Mercedes C 63 AMG Carlsson: na sto pod čtyři

Úpravcům ve společnosti Carlsson se zdál být výkon šestilitrového osmiválce nedostatečný, a tak se rozhodli přidat pár koní navíc.

Současná generace nejmenšího sedanu se stříbrnou hvězdou na přídi je obecně považována za jednu z nejvydařenějších. Model, kterým se automobilka snaží setřít svůj status „drahých aut pro důchodce“, jistě zaujme svými neotřelými tvary, které se nejednou stanou předmětem zájmu i u mladší generace. To vše ještě může být umocněno bodykitem a výkonnostními úpravami od AMG. Bohužel mnohokrát vlastnění takového auta končí jen jako zbožné přání, ovšem tomu se teď nevěnujme a podívejme se, jaké modifikace si připravili páni z německé společnosti Carlsson.

Jak již bylo v úvodu zmíněno, pro úpravy bohatě posloužil 6,3 litrový osmiválec s výkonem 336 kW, který již ve své základní konfiguraci musí stačit i těm divočejším povahám, Carlsson mu však kromě desítek kilowattů navíc přidal i slušivý karbonový kryt. Po několika úpravách řídící jednotky, instalování kitu M156 a osazení nového výfukového potrubí se výkon vyšplhal až na 415 kW a maximální točivý moment vzrostl z hodnoty 600 Nm na 685 Nm. K tomu všemu se pochopitelně zlepšilo i zrychlení a to o 0,7 vteřiny, stovku z nuly tak „céčko“ pokoří již za 3,8 vteřiny.

Pro poklidnější povahy nabízí Carlsson ještě druhý stupeň výkonnostních úprav s označením S-kit, který osmiválci přidá na výkonu 11 kW. V obou případech je maximální rychlost elektronicky omezena na postačujících 300 km/h. Co se týče dalších technických úprav Mercedes Benz C63 byl obdařen sadou sportovních tlumičů a upraveným diferenciálem. Z hlediska zevnějšku zde najdeme kompletně upravený bodykit, který se ve značné míře podepsal pod lepší obtékání vzduchu kolem karoserie. Uvnitř zas najdeme sportovní kůží potažený volant a skořepinová sedadla, takže „sportovního ducha“ lze cítit i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C63 AMG Carlsson
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků