důchodce“, jistě zaujme svými neotřelými tvary, které se nejednou stanou předmětem zájmu i u mladší generace. To vše ještě může být umocněno bodykitem a výkonnostními úpravami od AMG. Bohužel mnohokrát vlastnění takového auta končí jen jako zbožné přání, ovšem tomu se teď nevěnujme a podívejme se, jaké modifikace si připravili páni z německé společnosti Carlsson.

Jak již bylo v úvodu zmíněno, pro úpravy bohatě posloužil 6,3 litrový osmiválec s výkonem 336 kW, který již ve své základní konfiguraci musí stačit i těm divočejším povahám, Carlsson mu však kromě desítek kilowattů navíc přidal i slušivý karbonový kryt. Po několika úpravách řídící jednotky, instalování kitu M156 a osazení nového výfukového potrubí se výkon vyšplhal až na 415 kW a maximální točivý moment vzrostl z hodnoty 600 Nm na 685 Nm. K tomu všemu se pochopitelně zlepšilo i zrychlení a to o 0,7 vteřiny, stovku z nuly tak „céčko“ pokoří již za 3,8 vteřiny.

Pro poklidnější povahy nabízí Carlsson ještě druhý stupeň výkonnostních úprav s označením S-kit, který osmiválci přidá na výkonu 11 kW. V obou případech je maximální rychlost elektronicky omezena na postačujících 300 km/h. Co se týče dalších technických úprav Mercedes Benz C63 byl obdařen sadou sportovních tlumičů a upraveným diferenciálem. Z hlediska zevnějšku zde najdeme kompletně upravený bodykit, který se ve značné míře podepsal pod lepší obtékání vzduchu kolem karoserie. Uvnitř zas najdeme sportovní kůží potažený volant a skořepinová sedadla, takže „sportovního ducha“ lze cítit i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C63 AMG Carlsson
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků