Mercedes C 63 AMG Carlsson: na sto pod čtyři

Úpravcům ve společnosti Carlsson se zdál být výkon šestilitrového osmiválce nedostatečný, a tak se rozhodli přidat pár koní navíc.

Současná generace nejmenšího sedanu se stříbrnou hvězdou na přídi je obecně považována za jednu z nejvydařenějších. Model, kterým se automobilka snaží setřít svůj status „drahých aut pro důchodce“, jistě zaujme svými neotřelými tvary, které se nejednou stanou předmětem zájmu i u mladší generace. To vše ještě může být umocněno bodykitem a výkonnostními úpravami od AMG. Bohužel mnohokrát vlastnění takového auta končí jen jako zbožné přání, ovšem tomu se teď nevěnujme a podívejme se, jaké modifikace si připravili páni z německé společnosti Carlsson.

Jak již bylo v úvodu zmíněno, pro úpravy bohatě posloužil 6,3 litrový osmiválec s výkonem 336 kW, který již ve své základní konfiguraci musí stačit i těm divočejším povahám, Carlsson mu však kromě desítek kilowattů navíc přidal i slušivý karbonový kryt. Po několika úpravách řídící jednotky, instalování kitu M156 a osazení nového výfukového potrubí se výkon vyšplhal až na 415 kW a maximální točivý moment vzrostl z hodnoty 600 Nm na 685 Nm. K tomu všemu se pochopitelně zlepšilo i zrychlení a to o 0,7 vteřiny, stovku z nuly tak „céčko“ pokoří již za 3,8 vteřiny.

Pro poklidnější povahy nabízí Carlsson ještě druhý stupeň výkonnostních úprav s označením S-kit, který osmiválci přidá na výkonu 11 kW. V obou případech je maximální rychlost elektronicky omezena na postačujících 300 km/h. Co se týče dalších technických úprav Mercedes Benz C63 byl obdařen sadou sportovních tlumičů a upraveným diferenciálem. Z hlediska zevnějšku zde najdeme kompletně upravený bodykit, který se ve značné míře podepsal pod lepší obtékání vzduchu kolem karoserie. Uvnitř zas najdeme sportovní kůží potažený volant a skořepinová sedadla, takže „sportovního ducha“ lze cítit i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C63 AMG Carlsson
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků